موضوع: "نکته روز"

حاجی شرمنده ایم

نوشته شده توسطرفیعی 22ام دی, 1397

حــاجــی چــنــد ســالــی اســت کـــه جـنــگ تــمام شده و ایــن روزهــا..!

دیگــر شـمــا را بــدســـت فــرامـــوشــی سپــردیم..!؟

.
حـــاجی ایـــن روزهـــا…!!
صــدای رپ های لـس آنـجـلسی بلـنـدتر از الله اکبـر شــما

بـه گــوش میـرسد.!

حــاجی ایـن روزهــا حــرف هایـت بــرای بـعضـی ها قـدیمـی شده..!

مـیـگویــند عـصـر"عـصـر تـمــدن و روشنـفـکری اســت..!!

.
هــرزگـی مْــد روز گـشـته بـرای بعــضی ها در خــیابــان ها..!

بعــضی ها هــم چشــم هــایـشان را سیــراب مـیـکـنند از..

نـگـاه هــای آلــوده ای کــه بــرای تـن دختــرکان تــیــز مـیشود..!؟

حــاجی خــوش بحالـــتان بـا خـوب کـسی معــامـله کــردید..

جـسم و جـانــتان و حتـی ســرت را بــرای رضــای الله تقــدیم کــردید..؟

ولـــــی….!!

ایــن روزهـــا در دمـــای زیـــر صــفــر پــایـتـخــت..!

بعضی ها صورتشان از سرما میلرزد…

اما حاضر نیست شالش را کمی جلوتر بکشد.!

نمــیدانــم بــا چــه کـسی مــعاملــه مـیـکنـند آنــهایـی کــه..!

زیـبایـی خــودشــان را فـــدای چشــم هــای گــرسنه خیـــابانی میــکنند..!؟

نـمیدانم بـا چـه کـسی معــامـله مـیکــنند آنـــهایی کــه در ایـن ســرما..!

شـال نــازک میـپوشـند و گــردن و گــوشـشونـو مـینــدازن بیــرون..

و ســاپــورت میـپـوشن کـه از بــرگ گْـل نــازک تـــر..!؟

.

آیــا میخواهند ثـابت کنند که خـوشکل تر از حورالعین های بهشتی هستند..!!

شـــــایــــــــد..!؟

حاجی از شـما شرمنده ایم که آرمان ها و سبک زندگیتان را فراموش کردیم.

و ایـــن روزهــــا…!

بعــضـی ها افــکار ســریال هــای مـــاهـــواره ای را مــونـتـاژ مـیـکـنند…

و قـدم رنـجـه مـیـکـنـند بـه خـیـابـــان ها..!

ایـــن روزهــــا..!

بــعضـی از رذیــلـت هـا تــبدیــل بـه فـضـیلــت شــدند..!!

بعــضـی ها کـلـی افـتـخـار مـیـکـنـند بــه داشــتن دوســت د خ ت ر..!!

وقتــی بــه آنــها میــگویـــیم کــــه..!

ارتبـــاط صـمـیـمـی بــا زنــان نــامــحــرم..! حـــرامـــه…؟

.

میـــگن کــه..! ولـن کــن بـابـا مـقـدس بــازی در نیـــار..!

بقـــول خــودشان..! ایـن افـکـارت مــال عـهـد عـتـیقـه..!؟

تنـهای تنــهای تنــها نوشـت..

مـکه مـن فـکـه بْـود مـنـای مــن دوکـوهــه

دنـیا بـرام یـه زنــدونـه تـو ایـن دوره زمـونه

کسـی نـمونـده بـرامـون کمـی از شـهدا بخونـه

چگونه با انگیزه درس بخوانیم که خسته نشویم؟

نوشته شده توسطرفیعی 12ام دی, 1397

جای مناسب برای درس خواندن:اگر می خواهید هنگام درس خواندن خسته نشوید بهتر است یک جای مناسب در اتاق را که آرام و آفتابی است انتخاب کنید و بودن استرس شروع به درس خواندن کنید.
بهترین زمان درس خواندن:بعضی افراد صبح ها را برای درس خواندن انتخاب می کنند و گروهی دیگر شب را ترجیح می دهند، فرقی نمی کند چه زمانی درس می خوانید هر وقت احساس کردید که خسته نیستید و انرژی دارید درس خواند را شروع کنید.
نشستن صحیح برای درس خواندن:خودتان را گول نزنید خوابیدن در رختخواب برای درس خواندن بیشتر شما را خسته می کند و باعث می شود که نتوانید به خوبی درس بخوانید، بهتر است برای درس خواندن از یک میز و صندلی راحت استفاده کنید.
برنامه ریزی برای درس خواندن:یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواند برنامه ریزی نمی کنند، قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید برای آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور موثر مطالعه کنید.
روش های خلاقانه درس خواندن:یک راه برای لذت بردن از درس خواند استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید با تماشای سی دی های آموزشی درس بخوانید.
هوشمندانه درس خواندن:اگر مقاله شما طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید.
استراحت بین درس خواندن: یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خسته شدن هنگام درس خواندن این است که پس از هر دو ساعت درس خواندن به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.
داشتن خواب کافی:بیدار بودن در ایام امتحانات یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که دانش آموزان انجام می دهند. خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود که بهتر درس بخوانید و زود خسته نشوید، علاوه بر این همه ی مطالبی که خوانده اید را بهتر به خاطر می سپارید.
زیر مطالب مهم خط بکشید:خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری بهتر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار کتاب خود را روزنامه وار بخوانید و در دور بعدی با دقت بیشتر زیر مطالب مهم خط بکشید تا بتوانید به راحتی آن ها را به یاد بیاورید.
یادداشت برداری کنید:یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری در کلاس درس باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.
از فلش کارت استفاده کنید:استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است، اگر در درس های تاریخ، فیزیک، ریاضی، شیمی و جغرافی از فلش کارت استفاده کنید مطالب دشوار را راحت تر یاد می گیرید.استفاده از فلش کارت ها برای درس خواندن بسیار سرگرم کننده می باشد و علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.
از خودتان کوییز بگیرید:پس از پایان هر فصل از کتاب یا مقاله می توانید از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر تمرکز کنید.

دوست و دوستی

نوشته شده توسطرفیعی 25ام مهر, 1397

مولای متقیان حضرت علی (ع) میفرمود:"بدترین دوستان آدم های دمدمی مزاج اند".
شرط تداوم دوستی,مخالفت کمتر است.
کسی که از دوستانش بخاطر هر اشتباهشان دوری کند,دوستان اندکی خواهد یافت.
به دوستت کاملا مهر بورز,اما اطمینان کامل به او مدار,او را با خویش یکسان شمار,اما تمام راز هایت را به او مگو.
دوستی های غیر خدایی ناپیدار است,زیرا انگیزه های آنها با اندک چیزی به سرعت از هم میگسلد.
از هر چیزی تازه اش را برگزین و از دوستان دیرینه تر ینشان را.

متن مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397

سُبْحانَكَ ما اَضْيَقَ الْطُّرُقَ عَلى‏ مَنْ لَمْ تَكُنْ دَليلَهُ، وَ ما اَوْضَحَ الْحَقَ‏ عِنْدَ مَنْ هَدَيْتَهُ سَبيلَهُ، اِلهى‏ فَاسْلُكْ بِنا سُبُلَ الْوُصُولِ اِلَيْكَ، وَ سَيِّرْنا فى‏ اَقْرَبِ الطُّرُقِ لِلْوُفُودِ عَلَيْكَ، قَرِّبْ عَلَيْنَا الْبَعيدَ، وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعَسيرَ الشَّديدَ، وَ اَلْحِقْنا بِعِبادِكَ الَّذينَ هُمْ بِالْبِدارِ اِلَيْكَ يُسارِعوُنَ وَ بابَكَ عَلَى الدَّوامِ يَطْرُقُونَ، وَ اِيَّاكَ فِى اللَّيْلِ وَ النَّهارِ يَعْبُدُونَ، وَ هُمْ‏ مِنْ هَيْبَتِكَ مُشْفِقُونَ، الَّذينَ صَفَّيْتَ لَهُمُ الْمَشارِبَ، وَ بَلَّغْتَهُمُ‏ الرَّغآئِبَ، وَ اَنْجَحْتَ لَهُمُ الْمَطالِبَ، وَ قَضَيْتَ لَهُمْ مِنْ فَضْلِكَ الْمَأرِبَ، وَ مَلَأْتَ لَهُمْ ضَمآئِرَهُمْ مِنْ حُبِّكَ، وَ رَوَّيْتَهُمْ مِنْ صافى‏ شِرْبِكَ، فَبِكَ‏ اِلى‏ لَذيذِ مُناجاتِكَ وَ صَلُوا، وَ مِنْكَ اَقْصى‏ مَقاصِدِهِمْ حَصَّلُوا، فَيا مَنْ‏ هُوَ عَلَى الْمُقْبِلينَ عَلَيْهِ مُقْبِلٌ، وَ بِالْعَطْفِ عَلَيْهِمْ عآئِدٌ مُفْضِلٌ، وَ بِالْغافِلينَ عَنْ ذِكْرِهِ رَحيمٌ رَؤُفٌ، وَ بِجَذْبِهِمْ اِلى‏ بابِهِ وَدُودٌ عَطُوفٌ، اَسْئَلُكَ اَنْ تَجْعَلَنى‏ مِنْ اَوْفَرِهِمْ مِنْكَ حَظّاً، وَ اَعْلاهُمْ عِنْدَكَ مَنْزِلاً، وَ اَجْزَلِهِمْ مِنْ وُدِّكَ قِسْماً، وَ اَفْضَلِهِمْ فى‏ مَعْرِفَتِكَ نَصيباً، فَقَدِ انْقَطَعَتْ‏اِلَيْكَ هِمَّتى‏، وَ انْصَرَفَتْ نَحْوَكَ رَغْبَتى‏، فَاَنْتَ لا غَيْرُكَ مُرادى‏، وَ لَكَ‏ لا لِسِواكَ سَهَرى‏ وَ سُهارى‏، وَ لِقآؤُكَ قُرَّةُ عَيْنى‏، وَ وَصْلُكَ مُنى‏ نَفْسى‏، وَ اِلَيْكَ شَوْقى‏، وَ فى‏ مَحَبَّتِكَ وَلَهى‏، وَ اِلى‏ هَواكَ صَبابَتى‏، وَ رِضاكَ بُغْيَتى‏، وَ رُؤْيَتُكَ حاجَتى‏، وَ جِوارُكَ طَلَبى‏، وَ قُرْبُكَ غايَةُ سُؤْلى‏، وَ فى‏ مُناجاتِكَ رَوْحى‏ وَراحَتى‏، وَ عِنْدَكَ دَوآءُ عِلَّتى‏، وَ شِفآءُ غُلَّتى‏، وَ بَرْدُ لَوْعَتى‏، وَ كَشْفُ كُرْبَتى‏، فَكُنْ اَنيسى‏ فى‏ وَحْشَتى‏، وَ مُقيلَ‏ عَثْرَتى‏، وَ غافِرَ زَلَّتى‏، وَ قابِلَ تَوْبَتى‏، وَ مُجيبَ دَعْوَتى‏، وَ وَلِىَ‏ عِصْمَتى‏ وَ مُغْنِىَ فاقَتى‏، وَ لا تَقْطَعْنى‏ عَنْكَ، وَ لا تُبْعِدْنى‏ مِنْكَ، يا نَعيمى‏ وَ جَنَّتى‏، وَ يا دُنْياىَ وَ آخِرَتى‏ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.

