آرشیو برای: "مهر 1397, 22"

صفر یعنی چه

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397
صَفَر )صفرالخیر یا صفر المظفّر( دومین ماه قمري است. صفر به معنی تهی و خالی ا ست. دلیل نامگذاري آن ا ست که در این ماه بازارهایى در یمن به پا م ی شد که آنرا صفرى م یگفتند و از آنجا آذوقه میگرفتند و هر که به بازار نمیرسید از گرسنگى هلاك م یشد، برخی نیز گفت… بیشتر »

متن مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397
سُبْحانَكَ ما اَضْيَقَ الْطُّرُقَ عَلى‏ مَنْ لَمْ تَكُنْ دَليلَهُ، وَ ما اَوْضَحَ الْحَقَ‏ عِنْدَ مَنْ هَدَيْتَهُ سَبيلَهُ، اِلهى‏ فَاسْلُكْ بِنا سُبُلَ الْوُصُولِ اِلَيْكَ، وَ سَيِّرْنا فى‏ اَقْرَبِ الطُّرُقِ لِلْوُفُودِ عَلَيْكَ، قَرِّبْ عَلَيْنَا… بیشتر »

آموزه های دعای مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397
مُناجاتُ المُریدین یا مناجات اهل ارادت، از مناجات‌های پانزده گانه نقل شده از امام سجاد(ع). وصول به خداوند و تقرب به او، وجود راههای گوناگونی برای وصول به مقصد آخرت و قرب الهی و ویژگی‌های همسفران شایسته از موضوعات این مناجات است و ایشان احسان خداوند به… بیشتر »

توصیه استادبه طلاب امروز قرائت مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397
منزهى تو! چه اندازه تنگ است راه‌ها بر کسى‏ که توأش رهنمون نباشى و چه اندازه حقیقت روشن است‏ براى کسی که تو راهش را نشانش داده‏اى خدایا! پس ما را به راههاى رسیدن به درگاهت بدار و از نزدیک‌ترین راهى که به تو رسند ما را ببَر! دور را بر ما نزدیک گردان و… بیشتر »