« توسل به اهل بیتتوسل به اهل بیت »

توسل به اهل بیت

نوشته شده توسطرفیعی 18ام شهریور, 1397

روایت داریم که دعاها بالا نمی رود مگر اینکه در آن صلوات برده شده باشد. در روایات داریم که در اول و آخر دعا صلوات بفرستید زیرا صلوات دعای مستجاب شده است. پس خدا وسط دعا را هم استجابت می کند.

ما دو خلقت داریم یکی خلقت دنیایی و ظاهری و یکی خلقت روحی و نورانی. روح ما چند هزار سال زودتر ازبدن ما خلقت شده است. علامه مجلسی می فرماید: اولین چیزی که خدا خلق کرده است نور محمد، فاطمه و ائمه بوده است. این نور بر همه انبیاء و فرشته ها و همه ی مخلوقات عالم سبقت دارد. تمام انوار عالم به برکت این چهارده نور است. در زیارت حضرت زهرا می خوانیم: ای خانمی که قبل از خلقت امتحان شده ای. مرحوم مجلسی می فرماید: تمام فیوضاتی که به موجودات می رسد به برکت این انوار است. حضرت آدم چندین سال گریه می کرد ولی خدا توبه ی او را قبول نکرد. داریم: ما کلماتی را به آدم تلقی کردیم که اسم پنج تن بود و توبه ی او پذیرفته شد. گره ی هیچ انبیائی بدون نام آنها حل نمی شود. خدا به آدم انواری را در عرش نشان داد و پیامبر و امامان را معرفی کرد. پس انبیاء هم صلوات داشتند و به امت خودشان می گفتند که صلوات بفرستید. نور چهارده معصوم بر همه پیشی داشته است.

آیه 45 می فرماید: یاد بیاور بندگان ما را ابراهیم، اسحاق و یعقوب را، اینها صاحب قدرت (دست ) و بصیرت (چشم ) بودند. یعنی هم صاحب قدرت و هم صاحب بینایی بوده اند. ما یک خلوص ویژه ای به آنها دادیم، آنها به فکر آخرت بوده اند. امام حسین (ع) به محمدبن حنفیه نامه نوشتند: فرض کن که دنیا نیست و آخرت همیشه خواهد بود. کسی قدرت و بینایی دارد که همه چیزش برای آخرت باشد. افرادی که همه ی هم و غم خودشان را برای آخرت بگذارند، اینها صاحبان بصیرت هستند.


فرم در حال بارگذاری ...