آموزه های دعای مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397

مُناجاتُ المُریدین یا مناجات اهل ارادت، از مناجات‌های پانزده گانه نقل شده از امام سجاد(ع). وصول به خداوند و تقرب به او، وجود راههای گوناگونی برای وصول به مقصد آخرت و قرب الهی و ویژگی‌های همسفران شایسته از موضوعات این مناجات است و ایشان احسان خداوند به بندگان مطیع خویش و رحمت و رأفت او در حق غافلان را به عنوان صفات ویژه خداوند بیان می‌کند.

محتویات
۱ منبع دعا
۲ آموزه‌های دعا
۳ متن و ترجمه دعا
۴ پانویس
۵ منابع
منبع دعا
این مناجات در الصحیفة الثانیة السجادیة، بحارالانوار[۱] و مفاتیح الجنان[۲] آمده است و علامه مجلسی زمان قرائت این دعا را روز جمعه تعیین کرده است.[۳]

آموزه‌های دعا
از جملات آغازین مناجات مریدین استفاده می‌شود که امام سجاد(ع) در پی وصول به خداوند و تقرب به اوست و در صدد یافتن راهی است که او را به خداوند برساند و برای رسیدن به این مقصود، به دعا و درخواست از خداوند توسل می‌جوید و می‌گوید خدایا، کسی که تو راه را به او ننمایانی در مسیری تنگ، ناهموار و پرفراز و نشیب قرار گرفته و راه به جایی نمی‌برد و از مقصود باز می‌ماند. اما کسی که تو از بین راههای گوناگون نزدیک‌ترین و کم خطر‌ترین راه را به او بنمایانی، در پرتو هدایت و راهنمایی تو راه روشن را می‌یابد و به مقصد می‌رسد و به وضوح حق را از باطل می‌شناسد و فراز و نشیب مسیر هدایت باعث نمی‌گردد که او دچار ابهام، شک و تردید گردد. از فراز اول مناجات به دست می‌آید که راههای گوناگونی برای وصول به مقصد آخرت و قرب الهی وجود دارد و نزدیک‌ترین راه به آن مقصد راه مستقیم است و سایر راه‌ها به‌اندازه زاویه و قوسی که از راه مستقیم پیدا می‌کنند، از مقصد دور‌تر می‌گردند.

امام زین العابدین(ع) در ادامه از خداوند می‌خواهد که همسفرانی شایسته برای ایشان بگمارد که دارای این صفات هستند: با سرعت به سوی قرب الهی حرکت می‌کنند؛ پایداری و استمرار در حرکت دارند؛ اهل عبادت‌های شبانه روزی و اهل خشیت در پیشگاه با عظمت خدا هستند.

انسان برای پیمودن راه باید به پیشگامان و پیش آهنگان راه تعالی و تکامل اقتدا کند و آنان را به مثابه بهترین همراهان و رفیقان آن راه برگزیند از این روی حضرت، برجسته‌ترین صفات آنان را بیان کرده‌ است. صفات پیشگامان راه تعالی و تکامل از دیدگاه امام سجاد(ع) عبارتند از: برخورداری از آبشخور کمال و تعالی، برخورداری از محبت خالصانه به خداوند و درک لذت مناجات و نیل به مقاصد عالی.

در ادامه ایشان لطف، عنایت، فضل و احسان خداوند به بندگان مطیع و فرمان بردار خویش و رحمت و رأفت او را در حق غافلان به عنون صفات ویژه خداوند بیان می‌کند و در بخش پایانی از خداوند می‌خواهد که او را در سِلک پیشگامان طریق کمال و قرب خویش قرار دهد؛ بلکه منزلت و مقامی فرا‌تر از آنان به وی عنایت کند و بیش از دیگران آن حضرت را به مراتب عالی محبت و عرفان خویش نایل گرداند. آنگاه برای اینکه حال خود نسبت به معشوق و معبود را بیان کند می‌فرماید: «خدایا علاقه و توجه من تنها به تو جلب گشته است و من تنها به تو رغبت دارم.»[۴]

توصیه استادبه طلاب امروز قرائت مناجات المریدین

نوشته شده توسطرفیعی 22ام مهر, 1397

منزهى تو! چه اندازه تنگ است راه‌ها بر کسى‏ که توأش رهنمون نباشى و چه اندازه حقیقت روشن است‏ براى کسی که تو راهش را نشانش داده‏اى خدایا! پس ما را به راههاى رسیدن به درگاهت بدار و از نزدیک‌ترین راهى که به تو رسند ما را ببَر! دور را بر ما نزدیک گردان و راههاى سخت و دشوار را بر ما آسان و هموار ساز و ملحقمان دار به آن بندگانت که در پیشى گرفتن به سویت شتاب کنند و یکسره بطور مداوم در خانه‏ات را مى‏کوبند و در شب و روز تو را پرستش کنند و آن‌ها از هیبتت ترسانند آنانکه آبخورشان را پاک کردى و بخواسته‏‌هایشان رسانیدى‏ و به دادن آنچه جویایش بودند کامرواشان ساختى و حاجت‌هاشان را از فضل خویش برآوردى‏ و دل‌هاشان را سرشار از دوستى خویش کردى و از آب زلال معرفتت سیرابشان کردى پس بوسیله‏ تو، به لذت مناجاتت نائل گشتند و از ناحیه تو بالا‌ترین مقاصدشان را بدست آوردند پس اى‏ کسى که بر آنانکه به سویش رو کنند رو آورى و با توجه بدان‌ها مهرورزى و نعمت بخشى و اى آنکه نسبت به‏ بى‏خبران و غافلان از ذکر خود رحیم و مهربانى و با جلب آنان به درگاهت دوستدار و مهرورزى. از تو خواهم از کسانى قرارم دهى که بهره بیشترى از تو دریافت داشته و مرتبه والاترى را حائز گشته‏ و از دوستیت نصیب بیشترى عایدش شده و در معرفتت سهم زیادترى بهره‏اش داده‏اند زیرا که توجه من از همه جا بسوى تو منقطع شده و اراده و آرزویم به جانب تو گشته است پس مراد من تنها تویى نه دیگرى ‏و شب‏زنده‏دارى و بى‏خوابیم فقط بخاطر تو است نه غیر تو و دیدارت نور چشم من است و وصل تو آرزوى جان من و بسوى تو است اشتیاقم و در وادى محبت تو سرگشته‏ام، و در هواى تو است دلدادگیم‏ و خوشنودى تو است مقصودم و دیدار تو است حاجت من و نعمت جوارت مطلوب من است نزدیکى و قرب به تو منتهاى‏ واسته من است و در مناجات با تو است خوشى و راحتیم و پیش تو است داروى دردم و شفاى‏ جگر سوخته‏ام و تسکین حرارت دلم و برطرف شدن دشواریم پس اى خدا بوده باش تو انیس و همدمم در حال وحشتم و گذرنده‏ از لغزشم و آمرزنده گناهم و پذیرنده توبه‏ام و اجابت کننده دعایم و سرپرست‏ نگهداریم و توانگرى ده از نداریم و مرا از خویش جدایم مکن و از درگاهت دورم منما اى‏ تو نعیم و جنت من و اى دنیا و آخرتم اى مهربان‌ترین مهربانان‏.

گمشدگان طریق

نوشته شده توسطرفیعی 18ام شهریور, 1397
گمشدگان طریق

دعوا خاتمه می یابد

نوشته شده توسطرفیعی 18ام شهریور, 1397
دعوا خاتمه می یابد

?#تکنیک_سکوت

? گاهی اوقات #سکوت بهترین پاسخه
همیشه قرار نیست در مقابل هم جبهه بگیریم و #جدل کنیم.
? قرار نیست هر وقت هر اتفاقی افتاد تلاش کنم که نشون بدم حق با منه!
?گاهی باید سکوت کنم تا به #آرامش برسیم و بعدا منطقی صحبت کنیم!
? سکوت به موقع به شما #محبوبیت خواهد بخشید.

توسل به اهل بیت

نوشته شده توسطرفیعی 18ام شهریور, 1397

از کجا بفهمیم که رحمت خدا شامل حال ما هم خواهد شد؟
اگر ما امید و رجاء در قلب مان داریم بدانیم که خدا رحمتش را شامل ما کرده است. در حالی که ما به گناهان خودمان نگاه می کنیم به لطف و عنایات خدا هم نگاه بکنیم. طاوس بال و پر زیبایی دارد و وقتی چرخ می زند به خودش مغرور می شود ولی وقتی به پاهایش نگاه می کند شرمنده می شود و سرش پایین می آید. پس ما هم باید گاهی به خودمان نگاه بکنیم که غرور ما را نگیرد. داریم که من هر وقت به گناهان خودم نگاه می کنم به فزع و جزع می آیم ولی وقتی به رحمت خدا نگاه می کنم امیدوار می شوم.

