موضوع: "بدون موضوع"

بیست وهشت صفر

نوشته شده توسطرفیعی 13ام آبان, 1397

السلام علیک یا حسن ین علی ایها لمجتبی یابن رسول الله

ایستاده ایم

نوشته شده توسطرفیعی 16ام مهر, 1397

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا در دولت تدبیر وامید که همش بی تدبیری ست به امید اجابت این دعا نشسته ایم

دین محمد شیخ

نوشته شده توسطرفیعی 11ام شهریور, 1397
دین محمد شیخ

احسنت ما شرمندهایم که برای دینمان کاری نکردیم

ادامه »

وظایف امروز روحانیت از نگاه رهبری

نوشته شده توسطرفیعی 11ام شهریور, 1397

تقویت ارتباط با مردم

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، خصوصیت اصلی روحانیت شیعی را استقلال و مردمی بودن برشمردند و حفظ این خصوصیت را رمز دست یابی روحانیت به‌جایگاهی ممتاز و نقشی بی نظیر در تاریخ ایران و اوضاع امروز کشوردانستند و فرمودند:

«برخلاف روحانیون ادیان دیگر، روحانیت شیعی فقط به ‌مردم وابسته است و برای مردم و در خدمت مردم است که این پدیده بسیار بزرگ و مهمی است که باید حفظ و تقویت شود.»(1)

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اشاره به نقش تعیین کننده روحانیت در مقاطع مهم تاریخ ایران از جمله مشروطه و مسئله ملی شدن نفت، ارتباط عمیق و دوجانبه روحانیون با مردم را رمز این موفقیت دانستند و فرمودند:

«استمرار ارتباط مستقیم روحانیت ‌با همه قشرهای مردم با هر خاستگاه و موقعیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، وظیفه‌ای کاملا جدی و موجب تقویت اعتماد مردم است که برای عمل به آن باید از نشست و برخاست با مردم به ویژه در مساجد و جلسات مذهبی، بهره گرفت.»(2)

2- افزایش قدرت فهم و تحلیل سیاسی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خود با علما، فضلا، روحانیون و خواهران طلبه استان سمنان با اشاره به تلاش های مستمر مراکز قدرت جهانی برای جدایی دین از سیاست بر لزوم ارتباط روحانیون با سیاست تاکید کردند و فرمودند:

«سیاسی بودن یک روحانی به معنای ورود به باندها و جناحهای سیاسی و آلت دست شدن سیاست بازان نیست، بلکه به معنای اگاهی سیاسی‌، برخورداری‌از قدرت تحلیل عمیق و بهره مندی از قدرت جهت یابی صحیح سیاسی است.»(3)

3- حفظ شأن و قداست روحانیت

مقام معظم رهبری، بر حفظ شأن و قداست روحانیت تاکید کردند و حفظ شان و قداست روحانیت را از وظایف مهم روحانیون و از شروط اساسی حفظ نقش و جایگاه بی دلیل روحانیت خواندند و افزودند:

«سلامت مالی ‌و اخلاقی، قناعت، پرهیز از دنیا طلبی، حفظ ذی طلبگی و داشتن یک زندگی ‌متوسط از جمله الزامات حفظ قداست روحانیت است.»(4)

4- افزایش مهارتهای دینی برای پیروزی درمیدان پیکار جهانی اندیشه‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزایش مهارتهای دینی را از دیگر الزامات ‌روحانیت اصیل دانستند و فرمودند:

«دنیای امروز، میدان تعارض‌فلسفه ها و افکار مختلف است و روحانیت باید برای حضور موثر در میدان پیکار جهانی اندیشه های گوناگون، از توان فکری کامل برخوردار باشد.»(5)

رهبر فرزانه انقلاب، با اشاره به مقوله جدی «تهاجم فرهنگی»، وظایف روحانیت را در این خصوص این گونه برشمردند:

«در دورانی‌که هجوم انبوه افکار مختلف در راهروهای اطلاعاتی جهانی، ذهن جوانان راهدف گرفته است‌، باید با شناخت افکار مهاجم و نیز شناخت جوانان، به مقابله صحیح با تهاجم فرهنگی پرداخت.»(6)

5- مبارزه شجاعانه با خرافات

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای برخی اشخاص درباره ارتباط با امام زمان (عج) و ارتباط با غیب، مبارزه صریح، جدی و شجاعانه با خرافات را از روحانیت خواستار شدند و فرمودند:

«روحانیت اگاه و اصیل باید برمبنای سیره پیامبر (ص) و روش علمای اسلام با این گونه خرافات خطرناک، شجاعانه و بدون ملاحظه مقابله کند»(7)

توصیه پایانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به روحانیت این بود که روحانیت در تبیین ضرورت با خرافات، آزادفکری داشته باشد و بر عقلانیت تکیه کند. ایشان آزاد فکری و عقلانیت را مایه افتخار روحانیت شیعه دانستند و فرمودند:

«شیعه با آزاد فکری و تکیه بر عقل و منطق و استدلال رشد کرده‌است و باید قدر این ویژگی را دانست و آن را دنبال کرد»(7)

زادگان دوران جنگ

نوشته شده توسطرفیعی 12ام اسفند, 1396

https://kowsarnet.whc.ir/serve-file/e0/l1520059396/di/c1/JT3T1tvTg7uVRKJOkVhMc0H9y-MgVx-bPumclXF92JM/:MTAwMDAwLzEwMjA2NC9pbWFnZS8xNDQ4MDcwMC8xNTIwMDU5Mzk2a19waWNfNTFiZTRjNzMtNmU0Mi00ZTdhLWFiZTItNzdmZGI3MmQ2MGFkLmpwZw

امیدهای امام خمینی (ره)

نوشته شده توسطرفیعی 12ام اسفند, 1396

 

ما همان امیدهای امامیم بی کفایتی شما خانه نشینمان کرد

دهه شصتی ها

نوشته شده توسطرفیعی 12ام اسفند, 1396

https://kowsarnet.whc.ir/serve-file/e0/l1520059730/di/c1/7kOr8RR64InZ9cHPr5ELpUVHVeLhyFZuwwPs-YMiIto/:MTAwMDAwLzEwMjA2NC9pbWFnZS8xNDQ4MDc0NC8xNTIwMDU5NzMwa19waWNfZDRlNmI4OTctNzI1OC00MmYyLWJlZTctMWU5YTc0YjkxYmYzLmpwZw

یک پیشنهاد به دوستان طلبه همشهری

نوشته شده توسطرفیعی 17ام مهر, 1396

 

دوستان سلام

اردوی فرهنگی بوستان شهدای محمود آبادباحضور طلاب و مدیر وکادر این مدرسه در هفته گذشته بابرنامه های فرهنگی از قبیل گفتگو با فعالین کنگره شهدای شهرستان خمینی شهر وزیارت عاشورا و بازدید از موزه وسائل شخصی شهدابه همراه توضیحات بانی موزه برگزار گردید حال و هوای معنوی خوبی داشت بدینوسیله پیشنهاد بازدید به شما داده میشود

فریب شیطان

نوشته شده توسطرفیعی 18ام مرداد, 1396

قابل توجه نمایندگانی که به هر قیمتی شده وارد مجلس شدند و حواسشون به جایگاه حقوقی شون نیست

نفوذ

نوشته شده توسطرفیعی 19ام آبان, 1395

نفوذ یعنی به فراموشی سپردن راه وخط امام خمینی (ره)

مأموریت حضرت میکائیل علیه السلام

نوشته شده توسطرفیعی 20ام شهریور, 1395

حضرت میکائیل علیه السلام یکی از فرشتگان مقرب درگاه الهی است. هریک از فرشتگان مأموریت خاصی دارند. با توجه به روایات مشخص می‌شود که حضرت میکائیل علیه السلام یک وظیفه خاص دارد که عبارت است از ریاست ملائکه‌ای که مسئول رساندن رزق و روزی به مخلوقات هستند.

در مورد مأموریت حضرت میکائیل علیه السلام در روایات آمده است:

پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: … أَمَّا مِیكَائِیلُ فَصَاحِبُ كُلِّ قَطْرَةٍ تَسْقُطُ وَ كُلِّ وَرَقَةٍ تَنْبُتُ وَ كُلِّ وَرَقَةٍ تَسْقُط… صاحب هر قطره بارانی که می‌بارد، هر برگ درختی که رشد می‌کند و هر برگی که فرو می‌افتد، میکائیل است.

لذا می‌توان گفت که وظیفه اصلی حضرت میکائیل علیه السلام نظارت بر باران و گیاهان و در واقع مسئول رزق و روزی موجودات است.

اما گاهی حضرت میکائیل علیه السلام با دیگر فرشتگان نیز همکاری دارد، به‌عنوان نمونه امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بَعَثَ أَرْبَعَةَ أَمْلَاكٍ فِی إِهْلَاكِ قَوْمِ لُوطٍ جَبْرَئِیلَ وَ مِیكَائِیلَ وَ إِسْرَافِیلَ وَ كَرُوبِیل‏. خداوند تبارک و تعالی، به چهار فرشته (جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، کروبیل) مأموریت داد که قوم لوط را هلاک کنند.

سوره مبارکه اعلی

نوشته شده توسطرفیعی 2ام تیر, 1395

سوره مبارکه اعلی در شهر مکه نازل شده است و شامل 19 آیه می باشد
.ا ین سوره را به این مناسبت «‌اعلی‌» می‌نامند که با امر تسبیح پروردگار بلندمرتبه آغاز می‌شود:
نابر روایت ابن مسعود، آیه اول این سوره یک حکم فقهی را بیان می‌کند که ذکر رکوع و سجده تسبیح است و باید در این دو جای نماز (با سبحان الله) خدا را تسبیح گفت. در آیات ۱۴ و ۱۵ این سوره دو حکم فقهی در مورد عید فطر آمده است (زکات فطره و نماز عید فطر). این سوره فایده و ضرورت اندرز را به پیامبر(ص) بیان می‌کند با ذکر این نکته که کسی که خشیت پیشه کرده است پند می‌گیرد و شقاوت پیشه از آن دوری می‌کند، آن‌گاه از احوال سخت دلان در آخرت سخن می‌گوید و به پاک دلان بشارت رستگاری می‌دهدسوره اعلی ۱۹ آیه، ۷۲ كلمه و ۲۷۰ حرف دارد وبنا به نقلی هفتمین یا هشتمین سوره مكی است كه درشهر مكه بر پیامبر (ص) نازل شده است. این سوره با شمردن صفات عالی خداوند قاهر آغاز می شود و درپایان با تهدید و وعید كافران، كه منكر توحید الهی ونبوت پیامبر اسلام (ص ) بودند، خاتمه می یا

عسل و کودکان

نوشته شده توسطرفیعی 15ام فروردین, 1395

بهتر است از عسل دادن به سنین کمتر از یک سال خودداری کنید و اجازه ندهید لب به آن بزنند چون می تواند خطرات جبران ناپذیری برای سلامتی وی به همراه داشته باشد.

بوتولیسم یک بیماری فلج‌کننده جدی است که توسط سم حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می شود. حسین عبدالعزیزی کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه خوردن عسل برای کودکان زیر یک سال احتمال خطر مرگ را در پی دارد گفت: بوتولیسم یک بیماری فلج‌کننده جدی و نادر است که توسط سم حاصل از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ایجاد می‌شود. از باکتری‌هایی که باعث فلج می‌شود، باکتری کلستریدیوم بوتولینوم را می‌توان نام برد. کلستریدیوم بوتولینوم، باکتری میله‌ای شکلی است که در وضعیت کم اکسیژن (بی‌هوازی) بهتر رشد می‌کند.

وی ادامه داد: این باکتری در مواد غذایی، حتی در خوراکی‌های کنسروی که به‌اندازه کافی حرارت ندیده‌اند و همچنین در خاک و رسوبات دریایی یافت می‌شود. با خوردن مواد غذایی آلوده، استنشاق خاک‌آلوده و یا ورود باکتری از زخم پوستی، فرد دچار علائم بیماری می‌شود.

وی افزود: سه نوع عمده بوتولیسم عبارت‌اند از بوتولیسم غذایی یا باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در محیط کم اکسیژن رشد کرده و سم تولید می‌کند. غذاهای کنسرو شده معمولاً منبع نوع غذایی است و در اثر خوردن غذاهایی که در تهیه آن‌ها حرارت کمی به‌کار رفته و هنگام مصرف نیز حرارت کمی دیده‌اند، ایجاد می‌شود.

عبدالعزیزی اظهار داشت: نوع دوم بوتولیسم زخم که اگر باکتری کلستریدیوم بوتولینوم وارد زخم و بریدگی پوست شود، می‌تواند ایجاد یک عفونت خطرناک کنند. همچنین افراد بعد از تزریق داروهای غیرقانونی و مخدر، آلوده می‌شوند.

وی نوع سوم این بوتولیسم را اینگونه توضیح داد: نوع سوم بوتولیسم نوزادان است که شایع‌ترین شکل بوتولیسم است. آغاز آن پس از رشد باکتری کلستریدیوم بوتولینوم در روده بچه‌ها است. این بیماری معمولاً بین سن شش هفتگی تا شش‌ ماهگی برجسته و بارز است. بچه‌ها ممکن است باکتری را با خوردن غذای آلوده و یا تماس با خاک بگیرند.

به نقل از غذا دارو، این کارشناس بهداشت مواد غذایی با بیان اینکه کودکان کمتر از یک سال ممکن است با خوردن عسل به بیماری کشنده بوتولیسم دچار شوند هشدار داد: این باکتری در روده نوزاد رشد کرده و سم آزاد می‌کند. تمام اشکال بوتولیسم، کشنده است و به‌عنوان اورژانس‌های پزشکی در نظر گرفته می‌شود. ایمونوگلوبین انسانی ضد بوتولیسم، درمان اختصاصی بوتولیسم نوع شیرخوارگی محسوب می‌شود که هنگام تشخیص بالینی باید درمان را حتی قبل از انجام آزمایش‌ها شروع کرد.

