آرشیو برای: "مهر 1397, 25"

مظهر کرامت

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397
امیر المومنین علی (ع)خود,انسان ارجمدی بود وبا شناساندن عوامل خواری از مردمان میخواست با دوری از آنها,ارجمندانه زندگی کنند: آن که تکبر ورزد ,خوار میشود.کسی که از نافرمانی پروردگار لذت برد ,خواری نصیبش میکند. تنگدستی,دروغگویی,دورویی,آزمندی,بدهکاری,خواهش… بیشتر »

دوست و دوستی

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397
مولای متقیان حضرت علی (ع) میفرمود:"بدترین دوستان آدم های دمدمی مزاج اند". شرط تداوم دوستی,مخالفت کمتر است. کسی که از دوستانش بخاطر هر اشتباهشان دوری کند,دوستان اندکی خواهد یافت. به دوستت کاملا مهر بورز,اما اطمینان کامل به او مدار,او را با خویش یکسان… بیشتر »

امانتداری

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397
امیرالومنین علی(ع) خائن به امانت را بی دین میشمرد و از پیامبر (ص)گرامی نقل میکرد که پیش از وفات سه بار به ایشان فرموده بود:ای اباالحسن, امانت باز پس ده به نیکوکار و تبهکار.چه کوچک و چه بزرگ.حتی اگر]چیز کم ارزشی چون [نخ و سوزن باشد. بیشتر »

امیر المومنین(ع) و قرآن

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397
عبدالرحمان سلمی میگوید:سوگند به خداوند, هیچ قریشی را ندیدم که بیش از امام علی قرآن بخواند. محبوب ترین آیه در نزد او ,آیه 48 از سوره نساء بود:"ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء". در شبانه روز سه بار آیه الکرسی میخواند .یک بار بعد از… بیشتر »

اندیشه نماز

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397
حضرت علی چون میخواست به نماز بایستد ,این آیه شریفه را میخواند و رنگ چهره اش دگرگون میشد:((وجهت و جهی للذی فطر السماوات و الارض)). در خانه اش اتاق ویژه نماز ساخته بود که نه کوچک بود و نه بزرگ.در آن اتاق تنها قرآن شمشیر و فرش بود. دو رکعت نماز پس از… بیشتر »