انسان مایوس حالت بسته ای پیدا می کند که نه حال عبادت، نه حال توبه، نه حال دنیا و نه حال آخرت دارد. خیلی از افراد در حال یاس به خودکشی دست می زنند. در مکتب ما گفته شده که هیچ وقت از رحمت خدا ناامید نباشید. رحمت خدا خیلی گسترده است. امام علی (ع) به فرزندش امام حسین (ع) می فرماید: فرزندم، هیچ وقت گناهکار را از رحمت خدا ناامید نکن، چه بسا کسی که اعتکاف ( ثابت ماندن در کاری )به گناه کرده اند ولی عاقبت آنها به خیر می شود. فردی به دیدن یکی از کارگزاران مامون رفت. دید که او روزه خواری می کند. پرسید که چرا روزه می خوری؟ او گفت: من از آمرزش الهی مایوس هستم زیرا می دانم خدا من را نمی بخشد. من چندین سادات را به دستور مامون اعدام کرده ام. این جرم بزرگی است. پس من برای چه روزه بگیرم و نماز بخوانم زیرا دیگر خدا من را نمی آمرزد. آن فرد پیش امام رضا (ع) رفت و حرف کارگزار مامون را گفت. امام فرمود: گناه این حرف از گناه کشتن سادات بالاتر است. پس شما نباید ناامید باشید حتی اگر گناه بزرگی انجام داده باشید. یکی از بزرگان فرمودند: شیطان هم در طاعات و هم در گناهان ما طمع دارد. شیطان بعد از اینکه ما را به گناه وادار کرد، می گوید که آب از سر تو گذشته است. اگر شیطان انسان را مایوس کرد کاملا بر او مسلط می شود. شیطان در عبادات ما را به غرور وا می دارد. در سوره ی یوسف، حضرت یعقوب یاس از رحمت خدا را در حد کفر می داند. وقتی پسران یعقوب اصرار کردند که یوسف را با خودشان ببرند، یعقوب گفت که من یوسف را به شما سپردم. حضرت یعقوب بجای اینکه یوسف را به برادرانش بسپارد باید او را به خدا می سپرد. وقتی پسران یعقوب می خواستند بنیامین را پیش یوسف ببرند، یعقوب گفت که او را به خدا می سپارم که هم خودش و هم یوسف برگردد. خدایوسف را به پسرانش سپرد و چهل سال در فراق او بود ولی بنیامین را به خدا سپرد، هم او برگشت و هم برادارانش را برگرداند. یعقوب در عین ناراحتی ناامید نبود. فرمود: بروید از یوسف تحسُس بکنید، (تجسس در امور بد است مثل تجسس به عیوب دیگران. که در قرآن از آن نهی شده است، تحسس یعنی دنبال چیزهای خوب گشتن مثل دوست خوب، ولی خدا ) از رحمت خدا ناامید نباشید کسی که از رحمت خدا ناامید باشد کافر است. ناامیدی از کشتن انسان بالاتر است زیرا شما می گویید که خدا دیگر قدرت ندارد. یعقوب چهل سال در فراق یوسف که نور نبوت در او بوده است گریه کرد ولی ناامید نشد. فرمود: خدایا من حزن و اندوه خودم را به تو شکایت می کنیم. ما دو نوع شکایت داریم یکی شکایت از خدا. یکی از اسماء الله، اسم محمود است. ما هیچ وقت نباید از خدا شاکی بشویم. بعضی ها فوری مایوس می شوند و با خدا قهر می کنند. گاهی ما به چیزی دل بسته ایم و خدا می خواهد امید ما را قطع بکند و از راه دیگر مددی به ما برساند. پس شکایت از خدا چیز پسندیده ای نیست. ما باید معرفت و درک پیدا بکنیم که خدا هم خودش زیباست و هم کارهایش زیباست. داریم: ای خدا تو ستایش شده هستی در همه کارها، همه ی کارهای تو زیباست. امام سجاد (ع) وقتی به مدینه رسیدند فرمودند: اگر جدم پیامبر سفارش می کردند که ما را اذیت کنند بیشتر از این اذیت نمی کردند. آنها از مردم شکایت می کردند ولی از خدا جز زیبایی چیزی نمی دیدند. امام سجاد (ع) وقتی می خواستند مصیبت هایی که به آنها رسیده است را بگویند، اول حمد خدا را می کردند. و می گفتند که خدا ما را امتحان کرده است و در مقام خبر بر می آمدند. شکایت دیگر، شکایت دیگران از خدا است. ما از ظالم یا نفس اماره خودمان به خدا شکایت می کنیم. یکی از مناجات های امام سجاد (ع) مناجات شاکین است. یعنی خدایا من به تو شکایت می کنم که من را از دست نفس نجات بدهی. خدایا من به توشکایت می کنم که من را از رفیق ناباب نجاتم بدهی. بچه ای خیلی زیبا بود و فرد بد هیبتی او را بغل کرد و او گریه می کرد. به او گفتند که او را پایین بیاور او ساکت می شود، مشکل خود تو هستی. این مثل روح ما است که لطیف است و در چنگ نفس اسیر است، این شکایت اشکالی ندارد. ما از دست نفس باید به خدا پناه ببریم. یعقوب به خدا گفت که من از حزن خودم به تو شکایت می کنم، تو گره من را باز کن. روایت داریم که خدا گفت که اگر حضرت یوسف مرده هم باشد، او را زنده می کنم. بعد از چهل سال دوری به یوسف امر شد که لباس خودت را برای یعقوب بفرست. در قرآن داریم: وقتی که یوسف لباسش را آماده کرد که بفرستد یعقوب بوی پیراهن او را استشمام کرد و گفت که یوسف من پیدا شده است. اینها همه بخاطر ثمره ی امید است. حتی یعقوب از عزرائیل پرسید که تو او را قبض روح کردی؟ عزرائیل گفت: خیر ولی جای او نامعلوم است. داریم که خدا فرمان داد که یعقوب پیراهن یوسف را به چشمش بمالد و او بینایی خودش را بدست آورد. قطعا پارچه و پیراهن شفا نمی دهد بلکه خدا شفا می دهد. ما هم معتقد هستیم که خاک به اذن خدا شفا دهنده است. ائمه هم واسطه هستند. وهابیان به ما می گویند که شما مشرک هستید. اولیاء خدا هم وسیله هستند. یوسف با اینکه در قعر چاه قرار گرفت باز ناامید نشد و گفت: خدایا به حق پدرانم من را از این چاه نجات بده. پدر او یعقوب و یعقوب فرزند اسحاق و اسحاق فرزند ابراهیم بود. خدا فرمود: تو باید رمز اصلی را بگویی. خدا فرمود که اگر می خواهی من تو را نجات بدهم به حق محمد و آل محمد قسم بده. یوسف خدا را به رموز اصل که چهارده معصوم بودند قسم داد. و بعد از چاه نجات پیدا کرد.

داستان زلیخا امیدبخش است. زلیخا با حضرت یوسف سنخیتی نداشت. او زن شوهر داری بود که خاطر خواه یوسف شده بود ولی یوسف پیامبر خدا بود. زلیخا بعد از ماجرای یوسف همه چیز خودش را از دست داد. و به پیر زن نابینایی تبدیل شد. یوسف او را شناخت و چون حقی بر گردن او داشت، از او پرسید حالت چطور است. زلیخا گفت: تشکر می کنم خدایی که برده ها را به عزت رساند بخاطر طاعت، بندگی، عفت، پاکی و شکر می کنم که خدا من را با معصیت خوار کرد. یوسف از او دستگیری کرد و پرسید که تو هنوز به من علاقه داری؟ زلیخا گفت: به جدت قسم حاضرم تمام زندگی ام را بدهم و یک بار دیگر بینا بشوم و تو را ببینم. خدا به یوسف الهام کرد که از وصف پیامبر آخرالزمان بگو. یوسف گفت که در آخر الزمان پیامبری می آید که از من زیباتر است، اگر تو او را ببینی چه خواهی کرد؟ زلیخا گفت: خاطر خواه او هم می شدم. هر کس پیامبر خدا را دوست داشته باشد محبوب خدا می شود. چون محبت پیامبر در دل زلیخا آمد خدا فرمود که باید او را نجات بدهیم. خدا خطاب کرد که او را به ازدواج خودت در بیاور. با دعای یوسف زلیخا بینا و جوان شد. حدیث داریم که پیرمردها و پیر زن ها در بهشت مثل یوسف در چشمه ای زیبا می شوند. زلیخا هم به برکت پیامبر ما نجات پیدا کرد. زیرا او یاس و ناامیدی را در خودش راه نداد. و همسر یوسف شد با اینکه با او سنخیتی نداشت.

توسل به اهل بیت

نوشته شده توسطرفیعی 18ام شهریور, 1397

السلام علیک با اباعبدالله، السلام علیک و رحمة الله و برکاته. هر کس این سلام را بدهد در نامه ی اعمالش ثواب یک حج ثبت می شود. دعا راه ما بسوی خداست. در دعاها درس بندگی، زندگی، اخلاق و تربیت زیاد است. خدا می فرماید: من همنشین کسی هستم که من را یاد بکند. خدا فرموده: من را یاد بکنید تا شما را یاد کنم. در دعا امید و رجاء بسیارگسترده است. افرادی که امید و رجاء دارند، نشاط دارند و میتوانند به مقصد برسند ولی با یاس و ناامیدی از انسان کاری سر نمی زند. امام سجاد (ع) می فرماید: اگر من را به جهنم هم ببری امیدم از تو قطع نمی شود و تو را دوست دارم. یکی از بزرگان می فرمودند که به مکه مشرف شده بودم و هرکاری می کردم در غصه و ناراحتی بودم. پرده ی کعبه را گرفتم و گفتم: خدایا به خودت قسم که تو را دوست دارم. این کلام چنان در قلب و روح من اثر کرد تمام دردها و آلام من از بین رفت. ما روایت داریم که اگر کسی را دوست دارید به او اعلام بکنید. اگر کسی به همسرش بگوید که من تو را دوست دارم هرگز این از قلب او بیرون نمی رود.