دختران متولد 95

نوشته شده توسطرفیعی 25ام اسفند, 1394

به نظر شمابهترین اسم برای دختران متولد 95چیه

کشتارشیعیان نیجریه

نوشته شده توسطرفیعی 1ام دی, 1394

در تمامی جهان اسلام از فلسطین مظلوم ،عراق در گیر جنگ ، سوریه سوخته در آتش جهالت و یمن این سرزمین افتاده در غضب وهابیت که سرمایه ها و پول اسلام را بمب و موشک می کنند و بر سر مسلمانان می ریزند و جاهلانه و احمقانه گرگ صفت در ایام حرام و آتش بس و …
می کوبند و می زنند و می کشندو می درندو …
و به تازگی نیز حملات خود را در آن سوی کره خاکی در آفریقا بر سر انسان های مظلوم ، این قاره کهن چون تشنگان و قحطی زدگان به جانشان افتادند و کشتند و سوزاندندو..و اگر نبود دینشان و عقاید شان هرگز، آماج این گلوله ها و هدف این وحشی گریها قرار نمی گرفتند و دنیا را تماشا بکن که سکوت مرگباری آن را فرا گرفته و انگار که تمامی سازمان ها نهاد ها در گوشهایشان پنبه گذاشته اند و یا خود را نشنیدن زده اند و در خواب خرگوشی بی عدالتی فرو رفته اندکه قتل هزاران انسان بی گناه هم حتی آنها را از خواب غفلت بیدار نمی کند.

مرگ بر این حقوق بشر دروغین و مرگ بر این بی عدالتی ها.

اربعین

نوشته شده توسطرفیعی 10ام آذر, 1394

اربعین چهل روز غم چهل روز غربت چهل روز بی بابا

متن ادبی زیبا به همراه پیامهای تبریک روز زن

نوشته شده توسطرفیعی 18ام فروردین, 1394

 

بیستم جمادی الثانی، سالروز ولادت اختر تابناک آسمان عصمت،

فاطمه زهراسلام الله علیها بر تمام شیعیان و محبان ولایت مبارک.
* * * * * * * * *
آسمانی پر از ستاره، دشتی پر از گل،

تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش جا دارد
به مادرم…
که مهرش تا ابد در دلم جای دارد.
* * * * * * * * *
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس پیشانی مادر خویش را ببوسد،

از آتش جهنم دور می ماند.
* * * * * * * * *
در آسمان آبی دلم، جایی برای ابرها نیست

مادرم! دعایم کن که با دعایت، دلم خانه دردها نیست
* * * * * * * * *
بر عالمیان رحمت رحمن زهراست در هر دو جهان سرور نِسوان زهراست

نوری که دهد شاخه طوبی از اوست کوثر که خدا گفته به قرآن زهراست
تولد گل یاس نبی اکرم مبارک…
* * * * * * * * *
فاطمه یعنی شرف،یعنی حجاب, فاطمه فخر زنان، روز حساب

فاطمه یعنی رضای کردگار
شاهکار خلقت پروردگار.
* * * * * * * * *
مادرم هستی من زهستی توست تا هستم و هستی دارمت دوست . . .

* * * * * * * * *
مادر خوبم :

به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود
و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود
روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده باد . . .

 

* * * * * * * * *
مادر ای معنی ایثار تو گل باغ خدایی

توی روزگار غربت با غم دل آشنایی
مینویسم از سرخط مادر ای معنی بودن
مینویسم تا همیشه توئی لایق ستودن
* * * * * * * * *
تو بهترین گل، میان شهر گلهایی

تو رنگ آفتابی،
شب که میرسد٬مثل ستاره٬
کویا مهتابی
مادر خوبم٬روزت مبارک
* * * * * * * * *
ای روی تو جلوه‏گاه سرمد زهرا وی سینه تو بهشت احمد زهرا

عید تو بُود ببخش عیدی ما را زان دست که بوسیده محمد زهرا
* * * * * * * * *
پناه عالمی درگاه زهراست بشر حیران زقدر و جاه زهراست

صراط او صراط مستقیم است که راه رستگاری راه زهراست

* * * * * * * * *
چراغهای بهشت روشن نمی شوند..اگر تو نباشی هیچ کس شاعر نمی شود

خاکها از اینکه پای بوس توهستند به سر افراز ترین قله ها فخر می فروشند

و قله ها در برابر مهربانی تو
یک دره ی حقیر و دور افتاده اند…..
* * * * * * * * *
بیستم ماه جمادی

این ندا دادی منادی
آمده هنگام شادی
فاطمه از مام زادی
و مادر تمام شیعیان بر شما و تمام ایرانیان مبارک باد.
* * * * * * * * *
شد جهان پرشور و غوغا

صفحه ی گیتی مصفا
بیت احمد طور سینا
پانهد زهرا-س به دنیا
* * * * * * * * *
چه گویم در مقام تو , تو ای روح اهورایی , تو نور چشم خورشیدی

تو زهرایی , تو زهرایی . . .
* * * * * * * * *
میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل

صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
و هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر
را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم . . .
* * * * * * * * *
سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان،

کوثرقرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان

بر همه زنان عالم مبارک باد . . .
* * * * * * * * *
سرای احمد امشب رشک طور است / زمین و آسمان غرق سرور است

نهد پا در جهان دخت محمد-ص / به راهش از جهان گلریز حور است . . .
* * * * * * * * *
میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .

* * * * * * * * *
زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته / دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته

مریم زمکتب او درس حیا گرفته / جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته . .
* * * * * * * * *
به بهشت نمیروم اگر تو آنجا نباشی مادر روزت مبارک

* * * * * * * * *
در زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه مادر است. زیباترین خطاب مادر جان است.

مادر واژه ایست سرشار از امید و عشق. واژه ای شیرین و مهربان که

از ژرفای جان بر می آید. روزت مبارک مادر
* * * * * * * * *
زن هستی ساز و نظم ده و مهر گستر است ســـرچشمهء

محبت و الطاف داور است بهر صفا و لطف خـــدا عشق مظهر است

بعد از خـدا به سجده بوَد زآنکه مادر است
* * * * * * * * *
به یاد می آورم لحظه های فراز را که صدای او اعتبارم می بخشید

و لحظه های نشیب را که اعتمادم به یاد می آورم

افرای افراشته ای را به یاد می آورم مادرم را …
* * * * * * * * *
آسودگی از محن ندارد مادر. آسایش جان و تن ندارد مادر .

دارد غم و اندوه جگر گوشه خویش ورنه غم خویشتن ندارد مادر
* * * * * * * * *
مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی

تو شگفتی خلقتی
تو لبریز عظمتی
تو را دوست دارم و می ستایمت!
دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت,رحمت و عزت می طلبم.
* * * * * * * * *

مادر،

ای لطیف ترین گل بوستان هستی،
ای باغبان هستی من،
گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند.
گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد
روزت مبارک مادر
* * * * * * * * *

ای مادر عزیز که جانم فدای تو
قربان مهربانی و لطف و صفای تو
تولد مظهر خلقت مبارک باد . . .
* * * * * * * * *
در نگاه پر فروغت در اعماق سوکوت تنها محبت را میبینم مهر تو در

زره زره ی وجودم رخنه کرده و حال به زیبا ترین و مقدس ترین واژه

یعنی مادر قسم می خورم که دوستت دار
مادر عزیزم روزت مبارک . . .

 

 


* * * * * * * * *
السلام ای درخت نور بر تنت همیشه رخت نور

ای الهه ی وفا و عشق ای تو خوبی و صفا و عشق
پاکی از وجود پاک توست عشق قلب سینه چاک توست . . .
* * * * * * * * *
ولادت ام الائمه ، حضرت فاطمه ، بر شما و بر همه ، مبارک باد . . .

* * * * * * * * *
دوش از سرور غیبم / بر گوش دل ندا شد

گفتا زجای برخیز، / عالم پر از صفا شد
ظاهر فروغ زهرا(س) / از بیت مصطفی شد . . .
* * * * * * * * *
عالم شده معطر از گلشن خدیجه / خندد گل محمد در دامن خدیجه

آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه / کی می توان ببینند این عزت خدیجه . . .
* * * * * * * * *
باز از چمن داور، یک غنچه نمایان شد / از یمن قدوم او عالم همه بستان شد

برخیز نما شادی، ایام سرور آمد / چون باز دری بر خلق از روضه ی رضوان شد . . .
* * * * * * * * *
میلاد سرور بانوان جهان و مادر تمام شیعیان بر شما و تمام شیعیان جهان مبارک باد . . .

* * * * * * * * *
دو موجود هستی گرامی تر است / یکی میهن و دیگرش مادر است

ستایش کنم زن که او مادر است / که مادر سزاوار زیب و زر است
تو ای مادر من نوای میهن من / کنم خواب در اغوشت ای سرور من . . .
* * * * * * * * *
بهشت ها برای تو آفریده شده اند و درختان برای اینکه سایبان تو باشند

سر از خاک بر می آورند . . .
* * * * * * * * *
مادر تو غزل زیبای محبت و ایثاری

دوستت دارم و نام تو را با چشمه ها و رودها زمزمه میکنم . . .
* * * * * * * * *
مادرم، خواستم خوشبوترین گل دنیا را برایت هدیه بیاورم،

اما دیدم تو خوشبوترین گل دنیا هستی . . .
* * * * * * * * *
مادرم، تو تنها ستاره‌ای هستی که در روز و شب می‌درخشی.

ای ستاره‌ی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم . . .
* * * * * * * * *
بارانی از عشق و نَمی هم ستاره ارزانی تویی که در تبار معصومانه‌ی نگاهت،

چشمان خسته‌ی من ستاره می‌چیند.

خوش‌آهنگ‌ترین نغمه‌های هستی نثار قلب خسته و صبورت

. روزِ به اوج نشستنت مبارک . . .
* * * * * * * * *
آبی‌ترین، دریایی‌ترین و آسمانی‌ترین تقدسِ زندگی‌مان

دستان‌تان را بوسه می‌زنیم . روزتان مبارک . . .
* * * * * * * * *
در تمام زندگی ام مادرم تنها دلیل بودنم بود

روزت مبارک فرشته خلقت . . .

تصمیم گرفتم که دیگر از او جدا نشوم.

نوشته شده توسطرفیعی 22ام دی, 1393

مردی همسر و سه فرزندش را ترک کرد و در پی روزی خود و خانواده اش راهی سرزمینی دور شد… فرزندانش او را از صمیم قلب دوست داشتند و به او احترام می گذاشتند.
مدتی بعد ، پدر نامه ی اولش را به آن ها فرستاد. بچه ها آن را باز نکردند تا آنچه در آن بود بخوانند ، بلکه یکی یکی آن را در دست گرفته و بوسیدند و گفتند : این نامه از طرف عزیزترین کس ماست. سپس بدون این که پاکت را باز کنند ، آن را در کیسه ی مخملی قرار دادند … هر چند وقت یکبار نامه را از کیسه درآورده و غبار رویش را پاک کرده و دوباره در کیسه می گذاشتند… و با هر نامه ای که پدرشان می فرستاد همین کار را می کردند.
سال ها گذشت. پدر بازگشت، ولی به جز یکی از پسرانش کسی باقی نمانده بود، از او پرسید : مادرت کجاست ؟ پسر گفت : سخت بیمار شد و چون پولی برای درمانش نداشتیم، حالش وخیم تر شد و مرد.
پدر گفت : چرا ؟ مگر نامه ی اولم را باز نکردید ؟ برایتان در پاکت نامه پول زیادی فرستاده بودم! پسر گفت : نه . پدر پرسید : برادرت کجاست ؟ پسر گفت : بعد از فوت مادر کسی نبود که او را نصیحت کند ، او هم با دوستان ناباب آشنا شد و با آنان رفت . پدر تعجب کرد و گفت : چرا؟ مگر نامه ای را که در آن از او خواستم از دوستان ناباب دوری گزیند ، نخواندید؟ پسر گفت :نه … مرد گفت : خواهرت کجاست ؟ پسر گفت : با همان پسری که مدت ها خواستگارش بود ازدواج کرد الآن هم در زندگی با او بدبخت است. پدر با تأثر گفت : او هم نامه ی من را نخواند که در آن نوشته بودم این پسر آبرودار و خوش نامی نیست و من با این ازدواج مخالفم ؟ پسر گفت : نه …
به حال آن خانواده فکر کردم و این که چگونه از هم پاشید ، سپس چشمم به قرآن روی طاقچه افتاد که در قوطی مخملی زیبایی قرار داشت. وای بر من …! رفتار من با كلام الله مثل رفتار آن بچه ها با نامه های پدرشان است! من هم قرآن را می بندم و در کتابخانه ام می گذارم و آن را نمی خوانم و از آنچه در اوست ، سودی نمی برم، در حالی که تمام آن روش زندگی من است . از الله طلب بخشش و عفو کردم و قرآن را برداشتم و تصمیم گرفتم که دیگر از او جدا نشوم.

