« فاطمه از زبان فاطمهمتن وصیتنامه حضرت زهرا (س) »

استدلال فاطمه (عليها السلام) به قرآن

نوشته شده توسطرفیعی 18ام فروردین, 1393

يكى از معجزات حضرت صالح، شتر و بچه آن شتر بود كه در قرآن معجزه و چگونگى برخورد قوم صالح با آن آمده است كه بخاطر كشتن ناقه صالح (عليه السلام) خداوند متعال عذاب خود را بر آن قوم نازل نمود.(2)
آنگاه كه على (عليه السلام) را مظلومانه و با ستم به مسجد بردند حضرت زهراء (عليها السلام) وارد مسجد شد و فرمود:
((رها كنيد پسر عموى مرا! قسم به آن خدايى كه محمد را به حق بر انگيخت، اگر از وى دست بر نداريد، گيسوان خود را پريشان كرده، و پيراهن رسول خدا را بر سرافكنده و در برابر خدا فرياد خواهم زد. يقين بدانيد كه ناقه صالح در نزد خدا از من گرامى تر نبود، و بچه آن ناقه نيز از فرزندان من قدر و قيمتش زيادتر نبود)).(3)
ام سلمه از فاطمه (عليها السلام) دفاع مى كند.
در جريان غصب فدك و جسارتهايى كه عمر و ابوبكر به حضرت فاطمه (عليها السلام) كردند، ام سلمه يكى از زنان پيامبر در دفاع از حضرت فاطمه (عليها السلام) چنين مى گويد:
اى ابابكر! آيا با فاطمه چنين رفتار مى كنى؟ با اينكه او حوريه اى است در ميان انسانها. در دامن پيغمبر پرورش يافت، و در حين ولادت بين فرشتگان دست به دست مى شد، و در پرورشگاه پاكيزگان پرورش يافت، و در بهترين جا رشد و نمو كرد. آيان چنان مى پندارى كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) فاطمه (عليها السلام) را از ارث محروم نموده، ولى به خودش ‍ نگفته است؟ با اينكه خدا به پيغمبرش مى فرمايد: خويشان و نزديكانت را انذار كن! يا احتمال مى دهيد كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) به او گفته باشد، ولى او مطالبه ارث كند؟ با اينكه بهترين زنان عالم و مادر بهترين جوانان و همانند مريم دختر عمران مى باشد و پدرش خاتم پيغمبران است.
به خدا سوگند! رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) فاطمه (عليها السلام) را از سرما و گرما نگهدارى مى كرد. هنگام خواب دست راست خودش را زير سر فاطمه (عليها السلام) و دست چپش را بر روى بدنش ‍ مى نهاد.
اى ابوبكر! آهسته تر باشيد، هنوز رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) پيش چشم شماست. به زودى بر خدا وارد مى شويد و نتيجه كردارتان را مشاهده مى كنيد. ام سلمه از فاطمه (عليها السلام) دفاع كرد، ولى تا يك سال از حقوق محروم شد.(4)


فرم در حال بارگذاری ...