فداییان رهبریم

نوشته شده توسطرفیعی 11ام شهریور, 1397

نذر «سَـیِّد علی»❤️ و هرچه فدایی صـلوات

تا که امسال شویم کرب و بلایی صلوات

بهر آن‌که شود اسبـاب ظهورش برپا

و به پایان برسد درد جدایی صـلوات

سلامتی و اقتدار روز افزون رهبر عزیزمون،مولامون صلوات…

اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم و العن اعدائهم اجمعین…

میلاد

نوشته شده توسطرفیعی 12ام آذر, 1396

http://up.szrd.ir/up/tarsms/yaspic-ir-milade-emam-zaman-1-13.gif

تسلیت ایران من

نوشته شده توسطرفیعی 24ام آبان, 1396

بازهم امتحان الهی 

http://newsroom.dana.ir/content/upload/d433b213-9973-44a6-bd8e-c1aa0a346b9f.gif

خوشبختی یعنی

نوشته شده توسطرفیعی 22ام آبان, 1396

https://kowsarnet.whc.ir/photos/thumbnail/12212742/master/19955431_900552710095954_8849927585405075456_n.jpg

هتک حرمت رسول مهر

نوشته شده توسطرفیعی 29ام دی, 1393

وسیلم الذین ظلمو ا ای منقلب ینقلبون
بار ديگر سردمداران كفر و الحاد جهاني دست به جنايتي نابخشودني آلودند و با اهانت به ساحت قدسي كامل ترين كتاب آسماني گوشه‌اي ديگر از ذات خبيث خويش را آشكار ساخته و خشم و نفرت مسلمانان و انسان‌هاي آزاده جهان را برانگيختند. جنايت پيشگاني كه پوچي ادهايشان در مورد دموكراسي و حقوق بشر در زندان‌هاي ابوغريب و گوانتانامو به اثبات رسيده و دستشان به خون هزاران انسان بي‌گناه آلوده است.
البته روشن شدن چنين ابعادي از واقعت پنهان ام‌الفساد قرن همواره براي آگاهان امت اسلامي در اقطار عالم قابل پيش‌بيني است.
: ملت مسلمان ايران به ويژه طلاب با درك موقعيت حساس كنوني و تشخيص ضرورت اعتصام به حبل الله… همگام با ساير مسلمانان، اين عمل وقيحانه چكمه پوشان آمريكايي را محكوم مي‌نمايد و سكوت سردمداران كاخ سفيد را همسنگ با انجام اين جنايات و به معناي تاييد آن مي‌داندما براي محكوم كردن اين عمل وقيحانه به تمامي دشمنان كلام خداوند هشدار می دهیم كه اين حركت بي‌پاسخ نخواهد ماند و «خداوند سلطلنتشان را پاره خواهد كرد

عهد

نوشته شده توسطرفیعی 22ام شهریور, 1393

یادمان آمد اماممان را بیابان‌نشین کرده‌ایم. مطرود و مظلوم و غریب. یادمان آمد همۀ غیبت از ماست! ما مانده‌ایم با چشم‌های نابینا و گوش‌های ناشنوا و آنچه نمی‌بینیم اوست و آنچه نمی‌شنویم فریاد اوست. امّا او می‌بیندمان و فریادمان را می‌شنود.

توصیه آیت الله صدیقی

نوشته شده توسطرفیعی 27ام مرداد, 1393

جای قرآن و علم “دل” است/محبت دلتان را با علم همراه کنید

نامه ی خدا

نوشته شده توسطرفیعی 10ام تیر, 1393

قرآن نامه ی خداست، صحیفه ی سجادیه جواب این نامه است و نهج البلاغه شرح این نامه است.

افزایش جمعیت و فرزندآوری

نوشته شده توسطرفیعی 29ام خرداد, 1393

مسئلۀ افزایش جمعیت و فرزندآوری با دین و شریعت مسلمان گره خورده است؛ به‌طوری‌که رد این مسئله را می‌توان در منابع فقهی نیز جست‌وجو کرد. درهمین‌زمینه علامه طباطبایی(ره) تکثیر نسل مسلمانان برای زدودن بنای شرک و فساد توسط آنان را از مهم‌ترین مقاصد شریعت ذکر کرده است.‌2
امام رضا(ع) هم در همین راستا فرزند‌آوری را لازمۀ تداوم زندگی می‌داند و می‌فرمایند: «آن کسی که از خود فرزندی به جا نگذارد، مثل این است که هرگز میان مردم نزیسته است؛ اما آن کسی که از خود فرزندی به یادگار نهد، گویی نمرده و در میان مردم زنده است.»
امام رضا(ع) همچنین فرزند را موهبتی از طرف خداوند دانسته و می‌فرمایند: «فرزند آدمی هدیه‌ای است برای او.»
در روی دیگر سکه، در جوامع غربی سال‌هاست که بر طبل تحدید جمعیت کوبیده می‌شود. شاید بتوان نخستین نظریه‌پرداز حوزۀ جمعیت‌شناسی را «رابرت مالتوس» انگلیسی دانست. وی در نظریۀ خود ضمن اشاره به رشد تصاعدی جمعیت در مقابلِ رشد حسابی منابع طبیعی، از ضرورت کاهش جمعیت سخن می‌‌گوید. راهکار غیرانسانی مالتوس برای فزونی‌نیافتن جمعیت نسبت‌به منابع، مُردن انسان‌های فقیر است. پس از مالتوس، نظریه‌پردازان دیگری در باب جمعیت داد سخن سر دادند. هریک از این نظریه‌پردازان باتوجه‌به شرایط محیطی و اقلیمی محل زیست خود، ایده‌هایی در رابطه با افزایش و کاهش یا حد تناسب و تعادل جمعیت طرح کردند؛

واما

نوشته شده توسطرفیعی 25ام خرداد, 1393

مال هم مایه سر بلندی و آسایش است و هم سبب خواری و پریشانی اگر به آیین خود صرف شود آفریننده شادی و برآورنده نام نیک است امال اگر بنهند و نخورند یا چنا نکه به کار نبرند آن موقع بهای سنگ و گوهر شاهوار یکی است

سجده' باعث پیش گیری از سکته می شود

نوشته شده توسطرفیعی 17ام خرداد, 1393

سجده’ باعث پیش گیری از سکته می شود

دکتر «محمد زهار» متخصص قلب با اعلام این مطلب تاکید کرد: تداوم در نماز یک شفای الهی است که تمام بیماری های جسمانی را از انسان دور کرده و از آن پیشگیری می کند.
به گزارش پایگاه خبری تقریب ، محمد زهار همچنین تاکید کرد :در نماز همه بخش های بدن به تحرک درآمده و همین موضوع باعث حفظ و تقویت آنها می شود.
به نقل از شبکه خبری محیط، دکتر زهار عنوان کرد: سجده فشار خون را پایین آورده و هرچه زمان سجده طولانی شود به همان نسبت فشار خون پایین می آید. وی معتقد است انسان در طول روز به خاطر پوشش جوی مقادیری از انرژی الکترواستیک بارگیری می کند که بر دستگاه عصبی وی فشار آورده و باید از آن رهایی یابد . قرار گرفتن در حالت سجده به خاطر ارتباط با زمین این حجم انرژی را دفع می کند

ادب

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1393

ادب سودمند اینست که پند گیری از دیگری نه آن که دیگری از تو پند گیرد. انوشیروان

ازدیادنسل

نوشته شده توسطرفیعی 24ام فروردین, 1393

غم روزی مخور برهم مزن اوراق دفتر را که قبل از طفل یزدان پر کند پستان مادر را بچه بخواه که خداوند به آن ها روزی می دهد

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 16ام فروردین, 1393

سال اقتصاد وفرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی مبارکباد

یادآوری

نوشته شده توسطرفیعی 20ام اسفند, 1392

یادمون باشه امسال عید نوروز ما منتظر منتقم فاطمه هستیم

مطمئن باش

نوشته شده توسطرفیعی 11ام اسفند, 1392

مطمئن باش که خداوند تو را عاشقانه دوست دارد؛

چون در هر بهار برایت گل می فرستد؛

و هر روز صبح آفتاب را به تو هدیه می کند؛

به یاد داشته باش که پروردگار عالم؛

با این که می تواند در هر جایی از دنیا باشد؛

قلب تو را انتخاب کرده و تنها اوست که؛

هر وقت بخواهی چیزی بگویی، گوش می کند …..

دستی به سوی آسمان

نوشته شده توسطرفیعی 11ام اسفند, 1392

چرا در هنگام دعا، بلند كردن دست‏ها به سوى آسمان سفارش شده است؟ مگر خداوند همه جا نيست؟
برخى گمان مى‏كرده‏اند به دليل آنكه بلند كردن دست‏ها به سوى آسمان موجب مكانمندى براى خداوند متعال مى‏شود بايد آن را ترك كرد ولى با توجه به حكمت بلند كردن دست‏ها به سوى آسمان اين پندار مخدوش مى‏نمايد. به فرموده علامه طباطبايى حقيقت تمام عبادت‏هاى بدنى، فرود آوردن معناى باطنى به صورت مظاهر و آشكار ساختن حقايق فراتر از زمان در قالب جسمانيت است مانند: نماز، روزه و حج و امثال آن. اگر اين تنزيل نباشد عبادت بدنى بى معنى خواهد بود. دعا نيز چنين است دعا تمثيل توجه قلبى و درخواست باطنى است مانند درخواستى كه در ميان ما انسان‏ها رايج است و مى‏بينيم كه فقير مستمند از شخص ثروتمند درخواست برآوردن حاجت مى‏كند و در اين حالت دست خويش را به سوى او مى‏گشايد و با ذلت بر آوردن خواهش خويش را مى‏طلبد، در دعا نيز دراز كردن دست‏ها به سوى آسمان حقيقى نيست تا تلقى اين پندار شود كه گويا خدا در آسمان است؛ بلكه‏عملى نمادين‏است براى‏درخواست موجودفرودست ازموجودى بالاتر. باطن دعا درخواست از حضرت حق است كه در ظاهر و در بعد جسمانى به صورت بلند كردن دست به سوى آسمان ظاهر گشته است. «1

معرفت نفس واخلاط چهارگانه

نوشته شده توسطرفیعی 10ام اسفند, 1392

در مباحث معرفت نفسي فرموده اند يكي از كارها شناخت بدن و مزاج است اين كه انسان بداند چه مزاجي دارد؟ در چه حد مزاجش تعديل است؟ راه تعديل آن چيست؟ قوت و ضعف آن به چيست؟ در چه فعلي چه غذايي و چه مقدار برايش لازم است
در مباحث معرفت نفس، گاهي بحث بر سر اخلاط چهارگانه جسماني(بلغم، سودا، صفرا، خون) است ولي گاهي از نفس به عنوان نفيس ترين بخش وجودي انسان ياد مي شود که همان روح يا جان يا به تعبيري دل است. اخلاط چهارگانه فوق هيچ اثري بر نفس انسان به اين معنا ندارند و اگر هم داشته باشند اثر بسيار کمي دارد

نحوه آرایش

نوشته شده توسطرفیعی 8ام اسفند, 1392

ز چه نوع آرايشى استفاده مى كنى ؟ گفت : اينها رو به كار مى برم .
ﺑراى لبانم ……….. رﺍﺳﺘگويى
براى صدايم ……….. ذكر الله
براى چشمانم ………. ﭼشم پوشى از حرامات
ﺑراى ﺩﺳﺘانم …….. كمك و يارى به مستمندان
براى پاهايم ……… ايستادن براى نماز
براى قامتم ……….. سجده بردن براى الله

براى خودمم ………. ايمان به وجود الله

در آینده ای نزدیک گاهی به دور و برت بینداز

یک وقت هایی می شود که خودت را تنها چادریِ کلِ خیابان می بینی

لبخند بزن، رو به آسمان کن و بگو:

خــــدایــــا!!

ممنونم که بهم اجازه دادی بین همه ی این آدمای رنگ وارنگ یه دونه باشم.

شک نداشته باش که این یک فرصتِ ویژه است تا برایِ او (خدا) هم یکی یک دانه باشی..