نشانه شناسي مارك هاي لباس

نوشته شده توسطرفیعی 10ام آذر, 1393

نشانه شناسي مارك هاي لباس

شايد اين سووال كمتر در اذهان مشتريان لباس جايي داشته باشد كه مفهوم و معناي نشانه هاي ماركها چيست و از كجا آمده است. يا اينكه نشانه هاي مارك ها و برند هاي لباس به چه مفهومي روي آنها درج شده آيا اين نشانه ها درج شده بر روي مارك ها بي جهت و بي دليل است يا هدفي آن را پي مي گيرد. بيشتر مردم يا به رنگ يا به نوع دوخت و جنس پارچه توجه مي كنند و كمتر نشانه هاي ماركها را مورد توجه خود قرار مي دهند و به نظر مي رسد هنگام انتخاب به صورت گذرا از آن عبور مي كنند. با ورود انسان به دنياي مدرن و مدرنيته شدن رفتارهاي انسان ها،البسه صنعتي جايگزين البسه سنتي شد و با ورود لباس هاي صنعتي مارك ها و برندها نيز پا به زندگي انسانها پا گذاشتند. شركت هاي بزرگ توليد لباس در سراسر جهان با استخدام گرافيست ها و طراحان اقدام به برند سازي براي خود كردند و برندها و ماركها نيز رقابتي سخت را در دنياي اقتصاد به خود اختصاص دادند. اين رقابتها آن قدر شديد و با شدت بود كه بسياري كالاهاي ديگر جهان را تحت تاثير خود قرار دارد تا لباس به عنوان يكي از ابزار رسانه در جهان مشهور شد. رسانه از اين جهت كه نوشتارهاي روي پيراهن را مردم به عنوان مخاطبان كف خيابان همواره مورد مطالعه قرار مي دهند و اين اطلاع رساني از طريق نوشتار پيراهن در بسياري از مجامع عمومي باب شده است. فردريك هنري رويس در 27 مي 1893 ميلادي در الواتن نزديك پترزبورگ در حالي كه سالروز تولد سي سالگي خود را جشن مي گرفت براي نخستين بار پيشنهاد داد تا نام مشهور رولزرويس به عنوان برند خودرو معرف جهان از سوي شركت هاي توليد لباس درج شود و براي اين نيز با سه كمپاني بزرگ توليد شلوار،لباس و ژاكت قراردادهاي ميليون دلاري امضا كرد. مارك ها و برندهاي معروف توليد كننده لباس در همان سالي كه ملكه انگلستان از گربه سياهي در كاخ اليزه فرانسه ترسيده بود لباسهاي توليدي خود را با دو چشم گربه وارد بازار كردند و اين دو چشم گربه را با زيرنويس The Horror Cat به خورد مخاطبان خود دادند. در مسابقات بسكتبال حرفه اي آمريكا موسوم به NBAنشانه هاي باشگاهي حرف اول را مي زند به گونه اي كه Wild cattle يا گاوهاي وحشي ليگرز در مقابل banana mouse يا موشي هاي موزي و جسور ميامي قرار مي گرفتند تماشاگران با برندهاي خود هواداري شان را به تيم هاي مورد علاقه شان اعلام مي كردند. در يكي از اين ماركها كه سالهاي سال است در بسياري از كشورهاي جهان نيز مصرف شده تصوير مرد و زني وجود دارد كه در ظاهر در هم ادغام شده اند اما با كمي تعميق ديد و تمركز بر روي تصوير اين نشانه تبديل به يك نشانه زشت و بسيار زننده براي مخاطب مي شود. در برند و مارك لباس ليكرز نيز يك گاو نر بسيار اخم كرده ديده مي شود اما در باطن اين گاو وقتي سروته و برعكس ديده مي شود تصويري بسيار زننده را پيش روي مخاطب خود مي گذارد تا هنر گرافيك در طراحي لباس در عصر مدرن به عنوان يك هنر فريبنده براي مخاطب رو شود. كمپاني ها معروف لباس نيز هرساله محصولات جديد خود را با زيرمارك و برند اختصاصي و رو مارك هاي جديد و اختصاري رو مي كنند و اين ماركها و برندها حاصل تفكرات يكساله و شايد چندين ساله طراحان مارك و برند باشد. بر روي يكي از كاپشن هاي شركت معروف جين وازه اي نوشته شده كه روزگاري شعار جدايي طلبان باسك بوده و هر كس ديكشنري قابل حمل با خود داشته باشد مي تواند به راحتي كلمه هاي لاتين نوشته شده بر روي اين كاپشن را در خيابان ترجمه كند و آن وقت به راحتي به دشنام نوشته شده روي اين لباس پي مي برد. برند Pierre Cardin كه ترجمه فارسي آن ببر كاردن نام مي دارد تلفيقي از طراحي فرانسوي در بستر طراحي با سابقه ايتاليايي است كه در اين نوع طراحي ، انسان ها همانند فضاي ها بي هويت هستند و كسي در جهان هويت ندارد و تنها كساني داراي هويت مي باشند كه از همين مارك و برند استفاده كرده باشند. البته نوع لباس ايراني اين مارك و برند ربطي به اصالت ايتاليايي و فوتوريستي آن ندارد و پيراهن ايراني اين مارك تنها از نوشته و نه علامت ها و نشانه هاي آن استفاده مي كند. با ورود امپراطوري Armani در دهه 70به بازار لباس،برندها با نشانه هاي مختلف از اين كمپاني به جهان صادر شد و اين كمپاني از سرنوشته ها و سر تيترهاي معروف براي لباس هاي خود استفاده كرد. استفاده از سرنوشته هايي مانند T.N.P به مفهوم توليد جهاني انسانيت و شخصيت به واسطه پوشيدن اين نوع لباس، يا واژه P& J به معناي توليد آنارشيسم يا آشوب لباس در توليد يا سرواژهD&K به مفهوم خطرناكي علم دانش و علم براي جهان مي باشد. از اين برند و مارك تجاري هم اكنون لباس هايي تحت عنواناستيلشن در بازارهاي جهان به فروش مي رسد و هر ماه براي لباس هاي خود از نشانه هاي حيوانات يا علامت هاي اختصاري و كلمات تركيبي استفاده مي كند. در دهه 60 كه مشروبات الكلي اسكاتلند در بازارهاي جهاني رشد بسياري يافت علي رغم مقاومت هاي دولت انگلستان براي معروف شدن نام مستقل اسكاتلند،برند كارخانه مشروب سازي به كمپاني توليد لباس روي خوش نشان داد و طرح و نشانه لباس موسوم به كله اسبي در سراسر جهان فروش فراواني كرد كه حتي كارخانه هاي توليد جين نيز به اين برند روي خوش نشان دادند. با ورود شركت هاي چند مليتي نفتي و كنسرسيوم هاي نفتي به بازار اقتصاد جهان پس از صنعت خودرو سازي ، برند سازان جهاني در كمپاني هاي توليد لباس به فكر بهره كشي از لباسها در راستاي جلب شركت هاي نفتي كردند. انسان سياه Black Man نامي بود كه كمپاني هاي توليد لباس از شركت هاي نفتي سفارش گرفتند و اين در حالي است كه علامت اين پيراهن ها نعره كشيدن يك فرد را نشان مي دهد و بعدها ها اين برند كه از دور توليد خارج شد به عنوان نام گروه موسيقي پاپ در آمريكا شهرت يافت. ساخت فيلم سينمايي شيطان پرادا برتن مي كند نشان داد كه هاليوود به صورت عملي و جدي وارد صحنه مارك سازي لباس ها شده است و پرادا نيز يكي از معروف ترين مدل هاي خانه مدل ايتاليا يعني سرزمين لباس هاي نشانه دار بوده است. اما خطرناك ترين نوع نشانه ها در مارك ها و لباس ها با پيدايش فرقه فكري كابالا شكل گرفت كه براي بي اثر كردن نشانه هاي ريشه دار يونان از نشانه هاي ساختاري يهود باستاني استفاده شد و اين نشانه ها روي مارك ها و برند جا خوش كردند. كشيش مرده نخستين نشانه و نوشتاري بود كه يكي از بزرگترين توليد كنندگان لباس به سفارش پيروان مكتب كابالا براي مخاطبان جهاني روي لباس ها و پشت شلوارهاي جين طراحي و درج كرد كه اعتراض گسترده كاردينال هاي مسيحي را برانگيخت. در اين بين چهره هاي سرشناسي نظير اليزابت تايلور ،باربارا استريسند، ديان كيتون، دمي مور، استلا مك‌كارتني،بريتني اسپيرز، اشتون كاشر، ويونا ريدر، روزين بار، ميك ياگر، پاريس هيلتون، مدونا و ديويد بكهام مشهورترين فوتباليست انگليسي و ويكتوريا همسر ديويد ماركها و برندهاي كابالايي پوشيده اند و با تمركز رسانه اي روي آنها اين ماركهاي شيطاني به مخاطبان سراسر جهان معرفي مي شود. كابالا نوعي از تصوف يهود باستان به مفهوم قديمي‌ و كهن مي باشد و اين مكتب تاكيد دارد كه تنها دانش سري و پنهان در نزد خاخام‌هاي يهودي است و كسي ديگر از آن خبر داد و علامت آن نيز كتاب نيمه بازي است كه روي برخي از مارك شلوارها جين نيز اكنون وجود دارد. ماركهاي اين مكتب فكري امروزه به لباس هاي ورزشي نيز كشيده شده و قرار است دو شركت معروف ناكي و آديداس براي بازي هاي جام اتحاديه يوفا مخاطبان را از اين مارك ها و برندها بي نصيب نگذارند. اما با ورود به قرن بيست و يكم و سلطه فشن ها بر طراحي لباس و مارك ، دو كمپاني معروف لباس نيز دست به كار شدند و مارك معررف D&G كه امروز در نظر ايرانيان نيز شناخته شده را وارد بازار لباس و شلوار كردند. اين علامت لباس برگرفته شده از دو نام معروف دلچه و گابانا D&G كه مدل فشن را به جهانيان معرفي كرده اند مي باشد و اين علامت اختصاري همان سالن مشهور فشن ها در شهر ميلان است كه محل بي بندو باري جنسي و همجسنگرايي از مهمترين مولفه هاي اين سالن مشهور است. اين دو نام همان هايي هستند كه در صنعت سينما براي هاليوود طراحي لباس مي كنند و لباس آنها ابتدا بر صنعت سينما تاثيرگذار است و سپس در جامعه فراگير مي شود. اما برندها ماركهاي ديگر نيز مانند ZAZA و يا KDC و Bershka يا مارك معروف ديزاين و H&M كه علامت ها و نشانه هاي برند هاي اين شركت نيز رمز آلود است در بازار وجود دارد و براي رسيدند به رمز و مدلول نشانه هاي اين برندها بايد تحقيقات گسترده اي شود. يك فارغ التحصيل رشته طراحي لباس مي گويد:اين برندها و ماركها بي جهت توليد نمي شوند و پشت هر كدام از اين نشانه هاي اقتصادي جهاني رمز آلود قرار دارد. بي تا صدري منش در گفت وگو با ايرنا در شهركرد افزود:چرخه توليد اين برندها از خانه هاي مد در انگلستان، ايتاليا و فرانسه و سوئد و ْآمريكا آغاز مي شود و مرحله بعدي آن در سينما به عنوان رسانه هاي فراگير نمايش داده مي شود و بعد نيز كتابهايي براي معرفي هويت برندها وارد بازار مي شود تا دست آخر كه برندها همه گير شد تلويزيون به عنوان محلل در معرفي اين برندها در سراسر جهان وارد اين چرخه شناسه اي شود. به گفته وي،هنگامي كه مردم يوگسلاوي گرايش خوبي به شلوارهاي كتاني كرم رنگ داشتند، يكي از كمپاني ها براي دامن زدن به درگيري هاي قومي از نشانه درخت سوخته بر روي شلوارها و لباس ها استفاده كرد و وقتي اين لباس ها از مد افتاد مجلات و ژورنال هاي مد و لباس در خصوص درخت سوخته تحليل هاي عجيبي كردند و بعذها مردم يوگسلاوي از اين برند هميشه دلخوري داشتند. به گفته وي،علامت شتر نيز يكي ديگر از نشانه هايي بود كه كمپاني ها توليد لباس به كار مي برند و آن را تنها براي كشورهاي عربي توليد مي كردند و هرگز اين برند انگليسي در اروپا مجوز فروش دريافت نكرد اما نام و تصوير شتر نيز داراي رمزي بود كه بايد درباره آن نظرات كارشناسي داده مي شد. وي گفت:پوشيدن لباس بدون تفكر بر روي نوشته يا علامت آن چندان كار درستي نيست و خانواده ها و رسانه ها در اين زمينه مسووليت مهمي بر دوش دارند. به گفته وي،در چند ماه اخير جمعي از جوانان در ايران اقدام به پوشيدن لباس هايي با نوشتار هاي خط ثلث يا نستعليق اشعار مولانا يا سعدي و حافظ كرده اند كه اين امر پسنديده نيز هم اكنون بازتابهاي بسيار خوب داشته است. 7359/671

اینجا ایرانِ قرن 21 است!!!

نوشته شده توسطرفیعی 17ام آبان, 1393

اینجا صدای آهنگهای پاپ لس آنجلسی و غرب زده آن قدر بلند است که فریادهای «حاج مهدی باکری» به گوش نمی رسد!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا همه «حاج ابراهیم همت» را با اتوبان همت می شناسند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا بر دیوارهای شهر روی عکس شهید ، پوستر تبلیغاتی می چسبانند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا نام شهید را برای اینکه بچه ها خشونت طلب و جنگ طلب بار نیایند از کوچه ها برداشته و نام نگین و جاوید می گذارند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا ستارگان درخشان هالیوود آنقدر زیاد شده اند که دیگر کسی ستارگان پرفروغ کربلای ایران را نمی بیند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دیگر شهدا زنده نیستند و در پیچ و خم های عصر ارتباطات، به خاک سپرده شده اند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دیگر کسی نمی خواهد گمنام بماند، همه به دنبال کسب نام هستند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا جانبازان موجی را از اجتماع دور نگه می دارند تا آسیبی به افکار عمومی نرسانند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا خرمشهر دیگر خونین شهر نیست، خرمشهر دیگر 36 میلیون جمعیت ندارد!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا کسی نمی داند، مهدی باکری در وصیت نامه خود از خدا خواسته بود جسدش برنگردد و تکه ای از زمین را اشغال نکند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دشمن در خانه های ماست، دیگر کسی حاضر به نبرد با دشمن نیست!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا کسی نمی خواهد با صدای الله اکبر، لرزه بر تن دشمن بیاندازد!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا در پناه میز هستیم، دیگر کسی پشت خاکریز پناه نمی گیرد!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا جانباز شیمیایی، به خاطر نداشتن پول، در بیمارستان پذیرش نمی شود و شهد شهادت می نوشد!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا کسی نمی داند، شب عملیات خیبر حاج مهدی باکری، برادرش حمید باکری را جاگذاشت و رفت!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا کسی نمی داند، مهدی زین الدین، رتبه چهار کنکور سراسری را داشت!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا کسی نمی داند، تکه های پیکر محمد نوبخت را درون گونی برای خانواده اش فرستاده بودند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا روسری ها هر روز کوچتر می شود و مانتو ها هر روز کوتاهتر و تنگتر!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دخترها پسر شده اند، پسرها دختر شده اند، مردان بی غیرت شده اند، زنان بی حجاب شده اند!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دیگر کسی، احترامی برای چفیه شهدا قایل نیست!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا دعای عهد را فراموش کرده ایم، زمان ندبه و سمات را گم کرده ایم!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا برای زیبا سازی شهرها، میلیونها هزینه می شود

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا در هر کجای این سرزمین خونین اسلامی، حقیقت به مسلخ مصلحت می رود!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا ایران قرن 21 است!!!

اینجا ایران ق

بسیجی

نوشته شده توسطرفیعی 7ام مهر, 1393

بسيجي عاشق كربلاست و كربلا را تو مپندار كه شهري است در ميان شهرها و نامي است در ميان نام‌ها. نه، كربلا حرم حق است و هيچ‌كس را جز ياران امام حسين (ع) راهي به سوي حقيقت نيست.