نیایش های شهیدچمران

نوشته شده توسطرفیعی 8ام اسفند, 1392

گمشده من

خدایا:هرکسی به دنبال گمشده خودمی رود.هرکسی برای نجات خودراهی می اندیشد.هرکسی به امیدی وآرزویی زندگی میکند،اما من امیدی وآرزویی ندارم.جزتو گمشده ای نمیشناسم وجزتوراه نجاتی نمی یابم .همه رافراموش میکنم،همه دنیاراپشت سرمیگذارم،یکه وتنهابه سوی تومی آیم ودست نیازفقط به سوی تودرازمیکنم.
خدایا:میخواهم باتوتنهاباشم،میخواهم ازهمه چیزچشم بپوشم،میخواهم جزتومحبوبی ومعبودی نداشته باشم،خوش دارم که درزیراین آسمان سیاه کسی جزتوازمن نداند،کسی جزتونیازمرانشنود،کسی جزتومرگ مرانبیند.
خدایا:مرابسوزان،درعذاب ودردخاکسترم کن،بازهم توراشکرمیکنم.
برگرفته ازکتاب نیایش های شهیددکترمصطفی چمران

وقتی کمی فکر کنی

نوشته شده توسطرفیعی 26ام بهمن, 1392

به این نتیجه می رسی زیاد نباید برای زندگی نقشه کشید چون نقشه کش اصلی خداست

ذکرخدا

نوشته شده توسطرفیعی 26ام بهمن, 1392

تداوم ذكر خدا، كوتاه‏ترين راه رسيدن به رشد است. «واذكر ربّك… عسى أن يهدين ربّى لاقرب من هذا رشدا»

البتّه مراد از گفتن «اِن شاءاللّه» و «أعوذباللّه» و امثال آن، لقلقه‏ى زبان نيست، بلكه داشتن چنين بينشى در تمام ابعاد زندگى و در باور و دل انسان است.
امام صادق‏ عليه السلام فرمود: در نوشته ‏هاى خود نيز «اِن شاءاللّه» را فراموش نكنيد. روزى دستور داد نامه‏ اى بنويسند، هنگامى كه نامه را بدون «ان‏شاءاللّه» ديد، فرمود: «كيف رجوتم أن يتمّ هذا؟» چگونه اميد داريد كه اين كار به سامان برسد؟(تفسیر نورالثقلین ) پيامبر اسلام هنگام ورود به قبرستان مى‏فرمود: «وانّا اِن شاءاللّه بكم لاحقون» اگر خدا بخواهد ما هم به شما خواهيم پيوست، در حالى كه مرگ، حتمى است.(کشف تاالسرار)
انسان در عين حال كه اراده دارد و آزاد است، ولى به طور مستقل نيست و همه‏ ى كارها به او سپرده نشده كه بدون خواست خدا هم بتواند كارى انجام دهد. يعنى انسان نه در جبر است و نه اختيار تمام امور به او داده شده است، بلكه آزادى انسان در سايه ‏ى مشيّت خداوند است. «الاّ أن يشاء اللّه

دانه بادام

نوشته شده توسطرفیعی 24ام بهمن, 1392

دانۀ بادام را اگر بکاریم فقط یک جوانه می زند، امّا اگر آن را با درختی تنومند پیوند زنیم، آنوقت است که به درختی پربار از بادام، تبدیل می شود و انسان نیز… اگر از تنهایی خود بیرون آید جانش را با خدا پیوند بزند، خلیفة الله خواهد شد.

بیست و دوم بهمن

نوشته شده توسطرفیعی 21ام بهمن, 1392

بیست و دوم بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسما عیل های خودش را قربانی کرد (مقام معظم رهبری)

راهپیمایی 22 بهمن

نوشته شده توسطرفیعی 21ام بهمن, 1392

راهپیمایی 22 بهمن مظهر اقتدار ملی است نشان دهنده عزم عمومی ملت ایران است مظهر همان چیزی است که هر دشمنی را در هر حد و اندازه ایی از اقتدار نظامی و توا نایی تبلیغاتی و سیاسی با شد را مرعوب می کند (مقام معظم رهبری )

پیام تسلیت

نوشته شده توسطرفیعی 21ام بهمن, 1392

شها دت کریمه اهل بیت فاطمه معصومه تسلیت باد

وعده دیدار

نوشته شده توسطرفیعی 21ام بهمن, 1392

هیات من الذله شعار نهضت ماست

22بهمن ماه تجدید بیعت ماست
حزب الله پیروز است فتنه گر نابود است
سلمن لمن سالمکم خامنه¬ای
حرب لمن حاربکم خامنه ای



وعده دیدار ما :
۲۲ بهمن ماه

چرا رهبری به مصادیق فرهنگی اشاره می‌كنند؟

نوشته شده توسطرفیعی 16ام بهمن, 1392

مطرح شدن بحث تهاجم فرهنگی توسط رهبر انقلاب اسلامی ناشی از دو چیز بوده است؛ یكی اهمیت مسأله‌ی فرهنگ؛ یعنی این‌كه مبنا و زیربنای همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید بحث فرهنگی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم (پیوست فرهنگی) باشد. نكته‌ی دوم این‌كه مردم ما با فرهنگ خودشان كه فرهنگ مذهبی است بزرگ شده‌اند. لذا مسأله‌ی اصلی مسأله‌ی فرهنگ است. در همین سخنان اخیر هم شاه‌نكته‌ی صحبت ایشان این بود كه «فرهنگ در حاشیه نیست، در حاشیه اقتصاد و سیاست نیست، بلكه اقتصاد و سیاست هستند كه در حاشیه فرهنگ هستند.» لذا آن زمان ایشان این دغدغه‌ی خاطر را پیدا كردند كه به فرهنگ توجه لازم نمی‌شود و ما فضاهای فرهنگی‌مان و مخصوصاً مسئولین و نهادهای فرهنگی در مقابل هجوم فرهنگی غرب و هجوم فرهنگی جهانی‌سازی حالتی انفعالی دارند. به همین دلیل ایشان بحث تهاجم فرهنگی را مطرح كردند. منتها پس از یك مدتی حس شد این مسأله برای مسئولین و برای دستگاه‌های فرهنگی خیلی جا نیفتاده است كه ایشان تعبیر «شبیخون فرهنگی» را به‌كار بردند كه یك پله بالاتر از تهاجم فرهنگی است. این موضوع به این معنا بود كه درباره‌ی این مسأله غفلت وجود داشته است. شبیخون را زمانی به كار می‌برند كه این طرف خواب است و طرف مقابل حمله‌ی غافلگیركننده می‌كند

سیره علماء

نوشته شده توسطرفیعی 14ام بهمن, 1392

آیت الله مجتهدی اظهار داشتند
انگار باید همیشه نگران بود،تا مبادا رذائل اخلاقی در خانه ی قلبمان جا

خوش کنند و بیرون کردنشان ممکن نباشد، اگر اندکی در رفتارهای روزمره امان

دقت کنیم شاید متوجه شویم ،گاهی از اوقات خیلی بهتر از آن چه رفتار کردیم

می توانستیم برخورد کنیم و گاهی چقدر زشت و بد می شود وقتی کسانی در

صدد انتقام جویی بر می آیند.

هرگز نخواسته باشم از کوچک کردن کسی لذت ببرم،هرگز نگویم تا غلط کردنش را

نشنوم او را رها نمی کنم،حضوراً باید از “من"عذر خواهی کند.

راستی می دانی این"من"بود که ابلیسی را که 6000سال عبادت خدا کرده بود را

بیچاره کرد.

خدایا!دست هایمان را مثل همیشه بگیر و راهنمایی امان کن، ای مهربان

توصیه های آیت الله قاضی در باره تقویت حافظه

نوشته شده توسطرفیعی 9ام بهمن, 1392

تقویت حافظه

آن مرحوم برای تقویت حافظه، خواندن آیت الکرسی و معوذتین ( دو سوره مبارکه ناس و فلق ) را سفارش می فرمودند.

بهار مومن

نوشته شده توسطرفیعی 25ام دی, 1392

زمستان بهار مومن است
یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشی شاید که نگاهی کند آگاه نباشی

عهد های ربیع

نوشته شده توسطرفیعی 16ام دی, 1392

یادم باشد حرفی نزنمکه به کسی بربخورد نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد راهی نروم که بیراه باشد یادم باشد که روز و روزگار خوش است و خداوند همیشه پشت و پناه ماست

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 14ام دی, 1392

حلول ماه ربیع ماه سرور آل الله برتمامی مسلمین جهان مبارکباد

تا حا لا توجه کردی که

نوشته شده توسطرفیعی 5ام دی, 1392

مادر مثل مدادی است گه هر روز تراشیده شدن و کوچک شدنش را احساس می کنی تا وقتی که تموم بشه و پدر مثل خودکاری است که هرچه قدر هم که با هاش بنویسی تغیری در ظاهرش احساس نمی کنی فقط یه روز باخبرمی شی که دیگه نمی نویسه آرزوی طول عمر با عزت و پایداری برای والدینی که در قید حیاتند و فاتحه و صلوات نثار والدین آسمانی که در میان ما حضور ندارند

یارب الحسین اشف صدر الحسین بظهور الحجه

نوشته شده توسطرفیعی 21ام آذر, 1392

آیا می دانید
یکی از وجوه مشترک قیام امام حسین (ع)وقیام حضرت مهدی عج الله فرجه الشریف این است که تمام آنروز یعنی روز ظهور اقا مه نماز می کنند

صلی الله علیک یا اباعبدالله

نوشته شده توسطرفیعی 15ام آبان, 1392

امروز کمی هوایی اربابم از صبح دلم گرفته و بی تابم
تقویم بیاورید ای وای حسین در ماه محرمیم و من در خوابم

السلام علیک یاابا عبد الله

نوشته شده توسطرفیعی 15ام آبان, 1392

بازمحرم شد و دلها شکست ازغم زینب دل زهرا شکست
باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش و خاک کمرها شکست
آب ئر این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست
قاسم و اکبر همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیاشکست

شهدا

نوشته شده توسطرفیعی 7ام مهر, 1392

شهدا در راه شهادت دعا داشتند ولی ادعا نداشتند نیایش داشتند ولی نمایش نداشتند

و فدیناه بذبح عظیم

نوشته شده توسطرفیعی 5ام خرداد, 1392

ای آنکه گذرت بر خاک من است بدان که من طعمه مرگ نیستم من در انتظار ننشسته ام تا مرگ به سراغم آید به ندای موتو ا قبل ان تمو تو لبیک گفته ام و شهادت را برگزیدم که جاودانگی است و اکنون از من زنده تر کیست
ای رهگذر از درون این خاک بلا دری به سوی کربلا گشوده اند روحم به ضیا فتگاه وصال پر کشید و مخاطب این خطاب ازلی قرار گرفت که فدخلی فی عبادی وادخلی جنتی بدان که این راه رفتنی است و باب جهاد فی سبیل الله و شهادت مسدو نی شدنی نیست اگر خداوند متاع وجود تو را خریدنی بیابد هر کجا که باشی و در هر زمان تو را در چمع اصخاب کربلا به بهشت خاص خویش فرا خواهد خواند

له دعوه الحق

نوشته شده توسطرفیعی 28ام اردیبهشت, 1392

اعتکاف فرصتی برای ایجاد هما هنگی کار و تلاش و فعالیتهای روزمره با رضایت خدا ووظیفه مکتبی

اعتکاف پشت پازدن به تعلقات نفس است اعتکاف نشستن در برابر با عظمت ترین قدرت است

فاعتبرو یا اولی الا بصار

اعتکاف آب حیات بخش در کویر غفلتهاست

غفلتهایی که منشاءآن اشتغال آدمی به کار و زندگی دنیوی است

اعتکاف توقفی نا آگاهانه در مسجد نیست

اعتگاف صرف درنگ و مکث و حبس خویشتن در مسجد بدو ن عشق به عبارت و قصد قربت نیست

اعتکاف قعودی برای قیام و آرا مشی برای تلاش بوی حج و رمضان میدهد

فرصتی برای تفکر عبادت و دانش افزایی تجمع معنا دار موحدین در ضیا فت الهی است

اعتکاف محو خود خواهی در امواج بلند خدا گرایی و خدمت به امت اسلا می است

اعتکاف میهمانی سه روزه ی معنوی و حضوردر بزم خدا جویان است

دلنوشته یک طلبه (رقیه نوربخش )

گلچینی از زمزمه های شهید فهیمه سیاری

نوشته شده توسطرفیعی 28ام اردیبهشت, 1392

خدایا از درگاهت خواستارم که در رابطه با اجتماع خود را آن طور به من شناسایی که خود می پسندی
خدایا قدرتی ده که ظرفهای وجودی عمرمان را خالی نگذاریم وبه وسیله نیکی ها آن را پر سازیم
خدایا قدرتی ده که شناخت اصیلی از اسلا م داشته باشم
مهدیا باز آی و دل پر غمممان را مرحم نه

یادت باشه

نوشته شده توسطرفیعی 26ام اردیبهشت, 1392

امشب از هر کجای دنیا که در بزنی صاحب خانه به استقبالت میاد با طبقی از آرزوها که می خواهی پس از بزرگ چیزهای کوچک نخوا ه

به هوش باش

نوشته شده توسطرفیعی 26ام اردیبهشت, 1392

امشب بزرگی ات میشود آرزوهایت لیله الرغایب است مواظب آرزو هایت باش

میراث روزه

نوشته شده توسطرفیعی 26ام اردیبهشت, 1392

در حدیث معراج است که خداوند فرمود یا احمد (صلی الله علیه و آله وسلم)آیا می دانی که میراث روزه چیست عرض کرد نه فرمود میراث روزه کم خوراکی و کم گویی است سپس فرمود سکوت مورث حکمت میشود و حکمت مورث معرفت و معرفت مورث یقین است و چون به مرحله یقین برسدبا کی ندارد که چگونه براو می گذرد به سختی یا به آسانی برای او متفاوت نیست و این مقام صا حبان رضاست

رژیمی برای کاهش وزن گناهان

نوشته شده توسطرفیعی 26ام اردیبهشت, 1392

نزدیکترین راه و موثر ترین رژیم معنوی و عمومی ترین آن بطور ی که همه مردم و همه اعصار بتوانند از آن بهرمند شوند و نیز هم اهل آخرت از آن رژیم سود ببرند وهم شکم بارگان اهل دنیا عبارت است از شهوت شکم بارگان اهل دنیا عبارت است از خوداری از شهوتی که همه مردم در همه اعصار متبلوی بدا نند و آن عبارتست از شهوت شکم از خوردن و آشامیدن وشهوت جنسی که اگر مدتی از این سه چیز پرهیز کنند واین ورزش را تمرین نمایند به تدریج نیروی خویشتن داری از گناهان در آنان قوت می گیرند و نیز به تدریج براراده ی خود مسلط می شوند آنوقت در برابر هر گناهی عنان اختیار از کف نمیدهند و نیزدر تقرب به خدای سبحان دچار سستی نمی گردند

این الرجبیون

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1392

رجب بها نه ایست برای دوستی با خدا لحظه هایتان سرشار از این دوستیها باد

آیات الهی

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1392

خداوند را در استخوانهای بدنتان ببینید
ساییدگی استخوان
برای مطالعه بیشتر آیات قرآن مراجعه فرمایید
1-سوره طارق آیه 5الی 7
2- سوره اعراف آیه 57

حجر بن عدی

نوشته شده توسطرفیعی 24ام اردیبهشت, 1392

تاریخ زتکرار خودش گریان است
با نوح بگو که نوبت طوفان است
از مرقد حجر بن عدی فهمیدم
از چیست مزار فاطمه پنهان است

سلام برحجربن عدی

نوشته شده توسطرفیعی 17ام اردیبهشت, 1392

جنایات اخیر دشمنان کوردلان وهتاکی ایشان به قبر حجر عدی صحابی امیر المومنین علی علیه السلام را محکوم می نماییم

مفهوم سلام

نوشته شده توسطرفیعی 17ام اردیبهشت, 1392

سلام اطمینان دادن به طرف مقابل است که هم سلامتی و تندرستی تو را خواستارم هم از جانب من آسود باش و مطمئن که گزندی به تو نخواهد رسید من خیر خواه تو هستم نه بد خواه و کینه توز و دشمن نیز نوعی درود وتحیت اسلامی است که دو مسلمان به هم می گویند این معنای شعار اسلامی سلام است
دست دادن و دست خود را به گرمی فشردن نشان دیگری ازمحبت و صمیمیت و خیر خواهی است دلها را به هم نزدیکتر و محبتها را بیشتر می سازد
تماس دو دست قلبهارا به هم نزدیکتر می کند اگر منا فقانه و دروغ و فریب نباشد
دست در دست چو پیوند دوقلب گرمتر می گردد دل آزرده دوست نرمتر می گردد

مناجات شهید 13ساله

نوشته شده توسطرفیعی 14ام اردیبهشت, 1392

بارخدایا از کارهایی که کرده ام توبه کرده و به تو پناه می برم از این که حسد کردم از اینکه تظاهر به مطلبی کردم که نمی دانستم از اینکه زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم از اینکه در غذا خوردن به یاد کسی نبودم از اینکه مرگ را فرا موش کردم از اینکه در راهت تنبلی کردم از اینکه عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم از اینکه منتظر بودم تا اینکه دیگران به من سلام کنند از اینکه به دیگران خندیدم غافل از اینکه خنده دار تر از دیگرانم

حماسه سیاسی

نوشته شده توسطرفیعی 4ام اردیبهشت, 1392

رهبرکه خدایی وسیاسی باشد سرچشمه قانون اساسی باشد فرمود که اقتصادایران باید همراه سیاستش حماسی باشد

لبیک یا خامنه ای

نوشته شده توسطرفیعی 4ام اردیبهشت, 1392

آهن آبدیده رنگ عوض نمی کند
چهره انقلاب جنگ را عوض نمی کند
به خیل دشمنان بگو به کوری دو چشمتان
مطیع امر رهبری رنگ عوض نمی کند

نکته حیات بخش

نوشته شده توسطرفیعی 4ام اردیبهشت, 1392

فردا یک راز است نگرانش نباش دیروز یک خاطره بود حسرتش را نخور اما امروز یک هدیه است قدرش را بدان نمیتوان آغاز و برگشت خوبی داشت میتوان آغاز کرد و پایان خوبی داشت

پیام تبریک

نوشته شده توسطرفیعی 27ام اسفند, 1391

در پناه قرآن سال خوش و خرم وسر شار از موفقیت را برای تما می منتظران ظهور آرزو مندیم

هفت سین قرآنی

نوشته شده توسطرفیعی 27ام اسفند, 1391

سلام قولا من رب الرحیم
سلام علی نوح فی العا لمین
سلام علی ابراهیم
سلام علی موسی وهارون
سلام علی آل یاسین
سلام علیکم طبتم فاد خلوها خالدین
سلام هی حتی مطلع الفجر

چهل درس زندگی چهل حدیث فاطمی

نوشته شده توسطرفیعی 22ام اسفند, 1391

چهل درس زندگی چهل حدیث فاطمی

حدیث چهارم :

دعای صبحگاهی و عصر گاهی حضرت زهرا (س)

یا حی یا قیوم برحمتک استغیث  اصلح لی شانی کله و

                لا تکلنی الی نفسی 

ای زنده ای پایدار به رحمتت پناه  می جویم تمام کارهایم را اصلاح گردان و

مرا به خودم وا مگذار

صحیفه الزهرا (س)ص 112 ح 13

چهل درس زندگی چهل حدیث فا طمی

نوشته شده توسطرفیعی 22ام اسفند, 1391

چهل درس زندگی چهل حدیث فاطمی

حدیث سوم :

امیر المومنین علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را در شب ازدواج در حال تفکر دیدند فرمود” چرا نار حتی ؟

فرمود پیرامون حال و رفتار خویش فکر کردم به یاد پایان عمر خویش و

منز لگاه دیگری به نام قبر افتادم که امروز ذر خانه پدربه خانه ی شما منتقل

شدم و روزی دیگر از اینجا بطرف قبر و قیامت خو اهم رفت سپس فرمودند 

در این آغازین لحظه های زندگی تو را بخدا سوگند میدهم که بیا تا به نماز

بایستیم تا با هم در این شب خدا را زیارت کنیم

نهج الحیاه /ص35/حدیث 12

طرح چهل حدیث فاطمی چهل درس فاطمی

نوشته شده توسطرفیعی 15ام اسفند, 1391

باسلام وصلوات برمحمد و آلمحمد 

به جهت معرفت افزایی و الگو برداری هرچه بیشتر از شخصیت بی مثال ایشان برآن شدیم تا جامی از دریای معارف فاطمی برگیریم واز کوثر زلالش سیراب شویم واینک چهل حدیث  از کلام گوهر بار آن حضرت به عنوان جهل حدیث فاطمی  چهل درس زندگی که عموما درسهایی از زندگی عملی حضرتش میباشد راحضور همه دوستداران آن حضرت تقدیم می نماییم  که دوستان عزیزبا  شرکت در این طرح میتوانند نظرات ودلنوشته ها پیامها و  متن های ادبی خود را (در بخش نظرات با ذکر نام وشمار تماس  )در این خصوص ارسال فرماییدواز جوائز نفیس آن در ایام میلاد باسعادت حضرت زهرا (س)در ایامی که دلهای دوستان و عاشقان آن سرور زنان عالم به یاد آن یاس نبوی معطر است برخوردار شوید