غزه در خون

نوشته شده توسطرفیعی 20ام مرداد, 1393

سلام به غزه
به خان یونس
به رفح، به جبالیا
به بیت حانون، به بیت لاهیا
به حی شجاعیه و محله زیتون
*****
سلام به سالخوردگان ستم کشیده غزه
به سرو جوانان کمر خمیده غزه
به کودکان یتیم و شکم دریده غزه
به خواهران شکسته و داغدیده غزه
به دوستان شهید و مدافعان غریب
*****
سلام به اشک دویده به صورت غزه
به داد و شیونِ نای بریده غزه
به زخم های نشسته به پیکر غزه
به داغ های نهفته به سینه غزه
به هیجده لاله بستان “البطش” غزه
به محمد و زکریا، به خالد و مروه

*****
سلام به مرزهای بسته و دشتهای غزه
به گندم و زیتون و کشتزارهای غزه
سلام به ساحل پرخون و قایق صیاد
به سطل تهی از آب چاه های غزه
به شیرخشک و برنج و به باروت و بنزین
به باربران صبور تونل های غزه
سلام بر عزم و استقامت غزه
دعای اضطرار و استجابت غزه
*****
سلام بر مناره و مسجد غزه
به صوت حزین مؤذن غزه
سلام بر نماز مکرر میت
به روزه داران مسلح غزه
سلام بر جهاد مبارک غزه
سلام بر حماس دلاور غزه
سلام به روح بلند ام نضال
سلام به جان شریف رِیچِل پاک
سلام به مجد و شجاعت غزه
به میوه صبر و سخاوت غزه
*****
سلام به مردان جنگآور غزه
مجاهدان اصغر و اکبر غزه
به فجر پنج و گراد، هم براق و هم سجیل
به ابابیل دست ساز خانه ی غزه
*****
قسم به اشک پدرهای دردمند درمانده
به شیرِ مادرانِ از شیرخور جدا مانده
قسم به کودک گریانِ از ترس لرزیده
به آن دو برادر ناز در آغوش هم خوابیده
قسم به این همه سر و دست و پای بریده
به الوفا و تخت پر از خون و جان رمیده
قسم به صفیر گلوله، قسم به آتش بمباران
قسم به ضربه بر سقف و مهلت شیطان
قسم به جعبه های خالی دارو و سردخانه های پر ز جنازه
قسم به سقفهای فروریخته، به گورهای تازه به تازه
که در نبرد نابرابر غزه با جنود شیطانی
به وعده صادق حق، لشکر قلیل حق غالب
و در نهایتِ پیکار خون برابر شمشیر
سر بریده ی از تن جدا فتاده پیروز است
رسیده سوره رحمت به “جاء نصرالله”
به صبح قریب غزه دمادم سلام باید داد

شعار هم عهدی

نوشته شده توسطرفیعی 24ام خرداد, 1393

بی سید علی شعار هم عهدی چیست بی سید علی ندای یا مهدی چیست هرکس که نشد فدایی خا منه ای بی شک تو بدان فدایی مهدی نیست

عهد امروز

نوشته شده توسطرفیعی 24ام خرداد, 1393

برای حفظ عتبات عالیات وجان شیعیان مظلوم عراق از دست گروه ترو ریست داعش قرائت سرا سری حدیث کساءوخواندن سوره فیل فراموش نشود لطفا نشر دهید سلامتی آقا امام زمان صلوات

ازدواج فرزندان آدم چگونه بوده است؟

نوشته شده توسطرفیعی 17ام خرداد, 1393

سؤالی از محضر آیت الله مکارم شیرازی:

سؤال
ازدواج فرزندان آدم و حوّا چگونه بوده، آیا خواهر و برادر با هم ازدواج کرده اند یا ازدواج آنان به صورت دیگری بوده است؟
پاسخ
در این باره در میان دانشمندان اسلامی دو نظر وجود دارد و هر کدام برای خود دلایلی از قرآن و روایات ذکر کرده اند. اینک ما هر دو نظر را بطور اجمال در این صفحات نقل می کنیم:

1- در آن زمان هنوز قانون تحریم ازدواج خواهر و برادر از طرف خداوند قرار داده نشده بود و چون راهی برای بقای نسل بشر غیر از این راه نبود، از این جهت ازدواج آنان با یکدیگر صورت گرفته است; ناگفته پیداست که دستگاه قانونگذاری از آن خداست «اِنِ الْحُکْمُ اِلاّ لِلَّهِ; حکم تنها از آن خداست.»(1)

چه اشکال دارد که بطور موقّت برای گروهی از راه ضرورت این گونه ازدواج در آن زمان بلامانع و مباح باشد و برای دیگران عموماً تحریم ابدی شود؟

طرفداران این نظریّه از ظواهر قرآن با این آیه برای خود دلیل می آورند: «وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالا کَثِیراً وَ نِسااًو از آن دو، مردان و زنان فراوانی (در روی زمین) منتشر ساخت».(2)

ظاهر این آیه می گوید که نسل بشر فقط به وسیله این دو تن به وجود آمده است و اگر غیر از این دو در بقای نسل او دخالت داشتند باید بفرماید «وبث منهما و من غیر هما» یعنی به وسیله این دو و غیر آنان… .

علاوه بر این، در روایتی که مرحوم طبرسی آن را در احتجاج از امام سجّاد(علیه السلام) نقل می کند این مطلب تأیید شده است.

2- نظر دیگر این است: چون ازدواج فرزندان آدم با یکدیگر ممکن نبوده - زیرا ازدواج با محارم یک عمل قبیح و زشت است - فرزندان آدم با دخترانی از نژاد نسل دیگر که در روی زمین بودند ازدواج کردند، بعداً که فرزندان آنها با هم پسر عمو شدند زناشویی میان خود آنان صورت پذیرفت و این نظر را نیز بعضی از روایات تأیید می کند، زیرا نسل آدم، نخستین انسان روی زمین نبوده، بلکه پیش از او نیز انسانهایی در زمین زندگی می کرده اند.

حاصل این که: ممکن است گفته شود که پسران آدم با بقایای انسانهای پیشین که قبل از خلقت آدم و حوّا در روی زمین زندگی می کردند، ازدواج کرده اند و از گفتگوی خدا با فرشتگان درباره آفرینش آدم در روی زمین استفاده می شود که قبل از آدم و حوّا انسانهایی در روی زمین زندگی می کردند و این حقیقت از روایات نیز استفاده می شود.

1. سوره یوسف، آیه 40.
2. سوره نساء، آیه 1.

پایگاه فرهنگی هنری تکناز

سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي

نوشته شده توسطرفیعی 4ام اسفند, 1392

ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

بسم‌اللّه الرحمن الرحيم
ايران اسلامي با استعدادهاي سرشار معنوي و مادي و ذخائر و منابع غني و متنوع و زيرساخت‌هاي گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداري از نيروي انساني متعهد و كارآمد و داراي عزم راسخ براي پيشرفت، اگر از الگوي اقتصادي بومي و علمي برآمده از فرهنگ انقلابي و اسلامي كه همان اقتصاد مقاومتي است، پيروي كند نه تنها بر همه‌ مشكلات اقتصادي فائق مي‌آيد و دشمن را كه با تحميل يك جنگ اقتصادي تمام عيار در برابر اين ملت بزرگ صف‌آرايي كرده، به شكست و عقب‌نشيني وا مي‌دارد، بلكه خواهد توانست در جهاني كه مخاطرات و بي‌اطميناني‌هاي ناشي از تحولات خارج از اختيار، مانند بحران‌هاي مالي، اقتصادي، سياسي و … در آن رو به افزايش است، با حفظ دستاوردهاي كشور در زمينه‌هاي مختلف و تداوم پيشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسي و سند چشم‌انداز بيست ساله، اقتصاد متكي به دانش و فناوري، عدالت بنيان، درون‌زا و برون‌گرا، پويا و پيشرو را محقق سازد و الگوئي الهام‌بخش از نظام اقتصادي اسلام را عينيت بخشد.
اكنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي كه در ادامه و تكميل سياست‌هاي گذشته، خصوصاً سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و با چنين نگاهي تدوين شده و راهبرد حركت صحيح اقتصاد كشور به سوي اين اهداف عالي است، ابلاغ مي‌گردد.
لازم است قواي كشور بي‌درنگ و با زمان‌بندي مشخص، اقدام به اجراي آن كنند و با تهيه قوانين و مقررات لازم و تدوين نقشه راه براي عرصه‌هاي مختلف، زمينه و فرصت مناسب براي نقش‌آفريني مردم و همه فعالان اقتصادي را در اين جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهي حماسه‌ اقتصادي ملت بزرگ ايران نيز همچون حماسه سياسي در برابر چشم جهانيان رخ نمايد. از خداوند متعال توفيق همگان را در اين امر مهم خواستارم.
سيّدعلي خامنه‌اي
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي

با هدف تأمين رشد پويا و بهبود شاخص‌هاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز بيست‌ساله، سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي با رويكردي جهادي، انعطاف پذير، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پيشرو و برون‌گرا ابلاغ مي‌گردد:
1 - تأمين شرايط و فعال‌سازي كليه امكانات و منابع مالي و سرمايه‌هاي انساني و علمي كشور به منظور توسعه كارآفريني و به حداكثر رساندن مشاركت آحاد جامعه در فعاليت‌هاي اقتصادي با تسهيل و تشويق همكاري‌هاي جمعي و تأكيد بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات كم‌درآمد و متوسط.
2 - پيشتازي اقتصاد دانش بنيان، پياده‌سازي و اجراي نقشه جامع علمي كشور و ساماندهي نظام ملي نوآوري به منظور ارتقاء جايگاه جهاني كشور و افزايش سهم توليد و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنيان و دستيابي به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنيان در منطقه.
3- محور قراردادن رشد بهره‌وري در اقتصاد با تقويت عوامل توليد، توانمندسازي نيروي كار، تقويتِ رقابت‌پذيري اقتصاد، ايجاد بستر رقابت بين مناطق و استانها و به كارگيري ظرفيت و قابليت‌هاي متنوع در جغرافياي مزيت‌هاي مناطق كشور.
4- استفاده از ظرفيت اجراي هدفمند‌سازي يارانه‌ها در جهت افزايش توليد، اشتغال و بهره‌‌وري، كاهش شدت انرژي و ارتقاء شاخص‌هاي عدالت اجتماعي.
5- سهم‌بري عادلانه عوامل در زنجيره‌ توليد تا مصرف متناسب با نقش آنها در ايجاد ارزش، بويژه با افزايش سهم سرمايه انساني از طريق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقيت، كارآفريني و تجربه.
6- افزايش توليد داخلي نهاده‌ها و كالاهاي اساسي(بويژه در اقلام وارداتي)، و اولويت دادن به توليد محصولات و خدمات راهبردي و ايجاد تنوع در مبادي تأمين كالاهاي وارداتي با هدف كاهش وابستگي به كشورهاي محدود و خاص.
7- تأمين امنيت غذا و درمان و ايجاد ذخاير راهبردي با تأكيد بر افزايش كمي و كيفي توليد(مواد اوليه و كالا).
8- مديريت مصرف با تأكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف كالاهاي داخلي همراه با برنامه ريزي براي ارتقاء كيفيت و رقابت پذيري در توليد.
9- اصلاح و تقويت همه‌جانبه‌ نظام مالي كشور با هدف پاسخگويي به نيازهاي اقتصاد ملي، ايجاد ثبات در اقتصاد ملي و پيشگامي در تقويت بخش واقعي.
10- حمايت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات كالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوري مثبت از طريق:
- تسهيل مقررات و گسترش مشوق‌هاي لازم.
- گسترش خدمات تجارت خارجي و ترانزيت و زيرساخت‌هاي مورد نياز.
- تشويق سرمايه گذاري خارجي براي صادرات.
- برنامه ريزي توليد ملي متناسب با نيازهاي صادراتي، شكل‌دهي بازارهاي جديد، و تنوع بخشي پيوند‌هاي اقتصادي با كشورها به ويژه با كشورهاي منطقه.
- استفاده از ساز و كار مبادلات تهاتري براي تسهيل مبادلات در صورت نياز.
- ايجاد ثبات رويه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پايدار سهم ايران در بازارهاي هدف.
11- توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور به منظور انتقال فناوري‌هاي پيشرفته، گسترش و تسهيل توليد، صادرات كالا و خدمات و تأمين نيازهاي ضروري و منابع مالي از خارج.

12- افزايش قدرت مقاومت و كاهش آسيب پذيري اقتصاد كشور از طريق:
- توسعه پيوندهاي راهبردي و گسترش همكاري و مشاركت با كشورهاي منطقه و جهان بويژه همسايگان.
- استفاده از ديپلماسي در جهت حمايت از هدف‌هاي اقتصادي.
- استفاده از ظرفيت‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي.
13- مقابله با ضربه پذيري درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طريق:
- انتخاب مشتريان راهبردي.
- ايجاد تنوع در روش‌هاي فروش.
- مشاركت دادن بخش خصوصي در فروش.
- افزايش صادرات گاز.
- افزايش صادرات برق.
- افزايش صادرات پتروشيمي.
- افزايش صادرات فرآورده‌هاي نفتي.
14- افزايش ذخاير راهبردي نفت وگاز كشور به منظور اثرگذاري در بازار جهاني نفت و گاز و تأكيد بر حفظ و توسعه ظرفيت‌هاي توليد نفت و گاز، بويژه در ميادين مشترك.
15- افزايش ارزش افزوده از طريق تكميل زنجيره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه توليد كالاهاي داراي بازدهي بهينه(براساس شاخص شدت مصرف انرژي) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشيمي و فرآورده‌هاي نفتي با تأكيد بر برداشت صيانتي از منابع.
16- صرفه جويي در هزينه‌هاي عمومي كشور با تأكيد بر تحول اساسي در ساختارها، منطقي سازي اندازه دولت و حذف دستگاه‌هاي موازي و غيرضرور و هزينه‌هاي زايد.
17- اصلاح نظام درآمدي دولت با افزايش سهم درآمدهاي مالياتي.
18- افزايش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملي از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگي بودجه به نفت.
19- شفاف‌سازي اقتصاد و سالم‌سازي آن و جلوگيري از اقدامات، فعاليت‌ها و زمينه‌هاي فسادزا در حوزه‌هاي پولي، تجاري، ارزي و … .
20- تقويت فرهنگ جهادي در ايجاد ارزش افزوده، توليد ثروت، بهره‌وري، كارآفريني، سرمايه گذاري و اشتغال مولد و اعطاي نشان اقتصاد مقاومتي به اشخاص داراي خدمات برجسته در اين زمينه.
21- تبيين ابعاد اقتصاد مقاومتي و گفتمان سازي آن بويژه در محيط‌هاي علمي، آموزشي و رسانه‌اي و تبديل آن به گفتمان فراگير و رايج ملي.
22- دولت مكلف است براي تحقق سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي با هماهنگ سازي و بسيج پوياي همه امكانات كشور، اقدامات زيررا معمول دارد:
- شناسايي و بكارگيري ظرفيت‌هاي علمي، فني و اقتصادي براي دسترسي به توان آفندي و اقدامات مناسب.
- رصد برنامه‌هاي تحريم و افزايش هزينه براي دشمن.
- مديريت مخاطرات اقتصادي از طريق تهيه طرح‌هاي واكنش هوشمند، فعال، سريع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌هاي داخلي و خارجي.
23- شفاف و روان سازي نظام توزيع و قيمت‌گذاري و روزآمدسازي شيوه‌هاي نظارت بر بازار.
24- افزايش پوشش استاندارد براي كليه محصولات داخلي و ترويج آن.