مهمترین کار انسان

نوشته شده توسطرفیعی 8ام اسفند, 1391

مهمترین کار انسان  تداوم بخشیدن به نسل بشری است یعنی تولید مثل نقش زن در این کار قابل مقایسه با نقش مرد نیست خانه از این جهت مهم است خانواده از این جهت مهم است محدودیتهای اعمال  غرائز جنسی از این جهت مهم است با این دید باید به مسائل اسلام وبه احکام شریعت اسلامی نگاه کرد غرب گمراه اسم اینهارا می گذارد محدودیت اسم آن اسارت گمراه کننده را می گذارد آزادی این جزوه فریبهای غربی است این یک نکته در باره مسئله زن است 

از بیانات امام خامنه ای در دیدار شرکت کنندگان در اجلاس جهانی زنان وبیداری اسلامی

تاریخ شارژارادت

نوشته شده توسطرفیعی 5ام اسفند, 1391

تاریخ شارژارادت ما به رهبری تا وقتی که نفس باقیست

اعتبار دارد همراه رهبر سید علی سید علی تنهانیست

لبیک یا خامنه ای

نوشته شده توسطرفیعی 5ام اسفند, 1391

یاسید علی  سیادتت را عشق است

صبرو کرم وشهامتت را عشق است

نفرین به کسانی ک تورا آزردند

آقای منی ولایتت را عشق است

چون امر نمودی همگی می آییم

امروز بنگراطاعتت را عشق است

از دست سران بی بصیرت هیهات 

مظلوم زمان بصیرتت را عشق است

عبادت بی ولایت ...

نوشته شده توسطرفیعی 5ام اسفند, 1391

عبادت بی ولایت حقه بازی ا ست

اساس مسجدش بت خانه سازی است

نمیخواهندنادانان بفهمند

وضوی بی ولایت آب  بازی است

درمحضر نور

نوشته شده توسطرفیعی 29ام بهمن, 1391

ویژگی های دوران ظهور

یک چنین دورانی است دیگر دوران ظهور حضرت مهدی(عج) دوران جامعه توحیدی است دوران حاکمیت توحید است دوران حاکمیت حقیقی معنویت ودین برسراسر زندگی انسانها ست ودوران استقرار عدل به معنای کامل و جامع این کلمه است خب انبیاءبرای این آمدند

بیانات امام خامنه ایی در دیدار اساتید و فارغ التحصیلان

تخصصی مهدویت تیر ماه 90

برکات دهه فجر

نوشته شده توسطرفیعی 21ام بهمن, 1391

دهه ی فجر آمد واین سلسله غلط این هندسه معیوب واین رشته بیمار را قطع کرد وتمام شد وآن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت دیگر آن جایی که حکو مت غالب و فاتح و آقا و قدر قدرت و صاحب اختیار است گذشت دوره ای آمده که اگر آقایی هست خود مردمند وقتی که امام سر کار آمد مردم اورا قبول داشتند و مظهر قدرت مردم بود او از خودش چیزی نداشت از پدرش چیزی به ارث نبرده بود باشمشیرش چیزی علیه مردم بدست نیاورده بود بلکه شمشیر مردم در دست او بود وبرسر ضد مردم وبرسر مهاجم واستعمار گر و توطئه چی و کودتاچی زد هر وقت هم مردم اراده می کردند که شمشیر را از دستش بگیرند متعلق به خودشان بود و اوهم دو دستی تقدیم می کرد وطلبی از کسی نداشت ببینید این بنای حکومت جمهوری اسلامی  است  این برکات این انتقال مهم واین تغییر خط در نقطه دهه فجر انجام گرفته است این لحظه تاریخی لحظه مهمی است  

اللهم عجل فرجه وسهل مخرجه

نوشته شده توسطرفیعی 28ام دی, 1391

علت قیام درموقع ذکر قائم چیست

امام صادق می فرمایند صاحب الامر غیبتی دارد بسیار طولانی وا زکثرت لطف و محبتی که به دوستانش دارد هر کس وی را به لقب قائم که مشعر است به دولت کریمه ی او و اظهار تا ثری است از غربت او یاد کند آن حضرت هم نظر لطفی به او خواهد نمود چون در این حال مورد توجه امام واقع میشود سزاوار است از باب احترام به پا خیزد ودر فرجش از خداوند تعجیل مسئلت نماید آیت الله طالقانی  می فرمایند این دستور قیام شاید فقط برای احترام نباشد والا باید برای رسول خدا واولیای مکرم دیگر هم به قیام احترام کرد بلکه دستور آمادگی وفراهم کردن مقدمات نهضت جهانی و در صف ایستادن برای پشتیبانی این حقیقت است 

اهالی بهشت

نوشته شده توسطرفیعی 24ام دی, 1391

اهالی بهشت چهار نشانه دارند

1-روی گشاده 2-زبان نرم 3-دل مهربان 4-قلب بخشنده

تقدیم به شما که اهل بهشتید

حلول ماه ربیع ماه رسول اکرم (صلی الله علیه و آله )برتمامی مسلمین جهان مبارک باد

الهی و ربی من لی غیرک

نوشته شده توسطرفیعی 18ام دی, 1391

سجده نشان تذلل وخاکساری در برابر خدا وندو عالیترین درجه عبودیت است سجده رمز دوران های 4گانه انسان است

حضرت علی (ع) می فرماید :

سجده اول :یعنی اینکه از خاکم سر برداشتن رمز زندگی دنیایی است

سجده دوم: رمز مردن و به خاک خفتن است سر برداشتن رمز محشور شدن است واین مضمون این آیه است

که شما را از خاک آفریدیم وبه خاک بر می گردانیم وبار دیگر از خاک بیرو نتان می آوریم چون سجده نشان عبودیت است پس سجده بر خوردنی ها و بر پوشیدنیها ممنوع است زیرا مردم در حال قرب به خدا نباید به چیزی سجده کنند که در غیر حال نماز بنده ای آنند سجده برای غیر خدا جایز نیست

منا جات نامه

نوشته شده توسطرفیعی 16ام دی, 1391

خدایا در کوچه های تو در توی زندگی پر مشغله امروزی گم شده ام

و ازشاه را خوشبختی و کمال حقیقی بازمانده ام

قصر آرا مش و سعادت را دربن بست های تنگ مادی جست و جو می کنم

در حسابهای مالی هفته و ماه موشکافی میکنم

و از حساب عظیم فردای بزرگ غافلم

بخشی از دعای مکارم الاخلاق

طب سنتی

نوشته شده توسطرفیعی 16ام دی, 1391

دستوری برای طرا وت وزیبایی صورت

رسول اکرم فرمود: روزی برادرم عیسی(ع) در سیر و سیاحت خود عبور

می کرد تا به شهری رسید در آنجا دید زن وشوهری جر و بحث دارند نزد آنها رفت و فرمود: مشاجره شما برای چیست ؟شوهر گفت همسر من بانوی شایسته است هیچ جرمی ندارد من می خواهم از او جدا شوم حضرت فرمود سر این مطلب چیست که می خواهی جدا شوی ؟

شوهر گفت رازش این است که او با این که پیر نشده چهره اش چروک

بر داشته و زیبایی خود را از دست داده است

حضرت عیسی به زن فرمود ای زن آیا می خواهی زیبایی چهره خود را باز یابی زن گفت آری به طور قطع مایلم حضرت عیسی فرمود هنگانی که غذا می خوری تا سیر نشدهای از غذا دست بکش زیرا وقتی غذا در شکم انباشته شود موجب ازبین رفتن زیبایی چهره میشود آن زن به دستور حضرت عیسی عمل کرد وسر انجام زیبایی چهره خود را دریافت علل الشرایع ص 19

حکایت برگهای گل محمدی

نوشته شده توسطرفیعی 12ام دی, 1391

برای تهیه گلاب سراغ گلهای محمدی رفتند بعضی گلها گفتند خدایا چرا ما برگ گلهای نازک ما که طاقت دیگ مسی و آتش را ندارد آنها ماندند تا خشک و نابود شوند اما آن گلها که سختی را به جان خریدند گلابی خوشبو شدند برای معطر کردن خانه و پرده خانه خدا محل بو ییدن و بوسیدن زائرا نی مثل

منتظرا ن حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف )

پیام پاییز

نوشته شده توسطرفیعی 29ام آذر, 1391

آخر پاییز شد همه دم میزنن از شمردن جوجه ها تو بشمار تعداد دلهایی را که بدست آوردی تو بشمار تعداد لبخندهایی را که بر لب دوستانت نشاندی تو بشمار تعداد اشکهایی را که از سر شوق ویا غم ریختی وبه یاد بیاور که در این فصل زرد تو چقدر سبز بودی جوجه ها بعدهم میشه شمرد   

این هفت شماره

نوشته شده توسطرفیعی 28ام آذر, 1391

هفت شماره را میگیرم :(ایمان عشق محبت صداقت ایثار وفاداری عدل)

بوق شماره مورد نظر درشبکه زندگی انسانها موجود نمی باشد لطفا مجدداشماره گیری نفرمایید

هفت شماره دیگر :(دوست یار همراه همراز همدل غمخوار رهنما )

بوق مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد

باز هم هفت شماره دیگر :(خدا پروردگار حق رب معبود یکتا )

بوق بوق لطفا پس از شنیدن صدای بوق پیغام خود را بگذارید

بوق سلام خدای من اگر پیغامم را دریافقت کردید لطفا تماس بگیرید فقط یکبار من خسته شدم از بس شماره گرفتم وهیچ کس هیچ جوابی نداد شماره تماس من (غرور نفرت حسادت حقارت حماقت حرص طمع )منتظر تماس شما هستم انسان

اعتماد به خداوند

نوشته شده توسطرفیعی 28ام آذر, 1391

اعتماد به خداوند

آنگاه که خداوند تورا درلبه پرتگاهی هدایت کردبه اواعتمادکن چون یاتورا در آغوش خواهدگرفت یاپرواز را به تو خواهدآموخت

کشتی دنیا

نوشته شده توسطرفیعی 20ام آذر, 1391

 این دنیا همانند کشتی ای است که هر لحظه احتمال غرق شدن دارد خودتان را هر زودتر از بند تعلقاتش رها کنید تعجب می کنم از کسانی که این کشتی متلاطم را طوری دو دستی گرفته اند که انگار غرق نخواهد شد

شهید علی احمدی

روشهای تقویت تمرکز حواس

نوشته شده توسطرفیعی 11ام آذر, 1391

روشهای تقویت تمر کز حواس

1-آمادگی برای مطالعه       2-داشتن علاقه به مطالعه

3-ایجادانگیزه               4-تعیین هدف مطالعه  داشتن

5-اراده قوی                 6- تعیین زمان و مکان مطالعه

7- تفقویت هنر نه گفتن      8- آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری 9-استراحت و تنوع در برنامه ها          10-تغیر خود به جای تغیر دیگران

11- پوشیدن لباس راحت             12-حالت مناسب بدن در مطالعه

13- تعین اهداف کوتاه مدت

زمانه ی عجیب

نوشته شده توسطرفیعی 9ام آذر, 1391

زمانه عجیبی است

برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را

چرا که امام گذشته را هر گونه بخواهند تفسیر می کنند

اما امام حاضر را باید فرمان ببرند

و کوفیان اینجور بودند

عده ای امروز نیز برای نا فرمانی از ولی زمان خود

امام خمینی را تعریف و تفسیر می کنند

پند حکیم

نوشته شده توسطرفیعی 9ام آذر, 1391

پند  حکیم

از نخل برهنه سایبانی مطلب

از مردم این زمانه یاری مطلب

عزت به قناعت است و خاری به طمع

با عزت خود بساز وخاری نطلب

زینب جان شرمنده ایم

نوشته شده توسطرفیعی 7ام آذر, 1391

زینب جان شرمنده ایم

که بهای حسینی شدن ما بی حسین شدن تو بود

و شرمنده تر آنکه تو بی حسن شدی و

ما حسینی نشدیم 

نکته روز

نوشته شده توسطرفیعی 7ام آذر, 1391

اهل کوفه نبو دن

یعنی اینکه بدانیم تا حسین (ع )نیا مده ولی امر مسلم است

روز نزول هل اتی

نوشته شده توسطرفیعی 20ام آبان, 1391

بیست وپنجم ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی گرامی باد 

امام صادق (ع) فرمودند

ان کاسه ای که طعام از بهشت آوردند(پس از سه روز روزداری اهل بیت غدیر )و آن بزرگواران میل کردندنزد ماست وحضرت صاحب الامر (علیه السلام ) آن را ظاهر خواهد کرد وطعام بهشتی از آن تناول خواهد فرمود .

این قرآن است که در ابعاد مختلف معرف اهل بیت غدیر است و رمز

((انما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزا ءولاشکورا ))را در سوره هل اتی پر رنگ کرده تا اوج اخلاص نیت را که در غیر اهل بیت علیهم السلام نظیر ندارد به عالم نشان دهد

آیا می دانید

نوشته شده توسطرفیعی 17ام آبان, 1391

هر روز صبح در آفریقا آهویی از خواب بیدار می شود که می داند باید از شیر تند تر برودو گرنه طعمه او  می شودوشیری که می داند باید از آهو تند تر برود وگرنه گرسنه می ماند مهم نیست که شیر باشی یا آهو

مهم این است که با طلوع آفتاب با تمام توان شروع به دویدن کنی 

یک پیشنهاد

نوشته شده توسطرفیعی 10ام آبان, 1391

توکلاس در س خدا اونیکه ناشکری می کنه

رد میشه اونیکه ناله می کنه تجدید میشه

اونیکه صبرمیکنه قبوله

اونیکه شکر می کنه شاگرد ممتاز میشه

دعا میکنم که همیشه شاگرد ممتاز خدا باشید

شماهم دعا کنید تابا هم تو یک کلاس باشیم 

غدیریه

نوشته شده توسطرفیعی 10ام آبان, 1391

یک داستان تلخ به ذهنم خطور کرد       آهسته از مقابل چشمم عبور کرد

یک داستان که در دل تاریخ زنده است       یک داستان تلخ که که بعد از تو تو زاده شد

وقتی که از نبود تو سوءاستفاده شد          وقتی که در غدیر امامت ضمیمه شد

حجت تمام و دین خدا وند بیمه شد                  عد از از غدیر نشانی بیه جا نماند

عمر غدیر بعد تو گویی تمام شد                      آن شاد باش ها همگی انتقام شد

از بس که کر و کوذر همه جا را گرفته بود                شیطانیان حکو متشان مستدام شد

فرزند نحس ملجم از آن روز زاده شد                       بی شک سقیفه با عث رشد

قطام شد آری سقیفه پست ترین اتفاق بود                    آبستن حوتدث شوم نفاق بود

بعد از سقیفه که ابلیشس جان گرفت        ویرانه گسشت کعبه و تندیس جان گرفت

در یک طرف سقیفه و یک قوم فتنه گر         در یک طرف غدیر و سکوت پیامبر

وقتی نمی شودهمه را سر به راه کرد                    باید سکوت کرد  و یا سر به چاه کرد

این قوم ناسپاس ترین خلایقند                    یک مشت بی اراده و بی عقل و منطقند

اینها که جای حق و حقیقت همیشه با              آن سمت و سو که باد بیایند موافقند

این ایل پابرهنه و شیطان پرست و پست                اصلا چگونه آن قرآن ناطق ا ند

احمد (ص) پس از تو بود که دنیا تمام شد            آن شاد باشها که همگی انتقام شد

این داستان همیشه تاریخ زنده است                     چون خاطرات پشت در و میخ زنده است  

  شعر از : طیبه چراغی

همراه با معینه کاروان

نوشته شده توسطرفیعی 7ام آبان, 1391

مصاحبه با معینه کاروان حج :

حاجیه خانم نصیری متولد وساکن اصفهان و معینه کاروانهای حج از سال 58 وارد حوزه شده و علوم حوزوی راشروع کردند و از سال 61به تدریس فقه و احکام و اخلاق و دروس دیگر پرداختندهم اکنون از اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) می باشند

س:خانم نصیری چطور این توفیق نصیبتان شد

ج:بعد از فراخوان حجو زیارت برای آزمون معینه کاروان در آزمون و مصاحبه شرکت کردم قبول شدم وطی گذراندن دوره آموزش بدو خدمت و اخذ مدرک از طریق حج و زیارت به حج اعزام شدم

س: بفرمایید چند سال یکبار مشرف میشین

ج: اول سه سال یکبار و بعد چهار سال یکبار

س: تاحالا چند بار به حج مشرف شدین

ج : تا حالا 3بار بعنوان معینه و یکبار از طرف مر کز مدیریت

س: وظیفه شما در کاروانهای حج چیه ؟

ج: رسیدگی به مسائل فقهی خواهرانی که نمی توانند اعمال حج را به تنهایی انجام دهند

س:از اولین باری که کعبه را دیدید برا مون بگید یه حالتی عجیب به ما دست داده بود و به سجده افتادیم و برای فرج آقامون دعا کردیم

س :از احساستون وقتی که در مسجد الحرام و مسجدالنبی هستین بفرمایین

ج:در مسجد الحرام احساس من این بود که انگار پیش خدا بودم در مسجداالنبی وقتی که وارد حرم میشدم احساس قربت می کردم

س:یه خاطره جالب اگه دارین بفرمایین س:خاطرها که زیاد است در سفر اخیر بعضی از خواهرها حتی جوانها می گفتن ما توان رمی جمره را نداریم وغیره زمانی که قرار شد برای جمرا ت برویم به آنها گفتم ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش یکی دو بار این را تکرار کردم و اکثر افراد اومدند و بعد از خوشحالی همه گفتند تو باعث شدی که ما خودمان رمی جمرات داشته با شیم به امید سلامتی و موفقیت تمام خادمین دین مبین اسلام

 

 

 

کمی تامل

نوشته شده توسطرفیعی 2ام آبان, 1391

راههایی که مانع شناخت وقبول عیبهای خویش است

خودخواهی

هراس از درک عیوب

راحت طلبی

غرور

یاس ازخودسازی 

مقایسه خود با دیگران

الهی مرا بپذیر تاچون خاری در پای دیوار آستانت برویم ساکت و خاموش

تسلیت

نوشته شده توسطرفیعی 2ام آبان, 1391

السلام علیک یا محمد بن علی

ایها الباقر یابن رسول الله

یا حجت الله علی خلقه

یاسیدنا و مولانا انا توجهنا وتوسلنا بک الی الله

یا وجیها عندالله اشفع لنا عندالله

شهادت پنجمین گوهر آسمان امامت وولایت تسلیت باد

صلوات

نوشته شده توسطرفیعی 18ام مهر, 1391

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

هرکس در روز جمعه هزار بار صلوات برمن بفرستد فرشتگان همواره براو صلوات می فرستند

اللهم صل علی محمد وآلمحمد

بیعت بارسول مهر

نوشته شده توسطرفیعی 9ام مهر, 1391

السلام علیک یا رسول الله

ازاین بی شرمی اخیر به شما قلبهامان شکست این بی ادبی  از ژرفای دل بخیل و فاسد بی خردان بیرون  آمدتا به بنای عظیم اسلام ضربه بزند اما غافل ازاینکه این موج بیداری پرخروش تر شد و همین منجر به وحدت امت اسلامی شد وبه قولی برمجد وعظمت پیروان شما افزوده شد امروز ما طلاب حوزه های علمیه در راهپیمایی عظیم مردم شریف اصفهان شرکت کرده وبا شعارلبیک یا رسول الله باردیگر با رسولمان تجدید بیعت کرده و می گوییم بابی انت و امی یا رسول الله و از ذات حضرت حق می خواهیم

اللهم اجعل محیای محیامحمدوآل محمدومماتی ممات محمدو آلمحمد 

یا ضامن آهو

نوشته شده توسطرفیعی 8ام مهر, 1391

سلام ای امام غریب از راهی دور آقای من مولای من ای سرچشمه زلال معرفت وای راهنما دلم تنگ است و چشمانم گرسنه اشک که هرچه از فرا مژه برفرود سینه ی تنگ قرینه می بارد باز سیر نمی شود نمی دانم از بغض هایی که راه گلویم را گرفته است و گریبان احساسم را سخت در مشت های ی آهنینش می فشرد بگویم یا از غربت اسلام ویا از نفس کریه دشمن که مکرش هر روز رنگ تازه ای بخود میگیرد و بوی نفاقش که فضا را آلوده کرده است و قهقهه ی شومش برای گوشهایمان موسیقی قهقرایی می نوازد و با چشمان مشمئز کننده اش مارک بی عفتی و تباهیبرلباس مردمان شهر میزند