یاد شهدا

نوشته شده توسطرفیعی 19ام دی, 1392

یادمان رفت شقایق دل داغی دارد شاپرک در بغل شمع چه حالی دارد آنقدر محو تماشای قفسها شده ایم یادمان رفت که یادشهدا ملان چه صفایی دارد شادی ارواح طیبه ی امام و شهدا 5صلوات

سر گردان

نوشته شده توسطرفیعی 7ام دی, 1392

جنون در چشمها مان ریشه کرده زماتم سر گردان بی تو هر آنچه خواستیم از رنگ و نیرنگ فراهم های سرگردان بی تو شهود آتش عطش اشک و حماسه ندارم های سر گردان بی تو که باید مثل مردم زندگی کرد مسلم های سر گردان بی تو علم بیرق کتل زنچیر و خیمه محرم های سر گردان بی تو هزاران شاهنامه جنگ و آورد و رستم های سر گردان بی تو زمین هم زخم های ی تازه دار د از آدم های سر گردان بی تو دو باره قطعه شعری پاره پاره دمادم های سر گردان بی تو

درد دل

نوشته شده توسطرفیعی 5ام دی, 1392

از دوری تو غمین ونا لان هستیم از کرده خود کمی پشیمان هستیم اصلیت ما را تو اگر می خواهی از کوفه ولی مقیم ایرا ن هستیم از جور زمانه ما شکایت داریم اندا زه کوه و صخره جاجت داریم ما مشکلمان گرا نی و بیکاری ست آقا به نبو دنت که عادت داریم هر جمعه که شد بیا که ما نمنتظریم این جمعه نیا فقط عروسی داریم صد موعظه کن ولی زتسلیم نگو از خمس و زکات و ضرب و تقسیم نگو آقا تو بیا فقط با یک شرط از هر چه که ما دوست نداریم نگو

تقدیم به بانوی بانوان حضرت زهرا (سلام الله علیها )

نوشته شده توسطرفیعی 7ام اردیبهشت, 1392

سیمای پر فروغ تو ای کعبه عفاف
آیینه ی تمام نمای محمد است
در گفته ات کلام پدر هست جلوه گر
در چهره ی تو حیای محمد است
برگ و بار /جواد محدثی /ص84

ستاره ای ازستارگان آسمان فقاهت

نوشته شده توسطرفیعی 22ام اسفند, 1391

نامه پدر

نوشته شده توسطرفیعی 3ام خرداد, 1391

نامه های پدر

خشم وغضب

فرزندم!

خشم آتشی است فروزنده هرکه آن را فروخورد خاموشش سازد وهرکه رهایش کند خود نخستین کسی است که بدان می سوزد.

خشم آتش دل هاست وموجب رنج ودردو کینه های نهان را برافروزد .

خشم دشمن است او رابرخود مسلط مسازکه عقل را تباه می سازد و ازدرستی دور می گرداند وصاحبش را هلاک کرده وزشتی های شخص را هویدا می نماید.

تندی مرتبه ای از دیوانگی است؛چه صاحبش پشیمان می شود واگر پشیمان نشود البته دیوانگی اش سخت است. وبرتو باد دوری از غضب که اولش دیوانگی وآخرش پشیمانی است وبترس از خشم غضب که آن آتشی است سوزنده!

دلبندم!

خشم شراست که اگر فرمانش بری هلاکت سازد زیرا هنگامی که آتش خشم فروزان گردد شیطان مسلط می شود وبرای آدمی دشمن ترین دشمن غضب و شهوتش باشد.

بهوش باش که غضب بسیار بد یاری است چون عیوب را ظاهر می سازد ٬ بدی را نزدیک وخوبی را دور می کند٬ وبدان که گمراهی همه مردم از خواهش های خشم وشهوت آنهاست ولذا فرمان خشم را بردن سبب پشیمانی و سرکشی می گردد.ٰ

__________________________

1.نامه های پدر .جعفر موذنی .انتشارت نورین سپاهان چاپ دوم تیرماه 1387ص 17

 

محبوب خدا بودن

نوشته شده توسطرفیعی 27ام اردیبهشت, 1391

برکات محبوب خدا بودن

انسان بی هدف هیچ وپوچ همیشه بی معناست٬ قیمتی ندارد٬ذاتا فقیر است ووقتی کنار چیز با ارزشی قرار می گیرد پرمعنا وپر محتوا می شود . صفرها همه زشتند وخبراز فقرونداری میدهند اما کافی است که کنار آن عدد1 قرار بگیرد آن وقت 6 تا صفر یک میلیون می شود وانسان ها به وجود این صفرهایی که در دفترچه بانکیشان است افتخار می کنند…

ما آدم ها همین طور هستیم بی ارزشیم٬پوچ وفقیریم وذاتا نیازمند به ذات قادر٬متعال و رحیم و غنی هستیم تا به ما معنای بودن وشدن بدهد .انسان بودن وخداگونه شدن .حال محبوب شدن ما تنها راهی است که مارا ارزشمند میکند . همه خدارا دوست دارند و همه نهایت کمال و پاکی وقدرت را می ستایند. اما چقدر زیباست اگر خدا کسی را دوست داشته باشد ودر عرش اعلی به وجود این انسان مباهات وافتخار کند!

عبادت:راه محبوب شدن

قل ان کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله (آل عمران آیه 31)

تنها راه محبوب شدن عبادت است …

عبادت فقط نمازو روزه نیست.عبادت اطاعت محض و بی چون و چرای خداوند است ٬ عبادت یعنی عبودیت واینکه بندگی خدا درهمه ی اعمال ورفتارمان باید نشان داده شود. در صله ی ارحام٬درپوشش٬درخرید وفروش٬در کسب وکارمان ودر ارتباطمان با خدا وخود ودیگران؛حب به معنای دوست داشتن ٬ زنجیر ورشته ای است که میان هر طالبی با مطلوبش رابطه برقرار می کند ومحبوب را به محب می رساند. حب برای این است که نقص محب را بوسیله محبوب برطرف سازد تاآنچه راندارد دارا شود وکمبودش تمام وکامل گردد . برای محب هیچ بشارتی بالاتر ازاین نیست که به او بفهماند محبوبش دوستش دارد .

عبادت یعنی خداگونه شدن ٬یعنی چشمش حرام رانبیندو گوشش حرام رانشنود وپوست ومو وبدنش ودست و جوارح واعضایش حرام نکنند.ٰ

حب چیست؟

ومن الناس من یتخذ من دون الله اندادا یحبونهم کحب الله والذین آمنوا اشد حبا لله ولو یری الذین ظلموااذ یرون العذاب ان القوه لله جمیعا وان الله شدید العذاب(بقره/165)

وبرخی از مردم در برابر خدا همانند هایی بر می گزینند وآنها را چون دوستی خدادوست می دارند ولی کسانی که ایمان آورده اند به خدا محبت بیشتری دارند و کسانی که (با برگزیدن بتها به خود)ستم نموده اند اگر می دانستند هنگامی که عذاب را مشاهده کنند تمام نیرو(ها)از آن خداست.

بنده مخلص که اخلاص خود را با محبت به خدا اظهار می دارد هیچ هدفی ندارد جزاینکه خدا هم اورا دوست بدارد .خداوند دراین آیه می فرماید مومنان بالاترین محبت وشدت حب را نسبت به خدایشان دارند.

آثار محبت

عاشق ومحب عاشقانه محبوبش را می پرستد و چون وچرایی ندارد.

یکی درد و یکی درمان پسندد

یکی وصل ویکی هجران پسندد

من از درمان و درد وصل و هجران

پسندم آنچه را جانان پسندد

درمقابل احکام و اوامر او سوالی نمی کند زیرا محبوبش را با تمام وجود دوست می دارد.

آیا ما واقعا بنده و عاشق خدا هستیم؟

محبت مانند گیاهی می ماند که در تمام سلول های وجود صاحبش ریشه دوانده و او را در بر می گیرد تا جایی که هدف محب رضایت محبوب می شود.

بخاطر رضایت محبوب زبانش را از حرام حفظ می کند٬نگاهش را می پوشاند و حجاب و پوشش درستی را که قران بیان کرده رعایت می کند.(فانک باعیننا)٬تو در مقابل دیدگان مایی.بنده ما در درون دل ندای محبوبش را می شنود.(یریدالله بکم الیسر و لا یرید بکم العسر).خداوند راحتی شما را می خواهد نه زحمت شما را. او می داند که خدای حکیم کار عبث و بیهوده انجام نمی دهد و هر حکمی از احکام دین خیری در بر دارد.آری خدا می داند و شما نمی دانید که هدف از عبادت طهارت روح و جسم است زیرا پلیدی و گناه انسان را نابود می کندو ریشه روح را می سوزاند.

محبوبان خد

خداوند در قران به صراحت محبوبان خود را معرفی می کند؛توبه کنندگان ٬پاکان٬نیکوکاران٬متقین٬صابرین٬و توکل کنندگان

برکات محبوب خدا شدن

کسی که محبوب خدا شد خداوند در زندگی محبش تصرف می کند. وقتی بنده خدا را دوست بدارد وبندگیش را منحصردر خدا کند محبت خدا به او نیز باعث نزدیکی خدا به او می گردد ودرنتیجه حجاب هلی بعد وابرهای غیب را لز بین می برد زیرا حجاب وابر به جز گناه نیست…

پس نزدیکی خدا به بنده ٬گناهان اورا از بین می برد ومی آمرزد. حال با گوش دلتان بشنوید خدا با شما صحبت می کند:

آی مسافرها همین نزدیکی هام!

من به شما نیازی ندارم فقط دوستتان دارم.نگاه من دائما به شماست ومی دانم که شما نمی بینید.ساعتم عقربه ندارد شمارا مهلت بسیار می دهم صبرم زیاد است آنقدر که خیال می کنید اصلا گناهی نکردید

می پوشمتان هیچ کس نخواهد فهمید چه کرده اید.آری من زیر قولم نمی زنم در را بازگذاشته ام ٬چرا ناامیدید ؟من نمی رانمتان و برای آنها که سویم می گریزند سایه ام پهن است .بندگان من!سستند دیوارها٬به من تکیه کنید.

تجارت یک طرفه

وقتی خدا بی نیاز است نیازی به دوستی و محبت وعشق ما ندارد٬اما این محبت برای بندگان سود ومنفعت دارد.یاری ونصرت الهی (نصر من الله و فتح القریب)

آمرزش گناهان؛(یغفر لکم ذنوبکم )

آرامش واطمینان؛(الا بذکرالله تطمئن القلوب)

نه غم واندوه گذشته ونه ترس از آینده ؛(لا خوفعلیهم ولاهم یحزنون)

معیار محبت اطاعت است

قل ان کنتم تحبون الله فاتبونی یحببکم الله ویغفر لکم ذنوبکم والله غفور رحیم (آل عمران /31)

بگو اگر خدا رادوست دارید ازمن پیروی کنید تا خدا دوستتان بداردوگناهان شمارا بر شما ببخشایدوخداوند آمرزنده مهربان است.

گاهی انسان بازبان به کسی ابراز عشق وعلاقه میکند ودر عمل٬آثارش نمودی ندارد وبه معنایی خودرا مسخره کرده است.پدری به فرزندش می گوید دوستت دارم اما فرزند را با اعمال و کارهایش آزار می دهد ونیاز فرزند را برآورده نمی کند وبچه می فهمد که پدر غیر واقعی گفته که دوستت دارم. مانیز چنین رفتار می کنیم ٬می گوییم خدایا دوستت داریم اما عمل به دستورات قرآن نمی کنیم.

رضایت امام زمان برایمان مهم نیست ورسول الله رابا اعمال ورفتارمان می رنجانیم. اطاعت از خداورسول خدا شرط محبوب خدا شدن است.ٰ

برای فرج آقامون دعا کنید

اللهم عجل لولیک الفرج

__________________________

گرد آورنده خانم مرتضایی طلبه پایه 3

 

نشست فرهنگی با حضور امام جمعه محترم شهرستان خمینی شهر

نوشته شده توسطرفیعی 26ام اردیبهشت, 1391

با عنایا ت حضرت حق همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت زهرای مرضیه (س)

نشست فرهنگی با مو ضوع فرهنگ فاطمی و سخنرا نی استاد فرزانه

حضرت حجت الا سلام والمسلمین حاج آقا رحیمی امام جمعه محترم شهرستان خمینی شهر

و با حضور کلیه طلاب در حوزه علمیه فا طمه الزهرا (س) برگزار گردیدامام جمعه محترم ضمن برشمردن آثار و برکات تحصیلات علوم دینیه و لزوم تحصیل زنان در جامعه امروزی احیای امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف رهروان فاطمی برشمردند همچنین ایشان در طی سخنانی با اشاره به آیات قرآن احیای فرهنگ فاطمی را از وظایف اصلی طلاب علوم دینیه دانستند

واما....

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1391

    

            امان از آن لحظه غفلت

                  که تو شاهدم باشی  

احرام مطلع عشق

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1391

تقدیم به زا ئران حضرت دوست

راهب معبد بهارا نم               مو من معجزات بار انم

عاشق آسمان و مهتابم        دوستدار ترانه و آبم

بنده طلعت نکو رویان             بسته طره سیه مویان

گر چه دانم که بی سر و پایم            عزم کردم که سوی تو آیم

همچو مستان بی سر و دستان         می روم تا حریم تا کستان

کز می و باده کار بگذشته است         کار از افزون خم فزون گشته ایست

زیر یک شا خه پر گل با دام                می نشینم به بستن احرا م

همچو خرما که دانه می بندد             عشق در دل جوانه می بندد

نیت عشق می کنم جان را                دین و دل را یقین وایمان را

دامنم پر گل و لبم خندان                   دست افشان و پای کوبان

مستطیع دل توانگر خویش                راه دل را گر فته ام در پیش

فادخلی فی عبا دی آمد و من           گل و ریحان فشاندم از دامن

پر گشودم به سوی خانه دوست         مستی ام از صفای سا غر اوست

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 23ام اردیبهشت, 1391

nt> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

سرچشمه فيض ايزدي آوردند

با آمدن فاطمه از باغ بهشت

يك دسته گل محمدي آوردند

· ميلاد با سعادت  ياس سپيد ،يار علي ،ريحانه نبي بر همگان مبارك باد

 

موسیقی عامل فشار خون

نوشته شده توسطرفیعی 18ام اردیبهشت, 1391

اثر دیگر موسیقی فشار خون است پزشکی در اروپا در ضمن تجسس از علل فشار خون که در دنیا ی امروزه زیاد شده آزمایشی روی موسیقی و فشار خون وارتباط این دو انجام دادبه این نتیجه رسید که یکی از عوامل افزایش فشار خون موسیقی می باشد و گفت

1.هرقدر موسیقی نامطبوع و زننده باشد، درجه فشار خون اضافه می شود و در واقع استماع صداهایی که موجب کسالت روحی و ناراحتی می باشد، حقیقتاً بالا رفتن درجه فشار خون بحدی بود که پزشک را متوحش ساخت.

2. عده ای از برنامه های موسیقی هیچ گونه اثری را در شنونده به جای نگذارده و به اندازۀ پر قویی هم در او مؤثر نیست.

3.برخی از موسیقی ها اثر آرام کننده داشته و تا موقعی که ادامه دارد فشار از حد معمول پایین می آورد.

آیا می دانید

نوشته شده توسطرفیعی 17ام اردیبهشت, 1391

حق گوش پاک دا شتن اوست از این  که راه دلت باشد مگر برای خبر خوبی که در دلت خیر پدیده آوردیا خلق کریمی نصیب تو کند زیرا گوش در وازه دل است و معانی خوب و بایدو خبر یا شر را به او می رساند و قو های جز از ناحیه خدا وند نیست

طب سنتی

نوشته شده توسطرفیعی 14ام اردیبهشت, 1391

برای در مان کوفتگی بدن

روغن بادام تلخ -رو غن با دام شیرین - روغن زیتون -روغن کوهان شتر -روغن شتر مرغ -روغن زنجبیل

روغن را زیانه -روغن سیاه دانه -دمبه گوسفند آب شده به اندازه مساوی باهم مخلوط کرده و به موضع درد یا کوفته گی مالیده ومحل درد را با  سشوار گرم کنید

برای ضرب دیدگی و ترک خوردگی استخوان زرده تخم مرغ زرد چوبه و کندر آسیاب شده و مومیایی آب شده را با هم مخلوط کرده و به محل کوفتگی ضما دکنیدمنتظر مطالب جدید ما با شید

متن از رقیه نوربخش کاربر دارو های گیا هی و طب سوزنی

متن ادبی زیبا به مناسبت بزرگداشت معلم

نوشته شده توسطرفیعی 10ام اردیبهشت, 1391



روز معلم گرا می باد


معلم عزیر! آن زمان که پای درست می نشستم و تو الفبای عشق
را به من می آموختی،
دلم از گوهر کلمات خالی بود؛


تو مرا سرشار از واژه های روشن می کردی.
سال هاست که از آن لحظه های شیرین می گذرد،
ولی هنوز یاد و نامت در دلم زنده است.

آن زمان ها برایم از دانایی می گفتی و محبت را به من می آموختی.
من در سایه سار وجودت پیش می رفتم و قدم از قدم برمی داشتم، تو بودی که دست مرا گرفتی تا در پرتگاه و لغزش گاه های زندگی نیفتم.

من امروز به احترام نامت قیام می کنم و در زلال کلماتت رها می شوم و حدیث زندگی را با تو مرور می کنم.

می خواهم به آسمان بال بگشایم و نامت را بر صحیفه آبی اش
حک کنم.ورق هاى دفتر من سیاه مى شوند و گیسوان تو سپید
من قد مى کشم تا تو نفس مى کشى

هر روز
در تو پیامبرى بامن سخن مى گوید
که چشم هایش از بى خوابى سُرخ اند
آه!

در کلاس درس تو
حتى تخته سیاه روسفید شد
من هنوز شرمنده

چقدر خسته ات کردم

گر دستم را به دستان تو نسپارم، در جاده سنگلاخ جهل، به کدام دستاویز
متوسل شوم؟
با تو، هواى سرزمین دانش هرگز ابرى نیست. آفتاب بى دریغ، معلم!

عشق، معلم است و معلم، عشق. خوشا آن که عاشق شود!
بهترین معلم، همان است که در کلاس نگاهش میان ذهن و دل دانش آموز، طواف مى کند.

پایت را همیشه جاى پاى معلم بگذار؛ او راه را اشتباه نمى رود.
کسى که براى معلم خود بهترین شاگرد باشد، روزى براى شاگرد خود بهترین معلم خواهد بود.

معلم بى مهر، جهاد خود را تباه مى کند.
آموزگار خوب، حتى نگاهش را بین شاگردان خود به مساوات تقسیم مى کند.

همه جا مى تواند کلاس درس باشد و همه آدمیان براى یکدیگر، معلم.
آموزگارى که سینه اش لبریز از دانش و حقیقت است، پیراهنش بوسیدنى است.

آموزگار حقیقى، غم هایش را پشت در جا مى گذارد و با لبخند وارد کلاس درس مى شود.
آموزگارم! اگر تو نبودى، کابوس شب هایم به رنگ سؤالاتِ بى جواب بود.

زنگ مدرسه، اذانِ شتافتن به آستان مقدس معلم است.
هر گیاه دانش که سر از خاک برمى آورد، ابتدا به تو سلام مى کند.

هر انسانى که به دنیا مى آید، بارى بر دوش معلمان زمین افزوده مى شود.
آن چه معلم روى تخته سیاه مى نویسد، کمترین چیزى است که از او مى آموزیم.

نهایت آموختن معلم، رفتار اوست.
معلم خوب، ابتدا خوب زندگى کردن را به شاگرد مى آموزد و پس از آن، خوب درس خواندن را.

عاقبت، روزى تخته سیاه ها زبان مى گشایند و خستگى قرن هاى معلم را شهادت مى دهند.
معلم، لقمه هاى دانش را با دستان خویش، در سفره ذهن دانش آموزان مى گذارد.

 

 

عشق با تو آغاز شد.

کلاس خاطره ها با یاد تو جان گرفت.
تو در سپیدی برگ های دفتر دلمان جریان داری.

تو بودی و کوله باری از مهر؛
ما بودیم و تشنگی در وادی محبّت تو ما بودیم
و خانه های دلمان در آستانه چلچراغی از مهربانی ات.

بر لبت باران نور بود و دل ما کویر تاریکی؛
قطره قطره بر سطح ترک خورده زمین دلمان باریدی
و علم در ما جوانه زد.

نگاهت، مکتب عشق بود و ما مکتب نشین چشم هایت بودیم.

ما دست در دست تو نهادیم تا راه پرپیچ و خم زندگی
را با تو گام برداریم.

دل به دل ما سپردی و گرمای وجودت را در سرمای تمام فرازها و نشیب ها همراهمان کردی تا در یخ بندان جهالت، در جا نزنیم.

چراغ دانشی که در دست ماست،
روشنایی از تو دارد، معلّم!

 

 

معلم عزیر! آن زمان که پای درست می نشستم و تو الفبای عشق
را به من می آموختی،
دلم از گوهر کلمات خالی بود؛

تو مرا سرشار از واژه های روشن می کردی.
سال هاست که از آن لحظه های شیرین می گذرد،
ولی هنوز یاد و نامت در دلم زنده است.

آن زمان ها برایم از دانایی می گفتی و محبت را به من می آموختی.
من در سایه سار وجودت پیش می رفتم و قدم از قدم برمی داشتم، تو بودی که دست مرا گرفتی تا در پرتگاه و لغزش گاه های زندگی نیفتم.

من امروز به احترام نامت قیام می کنم و در زلال کلماتت رها می شوم و حدیث زندگی را با تو مرور می کنم.

می خواهم به آسمان بال بگشایم و نامت را بر صحیفه آبی اش
حک کنم.

حدیث روز

نوشته شده توسطرفیعی 7ام اردیبهشت, 1391

پیا مبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند :

کسیکه  سختی و زحمت علم را برخود هموار نکند بصورت ابدی در ذلت جهل و نادانی با قی

می ماند

پیام تسلیت

نوشته شده توسطرفیعی 5ام اردیبهشت, 1391

سالروز شهادت

بانوی آب و آفتاب و آیئنه

رابه محضر مقدس آقا امام زمان

و منتظران حضرتش تسلیت می گوییم

صلوات

نوشته شده توسطرفیعی 5ام اردیبهشت, 1391

 

پیغمبری که عمری غمخوار امتش بود


روی کبود زهرا(س) اجر نبوتش بود؟!

اللّهُم صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ وَ أَبِیها

وَ أُمِّها وَ بَنِیها وَ السِّرِ المُستَودِعِ فِیها

بِعَدَدِ مَا أحاطَ بِهِ عِلمُک

صلوات و سری از اسرار آلمحمد (ص)

نوشته شده توسطرفیعی 24ام فروردین, 1391

همانا کسی که در با مداد و شب سه بار با این ذکر صلوات بفرستذ گنا هانش از بین رفته و سرورش دوام یافته دعایش مستجاب رزقش زیاد همه خیرها برایش مهیا شده و از دوستان پیا مبرش در بهشت اعلی قرار می گیرد

اللهم صل علی محمد وآلمحمد فی الاولین و صل علی محمد و آل محمد فی الاخرین و صل علی محمد و آل محمد فی الملا الاعلی و صل علی محمد و آل محمد فی المرسلین الهم اعط محمدا الوسیله واشرف والفضیله و الدرجه الکبیره اللهم انی آمنت بمحمد و لم اره فلا تحرمنی یو م القیامت رویته وارزقنی صحبته و توفنی علی ملته واسقنی من حوضه مشربا رویا سائغا هنیئالا اظما بعده ابدا انک علی کل شی قدیر اللهم کما آمنت بمحمد و لم اره عرفنی فی الجنان وجهه اللهم بلغ روح محمد عنی تحیه کثیره و سلا ما

منبع :جامع الخبار ص 62فصل 28-ثواب الاعمال و عقاب الا عمال ص 157

پیامک مهدوی

نوشته شده توسطرفیعی 22ام فروردین, 1391

سلام برمولایمان مهدی (عج)

من از اشکی که میریزد زچشم یار می ترسم

از آنروزی که اربابم شود بیمار می ترسم

رها کن صحبت یعقوب و دوری غم فرزند

من از گرداندن یوسف سر بازار می تر سم

همه گویند این جمعه بیا اما درنگی کن

از اینکه باز عاشوراشود تکرار میترسم

هزاران بار رفتم از درت شر منده برگشتم

زهجرا نت نترسیدم ولی اینبار می ترسم اللهم عجل لولیک الفرج

روش شفا یابی با طهارت روحی

نوشته شده توسطرفیعی 22ام فروردین, 1391

روش شفا یابی با طهارت روحی :

1-ذکر خدا 2 -نماز 3-قرائت قرآن 4-همنشینی با بزرگان 5-نوشتن نامه ای عاشقانه به پیامبرو ائمه اطهار 6-رعایت حریم الهی 7-داشتن حیا و پاکدامنی8-روزه گرفتن9-توبه کردن

وظیفه شزعی در حراست از سلامتی

نوشته شده توسطرفیعی 21ام فروردین, 1391

طبق نظر مراجع معظم خوردن چیزهایی که برای انسان ضرردارد حرام است همچنین برهر مسلمان واجب است مسلمان دیگری را که نزدیک است از گرسنگی یا تشنگی بمیرد نان و آبداده واورا از مرگ نجات دهد

منبع :استفتائات مقام معظم رهبری

علائم آخرالزمان

نوشته شده توسطرفیعی 20ام فروردین, 1391

پیامبراکرم فرمودند:

زمانی بیایدکه مردم در آن زمان گرگ می باشند و هر کسی گرگ نباشد گرگان دیگر اورا خواهند خورد

منبع:تحف العقول ص 54

اخبار مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 16ام فروردین, 1391

الهم الرزقنا حج بیتالله الحرام

با عنایات حضرت حق همزمان با فرا رسیدن ایام تشرف طلا ب عمره گزار این مدرسه در نظر دارد نشست های فرهنگی قبل از تشرف با حضور حضرت آیت الله جبل عاملی و حجت الا سلام صمدی ویژه طلاب (عمره گذاران 91) بهمراه برنامه های فرهنگی بر گزار نماید

زمان: 24 و31فروردین91

مکان :سالن اجتما عات حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س)

 

 

 

پیامک مهدوی

نوشته شده توسطرفیعی 15ام فروردین, 1391

 

طبیعت غزل نو شدن را سرود

خوشابه حال سال 90 که ماه 12 را دید و رفت

خدا کند ما نیز پیش از رفتن ماه 12 خود را ببینیم

برای تعجیل درفرج صلوات

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 23ام اسفند, 1390

اگر تحولی در شما ایجاد شد برای فرج مولایمان دعا کنید

و دعا کنیم عیدی امسال ما ظهور آقا باشه اگه شما هم مایلید برای فرج آقامون 5صلوات بفرستین

حلول سال نو بر تما می منتظرا ن ظهور بالاخص مقام عظمای ولایت امام خامنه ای مبارک

دیدار با شهیدان زنده استوره های عشق و ایثار

نوشته شده توسطرفیعی 23ام اسفند, 1390

روز چهار شنبه گذشته مصادف بود با سالروز جانبازی استاد گرانقدر جناب آقای دکتر غفوری  (از جانبازان 70در صد)که بهمین مناسبت  دیداری داشتیم ایشان ازنحوه مجروحیتشان برایمان  گفتند که در کوچه فوتبال بازی میکردم و بعد راهی جبهه شدم خیلی از خودمان خجالت کشیدیم که جوان 15ساله توپ بازی را رها کرده وبرای دفاع از میهن جلو توپ جنگی ایستادند وحالا چندین ساله که تو ویلچر نشسته و حسرت راه رفتن داره  راستی  امروز ماچه کرده ایم یامان باشد که عیادت از یادگاران جنگ کوچکترین کاری که من و تو میتوانیم انجام بدهیم برای سلامتی جانبازان دعا کنیم

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 21ام اسفند, 1390

به تقویمها اعتمادی نیست

اگر در قلبتان تحولی روی داده است

عیدتان پیشاپیش مبارک

نوروز در روایات اسلامی

نوشته شده توسطرفیعی 21ام اسفند, 1390

امام صادق به معلی بن خنیس فرمودند :ای معلی نوروز روزی است که خدا وند در آن از بندگان خویش میثاق گرفت که جز اورا عبادت و پرستش نکرده و به او شرک نورزند وبه فرستادگان و پیامبرا نش و نیز ائمه هدی ایمان بیا ورندنوروز اولین روزی است که خورشید در آن طلوع کرد و باد در آن وزیدن گرفت ودر آن روز درخشندگی زمین خلق شد کشتی نوح در کوه جودی کناره گرفت ونوروز روزی است که افرا دی از خانه های خود خارج شده وبه آزمایش الهی از دنیا رفتند مجددا به دنیا بازگشتند نوروز روزی است که پیامبر اسلام علی (ع) را بر شانه خود گذاشت تا او بتهای قریش را از بیت الحرام پایین کشید و آنها را در هم شکست نوروز روزی است که پیامبر به اصحابش دستور داد تا در مورد خلا فت وولایت مومنان با امام علی بیعت کنند نوروز روزی است که امام علی بر اهل نهروان پیروز شد  نوروز روزی است که قائم ما در آن روز  ظاهر  میگردد و با لاخره نوروز روزی است که قائم ما در این روز بر دجال پیروز میشودو اورا بر زباله دان کوفه آویزان میکند و هیچ نوروزی نیست مگر آنکه در آنروز ما توقع ظهور حضرت حجت را داریم چرا که این روز از روزهای ما و شیعیان است که عجم آن را گرا می دا شته و شما آنر را ضایع نمودید …

آنگونه که از حدیث فوق به دست می آید روزنوروزپیوند عمیقی با مساله ولایت ورهبری مسلمانان دارداز این روی شایسته است که عید نوروز را جشن ولایت دا نسته وپیوسته در آن به یاد ظهور منجی عالم بشریت عج الله تعالی فرجه الشریف باشیم .

اعمال دینی نوروز

نوشته شده توسطرفیعی 21ام اسفند, 1390

براسا س روایتی از امام صادق (ع)اعمال روز اول سال نواز این قرار است:

1-غسل کردن 2-لباس نو پوشیدن 3- استعمال عطر 4-روزه گرفتن 5- نماز گزاردن

نحوه  برگزاری نماز نوروز : بعد از نماز نماز مستحبی یا نماز ظهر و عصر دو نماز دو رکعتی به نیت نماز نوروز گزارده می  شود :

1-در نماز اول :رکعت اول بعد از سوره حمد ده مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره مبارکه کافرون

2-در نماز دوم :رکعت اول بعد از سوره حمد ده مرتبه توحید ودر رکعت دوم بعد از حمد ده ده مرتبه سوره سوره ناس

بعد از نماز سجده شکر نموده و دعا نمایئد امام صادق (ع)در پایان فرمودند :

یغفر لک ذنوب خمیس سنه

بعد از این نماز و دعا خدا وند متعال گناهان شما را خواهد بخشید و شما مورد مغفرت الهی  واقع خواهید شد

کمی تأمل

نوشته شده توسطرفیعی 15ام اسفند, 1390

نماز همان قدر ما را می ساز د که ما آن را می سازیم. نماز واقعی چون خیمه ای است که بر فراز قله های بلند کوهنوردان را از خطر حفظ می کند ولی نماز سراسر غفلت ما چنان چادر کنار پارک است که ما را از نسیم ساده ای نیز حفظ نمی کند.

نکته روز

نوشته شده توسطرفیعی 15ام اسفند, 1390

 

گندم تا از سیلو کناره نگرفت و در دل خاک با خودش خلوت نکرد

هرگز رویشی پربار نمی داشت انسان هم اگر می خواهد رشد کند

باید که گاه و بیگاه با خدایش خلوت نماید

تا درخت وجودش شکوفا شود.

رمز خوشبختی

نوشته شده توسطرفیعی 15ام اسفند, 1390

رمز خوشبختی سه چیز است: تجربه از گذشته  استفاده از امروز و به امید فردا. اما بسیاری از ما جای اینها را با غصه گذشته، اتلاف امروز و ترس از فردا عوض کرده ایم و کنجکاوانه دنبال خوشبختی می گردیم.

متن از مشاور محترم مدرسه سرکار خانم معین

این نیز بگذرد

نوشته شده توسطرفیعی 15ام اسفند, 1390

به حکیمی گفتند: جمله ای بگو که اگر به انسان غمگین بگوییم شاد شود

و اگر به انسان شاد بگوییم غمگین شود.

حکیم گفت :

این نیز بگذرد.

سه رمز آرامش

نوشته شده توسطرفیعی 11ام اسفند, 1390

آرامش سه رمز دارد

اعتماد برخدا            تلاش برای کسب حلال    قناعت به آنچه که ما را کافیست

وعلت همه ناآرامیهای ما آن است که :

به خود اعتماد کرده ایم و حریصانه بسوی دنیا می دویم لذا هر گز آرام نمی شویم

متن از سر کار خانم معین  مشاوره مدرسه

سیری در آسمان وا ژه ها(1)

نوشته شده توسطرفیعی 11ام اسفند, 1390

عقل بهترین دوست و با انصاف ترین مشاور است

زیرا آنجا که می فهمد به فهمش اقرار می کند

و آنجا که نمی فهمد باز هم به نفهمیدش اعتراف می نما ید

تعجب نکن

نوشته شده توسطرفیعی 9ام اسفند, 1390

 

فرقی نداردکه برکه  کوچکی  با شی

یا اقیا نوس بزرگ اگر زلال باشی

آسمان در تو پیدا خواهد شد

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 9ام اسفند, 1390

مژده بدهید نور سر مد آمد                   فرزند علی سبط محمد آمد

میلاد امام عسکری تحفه به ما                  از جانب حق ز آل احمد آمد

بفرست صلوات شیعه اثنی عشری                زیرا که حسن جان محمد آمد

میلاد امام حسن عسکری بر همه شیعیان جهان مبارکباد

آشنایی با افلا کی خاک نشین آیت الله حاج شیخ جواد جبل عاملی

نوشته شده توسطرفیعی 7ام اسفند, 1390

ایشان در سال 1283هجری  شمسی در خمینی شهر در یک خانواده روحانی متولد شدایشان یکی از نوادگان عالم بزرگ شیعه مرحوم محقق کرکی می باشند وی تمام عمر خویش را صرف تحصیل و تدریس علوم دینی کرد در بیست و هفت سا لگی به درجه اجتهاد رسید از شاگردا ن زیادی را تربیت نمود که از جمله آنها میتوان به آیات عظا م امام موسی صدر شهید مطهری فاضل لنکرا نی جوادی آملی مصباح یزدی جعفر سبحانی محلاتی مصطفی خمینی جنتی محمدی یزدی مهدوی کنی مقتدایی یثربی فقیه امامی  و اساتیدی چون پرفسور دینانی  استاد سید هادی خسرئو شاهی  استاد جلال الدین آشتیانی اشاره نمود

و سر انجام ایشان در 22اسفند ماه سال 1367هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و اهل علم را در سوگ خود نشاند مزار آن مرحوم هم اکنون جنب مصلای نماز جمعه خمینی شهر محل زیارت عاشقان و طالبان علم ا ست  روحش شاد

آسیبها ی جدید

نوشته شده توسطرفیعی 7ام اسفند, 1390

از زمانی که انسان در بهشت با همسر خود اسکان یافت دشمنی با انسان شروع شد وقتی برپهنه زمین آمد دشمنی قابیل با هابیل شروع شد واولین کشتار زمین شکل یافت از آن زمان تاکنون جنگ در دو شیوه  بشریت را تهدید کرده است 1- جنگ با بدنها 2- کشتن انسانیت (فتنه)که

فتنه به تعبیر قرآن از قتل بدتر است استکبار جهانی دل به جنگ نرم بسته است که از راه فساد نسل را آلوده کند و اراده معنوی را در هم بشکند و اما معنای جنگ نرم معلوم شد که کشتن ارداه معنوی نسل انقلاب کرده است تا به راحتی تن به هر ذلتی بسپارد و تسلط پست ترین قدرتهای بیگانه را بپذیرد به شرطی که در سایه شوم دشمن خواسته های حیوانی محقق شود خلا صه اینکه دشمن می خواهد انسان را حیوان کند که هم و غم او خواسته های تن و بدن خاکی  با شد   و اما شیوه های دشمن

1-شبهه پرا کنی  2-سست کردن اعتقادات 3- ترویج بی بند و باری و ابتذال (رابطه دوستی دختر و پسر) 4-مواد مخدر 5-بی تفاوت کردن جوانان نسبت به دفاع از رهبری و نظام وانقلاب

و اما راههای مقابله1- تقویت اعتقادات انتخاب دوستان سالم2- انتخاب مربیان معنوی و دوستی با آنها 3-شرکت در مرا سمات مذهبی4- کمک خواهی از پیشوایان معصوم 5- رعایت تقوی در زبان و فکر ونگاه و سایر رفتارها

منبع :متن از مشاور محترم مدرسه سر کار خانم معین

فواید پزشکی راز ونیاز

نوشته شده توسطرفیعی 1ام اسفند, 1390

این مطالب فقط تاییدات علمی هستند حقیقت نماز در باطن وروح اونهفته است ولی این باطن باید در یک ظاهر وقالبی که تعین شده تحقق پیدا کند وقتی ظاهر نمازباروح وباطن آن آمیخته شود تاثیر خود را میگذارد

تاثیر نماز در بهداشت خواب :

خواب از دو مرحله خواب عمیق و خواب remتشکیل شده است  که بطور یک در میان در طی شب حاصل میشود امروزه دانش پزشکی به اثبات رسانده یکی از علایم مهم در بیماری افسردگی  افزایش مدت خواب remنسبت به میزان طبیعی است طوری که شخص افسرده بیشترا زسایر افراد خواب می بینندیعنی  زمان بیشتری را در مرحله remبه سر می برد زمان نماز صبح که در قرآن تا کبید زیادی به آن شده است به گونه ای قرار گرفته است که سبب کاهش قابل ملا حظه میزان خواب rem در اشخاص میشود چون دقیقا در زمانی قرار گرفته است که خواب  remبیشتر اتفاق می افتد

اخبارفجر سی وسه مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 23ام بهمن, 1390

با توفیقات حضرت حق به مناسبت فجر نور ورحمت برنامه های فرهنگی در این مدرسه بدین شرح برگزارگردید

1-نشست سیاسی با سخنرانی  استاد الهی نسب وبا حضور طلاب بسیجی 2-نمایشگاه فجر سی وسه 3-برگزاری نشست فرهنگی به همراه جشن فجر نور ورحمت با سخنرا نی  حضرت حجت الاسلام والمسلمین قربا نی و مداحی طلاب بسیجی  ویژه کلیه طلاب با حضور مدیران مدارس حوزه های علمیه خواهرا ن شهرستان خمینی شهر 4-تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ کلیه مدارس علمیه خواهران شهرستان امید است که مورد رضایت ولیعصر قرار گیرد

لطفاتوجه کنید

نوشته شده توسطرفیعی 23ام بهمن, 1390

میوه های خارجی و واردا تی را با ااحتیاط  مصرف کنید پوست این میوه ها را نخورید آغشته به نوعی واکس هستند که در سردخانه بخوبی نگهدا ری شوند باایجاداین واکس مانع خروج رطوبت از سطح میوه  میشوند این میوه ها عبارتند از سیب  گلابی …

فجر

نوشته شده توسطرفیعی 15ام بهمن, 1390

فجر سوگند همیشه پایدار خدا وندگار است که نوید بخش پگاه روشن پیروزی است ودر افق پیکار تمام امتها می در خشد .دهه فجر سرود حنجره های شب شکن شقایقهاست که دیواره بیست و پنج قرن سلطنت شاهنشاهی را فرو ریخت و ترا نه آزادی سر داد .

عاشقان گمنام

نوشته شده توسطرفیعی 12ام بهمن, 1390

پلاک عاشقی برسر در خانه ی دل هر رزمنده جستجو گر را به درون کاشانه ای پررمز و راز و سری پرشور وشرهدایت میکند چه سخت است بی پلاک به دنبال خانه گشتن چه سخت است بی عشق به دنبال دلدار گشتن چه سخت است بی بهانه در پی دیدار رفتن و چه ستودنی است همت بلند سرداران بی سر ودست که جز مشتی خاک و پلاک باقی نگذا شتند نثار روح پرفتوح شهیدان صلوات

پیام روز

نوشته شده توسطرفیعی 1ام بهمن, 1390

دادقدقامت مرا آزادگی                 از سجود آموختم افتادگی

سجده کردم نفس سرکش  رام شد            ربنا گفتم دلم آرام شد

مارا از دعای خیر خویش محروم نفرمایئد که سخت محتاج دعای شما خوبا نیم التماس دعا

پیام تسلیت

نوشته شده توسطرفیعی 1ام بهمن, 1390

رحلت جانگداز رسول رحمت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله وسلم وشها دت سبط اکبرنبی مکرم اسلام اما م حسن مجتبی علیه السلام و شهادت امام رضا علیه السلام را  به تمامی شیعیان جهان تسلیت عرض مینماییم

راه سعادت

نوشته شده توسطرفیعی 29ام دی, 1390

روایت شده است که

خدای تعالی به حضرت داوود (ع ) وحی فرمود چه شده است که تورا گوشه گیر می بینم ؟

داوود (ع) عرض کرد :در را ه تو بندگانت مرا خسته کرده اند.

فرمود چه می خواهی ؟عرض کرد محبت تورا

فرمود :محبت من به این است که از بندگانم در گذری  واگر دیدی کسی خواستار من است او را خدمت کنی .

مستدرک الوسایل :/12/428/14520

پیام روز

نوشته شده توسطرفیعی 29ام دی, 1390

بدان که

تو از دید خدا وند پنهان نیستی

پس بنگر چگونه هستی

اعتدال در تمام مسائل زندگی

نوشته شده توسطرفیعی 25ام دی, 1390

اعتدال در تمام مسایل زندگی:

الف )اقتصاد                                 ب)عبادت

ج)رفت وآمد                            د)پوشاک

ه)رفاقت                                و)محبت

ز)تفریح                               ح)شوخی

ط)کار                                ی)بهدا شت و نظافت

تامین محیط شاد در خانواده

نوشته شده توسطرفیعی 25ام دی, 1390

برای شا د کردن محیط خانواده به نکات زیر توجه کنید :

الف )خوش اخلاقی و خوشروئی

ب) شوخی

ج)تفریحات سالم

د)گفت و گو

مزاج سن

نوشته شده توسطرفیعی 25ام دی, 1390

مزاج سن :هجده تا سی و شش سال (بیست سال دوم ):مزاج در این سن گرم و خشک است در این سن افراد عاشق می شوند ازدواج می کنند و تشکیل خانواده می دهند همچنین در این دوره که صفرا بالا است و گرمی و خشکی در اوج است گاهی افراد بسیار ریسک می کنند  تصمیمات عجو لانه می گیرند و کارهای بدون مطالعه انجام  می دهندکه گاهی از آن به جنون جوانی تعبیر می شود البته به شدت گرمی و خشک در این سن به نوع تغذیه و سایر آداب و رسوم فرد نیز بستگی دارد اما قانون کلی آن است که اگر تغذیه نادرست بسیار شدید باشد  فرد مزاج آنچه را خورده است نشان میدهد نه مزاج سن خود را .

مزاج سن

نوشته شده توسطرفیعی 21ام دی, 1390

مزاج سن

1-هجده تا بیست سال اول :مزاجش دم است یعنی گرم و ترمی باشد کو دکی در این دوره قرا ر دارد و به همین علت تمام بچه ها دارای یک مزاج  گرم وترهستند و خصوصیات این مزاج را بیشتر بروزمی دهند 1- رشد آنها زیاد است هم از نظر قد و هم از نظر جثه که از خصو صیات این دوره است

2- بچه ها رطو بتشان با لا است بنا براین کم مو تر هستند 3- آرا مش آن ها نسبت به بزر گتر ها بیشتر است 4- صبور و خوش اخلا ق هستند . این مطلب ادا مه دارد …..

منبع :برگرفته از نشریه جامعهش 86

در سایه سار رحمت

نوشته شده توسطرفیعی 21ام دی, 1390

زناشویی انسانی ترین کارهای دنیاست . این را مادی وپولی نکنید آلو ده اش نکنید

زندگی تان را بر پایه اسرا ف قرا ر ندهید زندگی را ساده قرا ر دهید .

زندگی را آن طوری که خدا وند متعال می پسندد قرا ر دهید واز طیبات الهی بهرمند شوید بر حسب اعتدا ل و عدا لت .هم اعتدال و میانه روی وهم عدالت .

برگرفته ازکتاب مطلع عشق اثر مقام معظم رهبری آیه الله خا منه ای (مد ظله)

 

پیام روز

نوشته شده توسطرفیعی 21ام دی, 1390

گفت بر ما کسی از شب زدگان غافل نیست            این زمان آینه شعب ابی طالب نیست

روز پیروزی بدر است خدا را صد شکر                     شور نشرح لک صدر است خدا را صد شکر

این همان وعده نصرت زخدا ی ازلی است                      ودر قلعه خیبر به روی دست علی است

بو ی بهشت

نوشته شده توسطرفیعی 18ام دی, 1390

بوی بهشت از سر کوی تو می وزد                       در آسمان هر آینه بوی تو می وزد

شبها که می رسد به خودش بارز آسمان                یک نور سبز سوخته سوی تو می وزد

در حنجر جسور تو فریاد اگر چه سوخت                       بر روی نیزه راز گلوی تو می وزد

ایمان ماست اینکه هنوز این گدا زه ها                         از آتش  غیورگلوی تو می وزد

پنهان نمی کند غم تاریخی تورا                                  خاکستری که بر سر و روی تو می وزد

منبع :نامه جامعه شماره88

شاعر :سمیه خسروی

اربعین خورشید

نوشته شده توسطرفیعی 18ام دی, 1390

چهل طلوع چهل صبح زرد بی خورشید              زمین !به دور مدا رت نگرد بی خورشید

چهل غروب  چهل شط خون سر گردان               که از مدا ر جهان گشته طرد بی خورشید

صدای یک اسب در افق گم شد       ستاره گفت به او بر نگرد بی خورشید

هلا امید صبورا ن بهار صبح و صدا          طلوع کن که جهان مانده سرد بی خورشید

هنوز دا منه دارد نبرد با طل و حق                هنوز دامنه دارد نبرد با خورشید


منبع :نامه جامعه شماره88

شاعر :نغمه مستشار نظامی

پیامک مهدوی

نوشته شده توسطرفیعی 18ام دی, 1390

چه انتظار عجیبی  تو بین منتظرا ن هم عزیز من چه غریبی

عجیب تر که چه آسان نبو دنت شده عادت چه بی خیال نشستیم

نه کوششی نه وفایی فقط نشسته ایم و گفته ایم خدا کند که بیایی

برای اینکه با عمل خود زمینه ساز ظهور باشیم دعا کنید با صد صلوات

جالب وخواندنی

نوشته شده توسطرفیعی 5ام دی, 1390

یک قدم تا سلامتی خصو صیات افرا ددموی مزاج

الف خصو صیات ظاهری  اندا م در شت و چهار شانه چشمان سیاه مو های سیاه و مجعد

ب)خصو صیات گوارشی :چون حجم معده بزرگ است اشتها زیاد است جگرشان گرم است بهمین علت بینی و دها نشان بزرگ است

ج)خصو صیات روحی :بسیار با محبتند اهل خشم و کینه اما در حالت عادی صبر و مهربان هستند

بیماری های ناشی از افزایش دم در بدن

الف ) فشار خون       ب)وجود جوشهای چرکی دربدن        ج) چربی خون                 د)سر درد

و)افزایش اشتها و چاقی

راه درمان :خوردن زرشک -انار -آبغوره سرکه - ترشیجات -   آلو بخارا -خوردن انواع آشها

 

اخبار مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 4ام دی, 1390

با عنا یات حضرت حق نشست فرهنگی با حضور

                       حجه الاسلام  دکتر علی مصباح یزدی

 در جمع  طلاب حوزه علمیه فا طمه الزهرا و جوادالائمه( پایه های 2و3 )

   با مو ضوع علم و معنویت در سالن اجتماعا ت   حو زه جواد الائمه خمینی  شهر بر گزار گردید

که ایشان  در طی سخنا نی  کل هستی  را از دیدگاه دین نشانه برشمردندو معنویت را معنایی که پشت این نشانه های هستی است معرفی کردندوایشان در ادامه هدف اصلی علم را در ک حقایق علوم دینی دا نستند 

پیامک مهدوی

نوشته شده توسطرفیعی 4ام دی, 1390

سرود انتظار تو بهانه دلم شده       بازامید دیدنت بهانه دلم شده 

           دلم بهانه می کندطلوع دیدن تو را

      تا به کجا کشد دلم حسرت دیدا ر تو را ….اللهم عجل لولیک الحسن

اخبار پژوهشی مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 9ام آذر, 1390

باعنایات حضرت حق به مناسبت ایام سوگواری سید وسالار شهیدان مدارس علمیه خواهران شهرستان خمینی شهر همایش علمی پزوهشی به عنوان

                                 آفتاب و سایه ها

(پیرا مون تحریفات عاشورا) در قالب :مقاله آثار هنری خوشنویسی _نقاشی _عکس _نشریه دیواری در تمام مقاطع سنی بر گزار می کند

اخبار مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 9ام آذر, 1390

با عنایات حضرت حق ویژه برنامه ندای محرم با حضور استاد نقویان در جمع طلاب حوزه های علمیه (خواهران) شهرستان خمینی شهر و طلاب حوزه علمیه جوادالائمه (برادران) خمینی شهر درروز دوشنبه 7/9/90 در سالن اجتماعات  مدرسه فاطمة الزهراء سلام الله علیها برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام نقویان یکی از وظایف طلاب علوم دینی را درس خواندن به طور جدی و یک تکلیف شرعی دانسته و با اشاره به نقشه های کنونی دشمنان و احتیاج مبرم جامعه به طلبه ی آگاه و مسلط به علوم روز یکی دیگر از وظایف اصلی طلاب را تبلیغ دانستند.

پیام محرم

نوشته شده توسطرفیعی 5ام آذر, 1390

کم کم سیاهی علمت دیده می شود

آثار خیمه های غمت دیده می شود 

 افتاده سینه ام به تپشهای انتظار

 از روی تل دل حرمت دیده می شود

سلا م بر حسین

باز باران

نوشته شده توسطرفیعی 5ام آذر, 1390

باز باران با ترانه

مي خورد بر بام خانه

يادم آيد كربلا را

دشت پر شور و نوا را

گردش يك روز غمگين

گرم و خونين

لرزش طفلان نالان

زير تيغ و نيزه ها را

*

باز باران با صداي گريه هاي كودكانه

از فراز گونه هاي زرد و عطشان

با گهرهاي فراوان

مي چكد از چشم طفلان پريشان

پشت نخلستان نشسته

رود پر پيچ و خمي در حسرت لب‌هاي ساقي

چشم در چشمان هم آرام و سنگين

مي چكد آهسته از چشمان سقا

بر لب اين رود پيچان

باز باران

*

باز باران با ترانه

آيد از چشمان مردي خسته جان

هيهات بر لب

از عطش در تاب و در تب

نرم نرمك مي چكد اين قطره ها روي لب

شش ماهه طفلي  

رو به پايان

مرد محزون

دست پر خون مي فشاند

از گلوي نازك شش ماهه

بر لب هاي خشك آسمان با چشم گريان

باز باران

*

باز هم اينجا عطش

آتش شراره جسمها

افتاده بي سر پاره پاره

مي چكد از گوشها باران خون و كودكان بي گوشواره

شعله در دامان و در پا مي خلد خار مغيلان

وندرين تفتيده دشت و سينه ها برپاست طوفان

دستها آماده شلاق و سيلي

چهره ها از بارش شلاق‌ها گرديده نیلی

دراين صحراي سوزان

مي دود طفلي سه ساله  

پر زناله

پاي خسته

دلشكسته

روبرو بر نيزه ها خورشيد تابان

مي چكد از نوك سرخ نيزه ها

بر خاك سوزان  

باز باران باز باران  

*    

قطره قطره مي چكد از چوب محمل

خاك‌هاي چادر زينب به آرامي شود گل

مي رود اين كاروان منزل به منزل

مي شود از هر طرف اين كاروان هم  سنگ باران

آري آري  

باز سنگ و باز باران

آري آري      

تا نگيرد شعله ها در دل زبانه

تا نگيرد دامن طفلان محزون را نشانه

تا نبيند كودكي لب تشنه اينجا اشك ساقي

بر فراز خيمه برگونه ها

بر مشك ساقي

كاش مي باريد باران.


علي اصغر كوهكن

اخبار مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 3ام آذر, 1390

همزمان با فرا رسیدن روز مباهله بر آن شدیم تا درروزپنجشنبه26/8/90در جمع خانواده علوم دینی طلا ب سطح دو وسه حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) وطلاب متاهل حوزه علیه جواد الائمه (برا درا ن ) نشست خانواده پویا بهمرا ه جشن ازدواجی در طی ضیا فت شامی ترتیب دهیم در این مرا سم حجه الاسلا م والمسلمین رهبر به عنوان مهمان ویژه و سخنرا ن از خصو صیت صدا قت عدم بهانه گیری و رعایت ادب به عنوان سه عامل حفظ زندگی و ازدواج موفق یاد کرد 

عرفه

نوشته شده توسطرفیعی 14ام آبان, 1390

           عرفه فر صتی ویژه

        در عیدقربان امسال کدا م دلبستگی را سر می برید ؟

عید قر بان جشن رهیدگی از اسارت نفس و شکو فایی ایمان و یقین بر همه  ابرا هیمیان مبارک باد 

پیشنهادات یک کتاب جیبی

نوشته شده توسطرفیعی 9ام آبان, 1390

بهترین امکانات را از بدترین شرا یط بساز

دوستان جدید پیدا کن ولی از دوستان قدیمی غافل مشو

شوخی کن ولطیفه بگو امابرای سر گرمی وتفریح نه برای آزارواذیت  دیگرا ن

تقصیرها به گردن دیگرا ن نیاندازومسئولیت هر گوشه از زندگیت را بپذیر

چنان زندگی کن که وقتی فرزندا نت در مورد عدا لت توجه  وراستی فکر می کنند به یاد تو بیافتند 

هیچگاه در حضور جمع یا میهمانان نگو رژیم دا رم

 

صبر

نوشته شده توسطرفیعی 4ام آبان, 1390

امام سجاد (ع) فرمودند :

صبر و رضا راس همه طاعات است و هر که صبر  کند

وازآنچه خدا برای اومقدرکرده را ضی شود خدا برای او مقدر نمی کندمگر آنچه

                                                             خیراوست                                        

                                            معراج السعاده ص 606

یاددا شتهای زندگی

نوشته شده توسطرفیعی 17ام مهر, 1390

بهشت را نقاشی کنیم

حضور مجسم و خدا یی دا شته با شید محبت را در لبخند در چهره در چشمها و در سلام گرم خود به دیگرا ن پیشکش کنید

اگر سخن گفتن را نقره فرض کنیم سکوت طلا ست

حرف حق را بپذیر و کاری به گو ینده آن ندا شته با ش

 

مجردها بخوانند

نوشته شده توسطرفیعی 17ام مهر, 1390

 

نکات  کنکوری ازدواج

تدین  عقل  اخلا ق نیک  شرا فت خانوادگی

عدم عجله در انتخاب

رعایت فا صله سنی

تو جه به احساس خود

در نظر گر فتن الگوی خانوادگی

پا را از گلیم  خود درا زتر نکردن

عدم تو قعات بیجا

همدلی و محبت عمیق نسبت به همسر آینده

پیا م تبریک میلاد امام رضا

نوشته شده توسطرفیعی 17ام مهر, 1390

غنچه صد بر گ یثرب باز شد         جلوه شمس الشموس آغاز شد

آسمان دا ند که رب العالمین                هدیه ای دا دست بر اهل زمین

این رضای خاطر الله ماست                  یوسف موسی بن جعفر ماه ماست

جلوه گر شد از جمال سرمدی                      هشتمین گل از ریاض احمدی

میلا د ثا من الحجج علی بن مو سی الر ضا بر تمامی مسلین جهان مبا رک باد

نماز و نیاز

نوشته شده توسطرفیعی 3ام مهر, 1390

قطر ه گر فانی در یا نشود  قطره است و زوال پذیر .نه دریا و ماندگار .عبادت دعا نیایش راز و نیاز یعنی فانی شدن این هیچ این قطره در عظمت مطلق در بی نیاز مطلق و این ماند گاری و خلود در رحمت الهی است  که دنیا پیشگان از آن غافلند.

اخبار مدرسه

نوشته شده توسطرفیعی 3ام مهر, 1390

  رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعلنی من لدنک سلطا نا نصیرا

                                                            ه

همزمان با فرارسیدن سال جدید تحصیلی و آغاز هفته دفاع مقدس بر نا مه های فرهنگی در مدرسه علمیه فا طمه الزهرا (س ) بدین شرح برگزارگردید :

1-بر نا مه انس با قر آن 2- سخنرا نی آیت الله جبل عا ملی مؤسس محتر م مدرسه 

 3- سخنرا نی سر کار خانم حسینی مدیر محترم مدرسه 4- فضاسازی یا دمان شهدا ی  دفاع مقدس 5-اهدا ء هدایای فرهنگی به طلا ب جدید الورود